خرید نسخه الکترونیکی کتاب

تحقیقات جدید نشان می دهد که اکثر بزرگسالان به دلایل خرید نسخه الکترونیکی کتاب مختلف کتاب های کاغذی را به کتاب های الکترونیکی ترجیح می دهند.
بیشتر مردم کتابهای کاغذی را ترجیح می دهند
به گزارش ایران ابنا: به گفته استادی فند ، خواندن و استفاده از کتاب های دیجیتالی روی تبلت آسان است ، تلفن های هوشمند و دستگاه هایی مانند کیندل به آنها دسترسی دارند. اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که اکثر مردم هنوز کتابهای سنتی و کتابهای کاغذی را به کتابهای الکترونیکی ترجیح می دهند و هنگام ورق زدن کتابها و نگهداری کتابهای فیزیکی ، قطعاً بیش از دو سوم باید رضایت بخش باشد. بزرگسالان در یک مطالعه جدید می گویند خرید کتاب الکترونیکی کتابهای کاغذی را ترجیح می دهند.

در این مطالعه که به تازگی منتشر شده است ، محققان با همکاری Oxfam International از 2000 پاسخ دهنده در بریتانیا برای کتابهای کاغذی و دیجیتالی تحقیق کردند.

تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان می گویند که از ورق زدن کتاب ها لذت می برند و 42 درصد می گویند که دوست دارند کتابها را در دست بگیرند و احساس کنند. 32 درصد می گویند وقتی کتاب کاغذی می خوانند ، عمیق تر وارد داستان می شوند و با آن درگیر می شوند و 16 درصد آن را به کتاب دیجیتالی ترجیح می دهند ، زیرا به آنها یادآوری می کند که کتاب های کاغذی بخرند.

جالب اینجاست که بیش از 35 درصد از پاسخ دهندگان با خرید کتابهای کاغذی موافقت می کنند زیرا می توانند با قرار دادن آنها در کتابخانه محیط مناسبی برای جلسات و کنفرانس های آنلاین در حیاط خلوت خرید نسخه الکترونیکی کتاب فراهم کنند.

در مجموع ، فقط 16 درصد از پاسخ دهندگان ترجیح می دهند کتاب های دیجیتالی بخوانند و 8 درصد کتاب های صوتی را ترجیح می دهند. نتایج دیگر این مطالعه همچنین نشان می دهد که اکثر این بزرگسالان – که به طور تصادفی در این مطالعه شرکت کردند – سه ساعت در هفته به مطالعه اختصاص می دهند.

دکتر آنا تورونی ، روانشناس و بنیانگذار کلینیک روانپزشکی چلسی می گوید: “مردم ترجیح می دهند کتابهای کاغذی بخوانند.” زیرا کتابهای کاغذی چیزی ملموس تر و آشکارتر را برای قیمت کتاب الکترونیکی خواننده ارائه می دهند و حسی ماندگارتر ایجاد می کنند. یادگیری به فرد احساس فرار می دهد و این فقط یک وقفه کوتاه در زندگی روزمره مردم است و همچنین فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید و افزایش آگاهی آنها است. ”

نتایج دیگر این مطالعه اطلاعات جالب دیگری را آشکار می کند. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان در این مطالعه هدف خود را برای مطالعه آرامش اعلام کردند. 46 درصد آن را سرگرم کننده و جدا از واقعیت و زندگی روزمره می دانند و بیش از 3 نفر از هر 10 نفر آن را راهی برای یادگیری چیزهای جدید می دانند. 39 درصد گفتند که خوشحال هستند و حدود 45 درصد گفتند که با شروع تاج و قرنطینه خواندنی ترند. 85 درصد گفته اند که پس از پایان همه گیری و آغاز تعطیلات تعدادی کتاب با خود خواهند برد.

72 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که کتابهای دست دوم می خرند و کتابها از جمله محبوب ترین اقلامی هستند که در گذشته از آنها استفاده کرده اند.

