OpenAI به APIهای مشتری دسترسی نخواهد داشت

سام آلتمن، مدیر عامل شرکت، روز جمعه به CNBC گفت که OpenAI مدل‌های زبان بزرگ هوش مصنوعی خود مانند GPT را برای مدتی با پرداخت داده‌های مشتری آموزش نداده است.

آلتمن به اندرو راس سورکین از CNBC گفت: «مشتریان به وضوح می‌خواهند که ما بر اساس داده‌های آنها آموزش ندهیم، بنابراین ما برنامه‌های خود را تغییر دادیم: ما این کار را انجام نخواهیم داد.

شرایط خدمات OpenAI بی سر و صدا در 1 مارس به روز شد، سوابق حاصل از دستگاه Wayback در آرشیو اینترنت. آلتمن به CNBC گفت: «ما اصلاً روی هیچ داده API آموزش نمی‌دهیم، مدتی است که آموزش نمی‌دهیم. API ها یا رابط های برنامه نویسی کاربردی، چارچوب هایی هستند که به مشتریان اجازه می دهند مستقیماً به نرم افزار OpenAI متصل شوند.

مشتریان تجاری OpenAI که شامل مایکروسافت، نیروی فروش و اسنپ ​​چت، به احتمال زیاد از قابلیت های API OpenAI بهره می برند.

اما حفاظت از حریم خصوصی و داده های جدید OpenAI فقط به مشتریانی که از خدمات API این شرکت استفاده می کنند گسترش می یابد. یادداشت به‌روزرسانی‌شده شرایط استفاده شرکت «ممکن است از محتوای سرویس‌هایی غیر از API خود استفاده کنیم». به عنوان مثال، این می تواند شامل متنی باشد که کارمندان وارد ربات چت بسیار محبوب ChatGPT می کنند. گزارش شده است که آمازون اخیرا به کارمندان هشدار داده است که اطلاعات محرمانه را با ChatGPT به اشتراک نگذارند از ترس اینکه ممکن است در پاسخ ها نشان داده شود.

این تغییر زمانی اتفاق می‌افتد که صنایع با چشم‌انداز مدل‌های زبان بزرگ جایگزین مواد ساخته‌شده توسط انسان دست و پنجه نرم می‌کنند.

به عنوان مثال، انجمن نویسندگان آمریکا، پس از شکست مذاکرات بین انجمن صنفی و استودیوهای سینمایی، روز سه شنبه اعتصاب خود را آغاز کرد. انجمن برای ایجاد محدودیت در استفاده از ChatGPT OpenAI برای تولید یا بازنویسی اسکریپت فشار آورده بود.

مدیران اجرایی به همان اندازه نگران تأثیر ChatGPT و برنامه های مشابه بر مالکیت معنوی خود هستند. بری دیلر، غول سرگرمی و رئیس IAC پیشنهاد کرده است که شرکت های رسانه ای می توانند مسائل خود را به دادگاه بکشانند و احتمالاً از شرکت های هوش مصنوعی به دلیل استفاده از محتوای خلاقانه شکایت کنند.