یوتیوب حذف ادعاهای نادرست در مورد تقلب در انتخابات 2020 را متوقف خواهد کرد

حساب یوتیوب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، پس از بازیابی توسط گوگل و شرکت مادرش آلفابت، روی یک تلفن همراه و رایانه لپ‌تاپ دیده می‌شود، زیرا گوگل تعلیق بیش از دو ساله اعمال شده بر ترامپ را پس از مرگبار 6 ژانویه 2021 کاپیتول هیل لغو کرد. شورش، در واشنگتن، 17 مارس 2023.

جیم بورگ | رویترز

گوگل-مالک است یوتیوب پلتفرم ویدئویی روز جمعه اعلام کرد، از حذف ادعاهای دروغین مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات در رقابت های ریاست جمهوری 2020 جلوگیری خواهد کرد.

یوتیوب در یک پست وبلاگی اعلام کرد که تصمیم گرفته است تا بین اهداف دوگانه خود یعنی “حفاظت از جامعه ما و ایجاد خانه ای برای بحث و گفتگو آزاد” تعادل برقرار کند. این تصمیم که پیش از رقابت‌های میان‌دوره‌ای 2024 اتخاذ می‌شود، سیاستی را که در دسامبر 2020 پس از پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن در انتخابات اجرا شد، لغو می‌کند.

یوتیوب نوشت: «دو سال، ده‌ها هزار حذف ویدیو، و یک دوره انتخابات بعد، ما متوجه شدیم که زمان آن رسیده است که تأثیرات این سیاست را در چشم‌انداز تغییر یافته امروز ارزیابی کنیم. در محیط کنونی، متوجه می‌شویم که اگرچه حذف این محتوا برخی از اطلاعات نادرست را مهار می‌کند، اما می‌تواند تأثیر ناخواسته‌ای برای محدود کردن سخنرانی سیاسی داشته باشد، بدون اینکه خطر خشونت یا سایر آسیب‌های واقعی را کاهش دهد.»

قانون جدید از جمعه 2 ژوئن اجرایی می شود.

در انتخابات 2020، این شرکت به دلیل اقدام به تأخیر در مورد برچسب زدن و حذف ویدیوهایی که اطلاعات نادرست را نشان می دادند یا به دروغ ادعای تقلب گسترده در رأی دهندگان را داشتند، با واکنش شدید مواجه شد. پس از حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده، یوتیوب اعلام کرد که شروع به تعلیق کانال هایی می کند که ادعاهای نادرستی در مورد تقلب گسترده در رأی دهندگان دارند.

از مارس 2023، یوتیوب محدودیت‌های اعمال شده روی حساب ترامپ را پس از شورش 6 ژانویه لغو کرده بود.

یوتیوب گفت که هنوز جنبه‌هایی از سیاست اطلاعات نادرست انتخاباتی آن باقی مانده است، از جمله برجسته کردن منابع معتبر در جستجو و توصیه‌ها و ممنوع کردن پست‌هایی که هدفشان گمراه کردن رأی‌دهندگان در مورد مکان و نحوه رأی دادن است.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.

سازمان دیده بان: میان دوره ای ها به دنبال ادعاهای نادرست در مورد انتخابات 2020 مورد بررسی قرار می گیرند

میان دوره ای ها به دنبال ادعاهای نادرست در مورد انتخابات 2020 مورد بررسی قرار می گیرند