برخی ارزان بودن ، آسیب کمتر به محیط زیست ، لذت بوییدن کتابهای قدیمی و خواندن را در نظر می گیرند و 15 درصد امیدوارند که حروف و یادداشت هایی را در صفحات کتابها به عنوان دلیلی فروش کتاب الکترونیکی برای خرید کتابهای دست دوم بیابند.

زهره حسین زاده با اشاره به اهمیت پذیرفتن اصل بازگشت ما به وضعیت قبل از کرونا می گوید: «نکته قابل توجه در تجربه کرونا ، توانایی ایجاد برنامه های جایگزین و متفاوت ، به عبارت دیگر ، ایجاد جایگزین برای ادامه کار است. شما. کار ”
فضای مجازی جایگزینی برای بازار کتاب کودک است
آژانس کتاب ایران IB (ایبنا) ، بازار کتاب کودک ، بر اساس آمار سال 1399 که تاج ثابتی را نشان داد ، نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش نشان می دهد. بازار ، که قبل و قبل از اوایل دهه 1990 با افت شدید تعداد روبرو شده بود ، این بار تاج را دید. نبود کتابخانه کودکان ، عدم توجه کتابفروشان به ایجاد بخش کودک و افزایش قیمت به دلیل دانلود کتاب های الکترونیکی گران بودن مواد تولیدی و همچنین بحران با تاج جدید ، ناشران را مجبور کرد از فضای مجازی به عنوان جایگزین استفاده کنند. .

به گفته زهره حسین زاده ، مدیر نشر آفرینگان ؛ “ما باید اعتراف کنیم که به دوران قبل از تاج برنمی گردیم و به نظر می رسد تمرکز بر فضای مجازی جایگزین بحران ناشران تاج ، از جمله ناشران کودک شده است ، که باید تشدید شود.”

بازار کتاب کودک که تقریباً یک دهه است در حال افول است ، با گسترش تاج ها و دسترسی کتابفروشی ها به کتابفروشی ها به دلیل محدودیت های شدید کرونری ، با رکود قابل توجهی روبرو شده است. بر اساس آمارهای موجود در این زمینه ، تولید کتاب 20 درصد کاهش یافته است. با توجه به این وضعیت ، ناشران کتاب کودک در طول 17 ماه گذشته استراتژی های مختلفی را برای حفظ بازار طراحی کرده اند. مهمترین استراتژی شما در تجارت کتاب کودک در این ماههای تکان دهنده چه بود؟

 

تجزیه و تحلیل های مختلفی در مورد تأثیر کرونا بر بازار کتاب کودکان وجود دارد. درست همانطور که فوران تاج برای ناشران حرفه ای غیرحرفه ای غربالگری ایجاد کرد ، دیگران کتابهای الکترونیکی می گویند که این نمایش آثار منفی داشت زیرا شاهد حذف ناشران موفق ، بسته شدن و استفاده کتابفروشی ها بودیم. با وجود این تجربه ، چشم انداز شما برای بازار کتاب کودک چیست؟
ما باید اعتراف کنیم که ما به دوره قبل از تاج بر نمی گردیم. ما دوره ای را پشت سر گذاشتیم که ناشران ، به ویژه کتابفروشی ها دچار آسیب های جدی شدند. یک لحظه قابل توجه در تجربه Corona و دیگر بحران های نشر دوست من سلام ، توانایی ایجاد برنامه های جایگزین و متفاوت ، به عبارت دیگر ، ایجاد جایگزین برای ادامه تجارت است. به نظر می رسد توجه به فضای مجازی جایگزین بحران تاج برای ناشران ، از جمله ناشران کودک ، باید افزایش یابد. یکی از دلایل اصلی دانلود کتاب الکترونیک لزوم توجه به امکانات فضای مجازی قیمت پایین آن است و همه ناشران با هرگونه امکانات مالی فرصت حضور در این فضا را دارند که عدالت را برقرار می کند. بنابراین ناشران دانلود کتاب الکترونیکی و کتابفروشان باید با ظرفیت زمان کنار بیایند.