یاکارینو، مدیر تبلیغات NBCUniversal در بحبوحه صحبت‌های مدیرعامل توییتر استعفا داد

لیندا یاکارینو، رئیس تبلیغات و مشارکت در NBC Universal Media LLC، طی یک جلسه پانل در روز افتتاحیه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس، سوئیس، در روز سه‌شنبه، 23 ژانویه 2018، صحبت می‌کند.

جیسون آلدن | بلومبرگ | گتی ایماژ

این شرکت روز جمعه اعلام کرد، لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغات جهانی NBCUniversal از سمت خود استعفا داده است.

این اعلامیه یک روز پس از اظهارات ایلان ماسک منتشر شد از طریق توییتر مدیر عامل جدیدی برای وب سایت رسانه های اجتماعی وجود خواهد داشت، اگرچه او نامی از فرد جدید نبرد. ماسک در توییت خود گفت که این شخص در حدود شش هفته دیگر شروع خواهد شد.

جولیا بورستین از CNBC به نقل از منابع گزارش داد یاکارینو در حال مذاکره پیشرفته برای این نقش بود.

یاکارینو در سال 2011 به NBCUniversal پیوست و در صدر تجارت تبلیغات جهانی این شرکت قرار گرفت. در روز دوشنبه، مدیر تبلیغات قرار بود در رویداد Upfront NBCUniversal در رادیو سیتی شرکت کند – ارائه فروش این شرکت، همراه با همتایان رسانه ای خود، هر سال در ماه می به صنعت تبلیغات ارائه می دهد.

مدیر اجرایی تبلیغات طولانی مدت روابط زیادی را با مدیران ارشد بازاریابی و سایر مدیران تبلیغاتی در توییتر به ارمغان می‌آورد، در زمانی که این پلتفرم شاهد فرار تبلیغ‌کنندگان بود – بنابراین میلیاردها دلار از دست دادن – پس از تصاحب ماسک در سال گذشته.

ماسک خرید 44 میلیارد دلاری خود از توییتر را در اکتبر سال گذشته به پایان رساند. بلافاصله پس از آن، او مدیران ارشد شرکت را اخراج کرد و هزاران کارمند را اخراج کرد.

بسیاری از شرکت‌ها هزینه‌های تبلیغاتی خود را در این پلتفرم متوقف کردند، زیرا توییتر شاهد افزایش سخنرانی‌ها و لفاظی‌های توهین آمیز بود، همانطور که چندین گروه حمایتی مستند کرده‌اند. ماسک در تلاشی برای جبران از دست دادن درآمد تبلیغاتی، یک سرویس اشتراک جدید به نام Twitter Blue ایجاد کرد که ویژگی هایی مانند توانایی نوشتن توییت های طولانی تر را ارائه می دهد.

یاکارینو و ماسک در یک مصاحبه اصلی در یک کنفرانس بازاریابی در فلوریدا در اواسط آوریل با هم نشستند. در طول این گفتگو، آن دو درباره نقش بازاریابان در آینده توییتر و همچنین جایگاه آن در گفتگوی فرهنگی بحث کردند.

طبق گزارش ها، ماسک در طول کنفرانس سعی کرد به تبلیغ کنندگان اطمینان دهد که توییتر مکانی قابل احترام برای برندهای آنها است.

لیندا یاکارینو، مدیر تبلیغات NBCUniversal در بحبوحه مذاکرات برای مدیر عامل توییتر استعفا داد

خروج یاکارینو از NBCUniversal چند هفته پس از برکناری جف شل از سمت مدیرعاملی شرکت پس از اعتراف به رابطه نامناسب با یک کارمند صورت می‌گیرد. مدیران ارشد NBCUniversal به جای جایگزینی شل، به مایک کاوانا، رئیس شرکت مادر Comcast گزارش خواهند داد.

روز جمعه، NBCUniversal اعلام کرد که Yaccarino شرکت را ترک خواهد کرد، و مارک مارشال، رئیس فعلی فروش تبلیغات و مشارکت مشتری، رئیس موقت گروه تبلیغات و مشارکت شرکت خواهد شد.

مارشال به مارک لازاروس، رئیس تلویزیون و جریان NBCUniversal گزارش خواهد داد. دیوید فابر و جولیا بورستین از CNBC روز جمعه گزارش دادند که لازاروس و مارشال احتمالاً در ارائه Upfront NBCUniversal در روز دوشنبه شرکت خواهند کرد.

افشا: NBCUniversal شرکت مادر CNBC است.