BuzzFeed هاف پست را از ورایزون خریداری می کند

جونا پرتی ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Buzzfeed ، در کنفرانس دیجیتال وال استریت ژورنال در لاگونا بیچ ، کالیفرنیا ، ایالات متحده ، 18 اکتبر 2017 سخنرانی می کند.

لوسی نیکلسون | رویترز

این شرکت ها در بیانیه ای اعلام کردند که BuzzFeed در حال خرید گردآورنده اخبار و وبلاگ HuffPost از Verizon Media با مبلغی نامشخص است.

شرکت ها گفتند که علاوه بر فروش HuffPost ، Verizon به یک سرمایه گذار اقلیت در BuzzFeed تبدیل خواهد شد. Verizon Media و BuzzFeed همچنین مطالب صنفی را در سیستم عامل های یکدیگر به اشتراک می گذارند.

این قرارداد مدیرعامل BuzzFeed ، جونا پرتی را با HuffPost متحد می کند. پرتی در سال 2005 با همکاری اندرو بریتبارت ، آریانا هافینگتون و کنت لهرر این سایت را بنیان گذاشت. هاف پست در اوایل سال 2000 با ایجاد شرکت های رسانه دیجیتال برای ارائه نظرات فوری در مورد اخبار و سیاست ها ، شهرت زیادی پیدا کرد. با گذشت سالها ، هاف پست دامنه خود را گسترش داد و شامل پست های وبلاگ افراد مشهور و روزنامه نگاری Longform برنده جوایز شد که در اواخر سال 2012 جایزه پولیتزر را برای مجموعه 10 قسمتی دیوید وود درباره جانبازان مجروح به پایان رساند.

“من از رشد HuffPost به یک رسانه خبری مهم در سالهای اولیه خود خاطرات زنده ای دارم ، اما BuzzFeed این خرید را انجام می دهد زیرا ما به آینده HuffPost و پتانسیل بالقوه آن برای تعریف فضای رسانه ای برای سالهای آینده اعتقاد داریم.” پرتی گفت. “با افزودن HuffPost ، شبکه رسانه ای ما کاربران بیشتری خواهد داشت ، به طور قابل توجهی بیشتر از هر کاربر دیگر با محتوای ما وقت می گذرانند.”

ورایزون از زمان خریداری یاهو در سال 2017 و AOL در سال 2015 از تمرکز بر روی خواص رسانه ای دور شده است. پس از اینکه AOL در سال 2011 با 315 میلیون دلار HuffPost را خریداری کرد ، Verizon از طریق تصاحب AOL هاف پست را خریداری کرد. مدیر عامل ورایزون ، هانس وستبرگ از زمان تصدی سمت مدیر اجرایی در سال 2018 ، این شرکت را مجدداً در استقرار بی سیم 5G متمرکز کرده است.

BuzzFeed امسال با سودآوری خوبی روبرو شده است زیرا در تبلیغات دیجیتال قرنطینه های همه گیر افتاده است.

تماشا کنید: JPMorgan می گوید اکنون Verizon را بخرید