گوگل از مدل های جدید هوش مصنوعی برای تبلیغات و کمک به سازندگان یوتیوب استفاده می کند

ساندار پیچای، مدیر عامل Google، در جلسه اصلی Google I/O در کنفرانس توسعه دهندگان Google در Mountain View، کالیفرنیا، در 10 می 2023، روی صحنه صحبت می‌کند.

جاش ادلسون | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

گوگلCNBC آموخته است که تلاش این شرکت برای افزودن سریع فناوری هوش مصنوعی جدید به محصولات اصلی خود، راه خود را به دنیای تبلیغات باز می کند.

طبق اسناد داخلی، این شرکت به برنامه‌هایی برای استفاده از هوش مصنوعی مولد، که توسط مدل‌های زبان بزرگ (LLM) تقویت می‌شود، برای خودکارسازی تبلیغات و خدمات مصرف‌کننده با پشتیبانی از تبلیغات چراغ سبز نشان داده است.

هفته گذشته، گوگل از PALM 2، جدیدترین و قدرتمندترین LLM خود رونمایی کرد که بر روی مجموعه‌ای از داده‌های متنی آموزش دیده است که می‌تواند پاسخ‌هایی شبیه انسان به سؤالات و دستورات ارائه دهد. اسناد نشان می‌دهند که گروه‌های خاصی در Google اکنون در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از ابزارهای مجهز به PaLM 2 هستند تا به تبلیغ‌کنندگان اجازه دهند تا دارایی‌های رسانه‌ای خود را تولید کنند و ویدیوهایی را برای ساخت سازندگان YouTube پیشنهاد دهند.

Google همچنین در حال آزمایش PalM 2 برای محتوای جوانان YouTube برای مواردی مانند عناوین و توضیحات است. برای سازندگان، این شرکت از این فناوری برای آزمایش ایده ارائه پنج ایده ویدیویی بر اساس موضوعاتی که مرتبط به نظر می‌رسند، استفاده کرده است.

با توجه به هیجان ربات چت هوش مصنوعی که به سرعت در صنعت فناوری رقابت می کند و شیفتگی وال استریت، گوگل و همتایانش از جمله مایکروسافت را به خود جلب می کند. متا و آمازون، عجله دارند تا پیچیده ترین مدل های خود را در هرچه بیشتر محصولات جاسازی کنند. از زمان عرضه عمومی در اواخر سال گذشته میلادی، این فوریت در گوگل بسیار شدید بوده است مایکروسافتChatGPT با پشتیبانی OpenAI این نگرانی را ایجاد کرد که آینده جستجوی اینترنتی به طور ناگهانی مورد توجه قرار گرفته است.

در همین حال، گوگل پس از تقریباً دو دهه گسترش مداوم و سریع، در یک بخش چند چهارمی از رشد بی‌صدا درآمد فرو رفته است. با ترس از رکود اقتصادی از سال گذشته، تبلیغ‌کنندگان در بودجه‌های بازاریابی آنلاین غرق شده‌اند و در گوگل، فیس‌بوک و دیگران ویران می‌کنند. مخصوص گوگل، نرخ تبدیل تبلیغات جستجوی پولی امسال در بیشتر صنایع کاهش یافته است.

ایلان ماسک می گوید که نگران کنترل مایکروسافت بر OpenAI است

بر اساس این اسناد، فراتر از جستجو، ایمیل و صفحات گسترده، گوگل می خواهد از پیشنهادات هوش مصنوعی مولد برای افزایش هزینه ها برای افزایش درآمد و بهبود حاشیه استفاده کند. این اسناد نشان می دهد که یک استراتژی پشتیبانی مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند به طور بالقوه در بیش از 100 محصول Google از جمله فروشگاه Google Play، Gmail، جستجوی اندروید و نقشه ها اجرا شود.

چت ربات‌های پشتیبانی خودکار می‌توانند پاسخ‌های مشخصی را از طریق جملات ساده و واضح ارائه کنند و اجازه دهند سؤالات بعدی قبل از پیشنهاد یک طرح تبلیغاتی که به بهترین وجه برای مشتری پرسش‌گر مناسب است، پرسیده شود.

سخنگوی گوگل از اظهار نظر خودداری کرد.

Google اخیراً کمک Google Duet و Chat را ارائه کرده است که به افراد امکان می‌دهد از زبان طبیعی ساده برای دریافت پاسخ سؤالات مربوط به ابر، مانند نحوه استفاده از خدمات یا عملکردهای ابری خاص، یا دریافت طرح‌های اجرایی دقیق برای پروژه‌های خود استفاده کنند.

بر اساس اسناد، گوگل همچنین در حال کار بر روی محصول داخلی Stable Diffusion مانند خود برای ایجاد تصویر است. فناوری Stable Diffusion، مشابه DALL-E OpenAI، می‌تواند به سرعت تصاویر را در سبک‌های مختلف با جهت مبتنی بر متن از کاربر ارائه کند.

برنامه گوگل برای به کار انداختن جدیدترین مدل های هوش مصنوعی خود به سمت تبلیغات تعجب آور نیست. هفته گذشته، متا، مادر فیسبوک، از AI Sandbox، یک “زمین بازی آزمایشی” برای تبلیغ کنندگان برای آزمایش ابزارهای تبلیغاتی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرد. این شرکت همچنین به‌روزرسانی‌هایی را برای Meta Advantage، مجموعه ابزارها و محصولات خودکار خود که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند برای افزایش کمپین‌های خود استفاده کنند، اعلام کرد.

در 23 می، گوگل در رویداد سالانه خود، Google Marketing Live، فناوری های جدیدی را برای تبلیغ کنندگان معرفی خواهد کرد. این شرکت جزئیاتی در مورد آنچه که قرار است اعلام کند ارائه نکرده است، اما واضح است که هوش مصنوعی یک موضوع اصلی خواهد بود.

وب‌سایت رویداد می‌گوید: «می‌فهمید که چگونه راه‌حل‌های تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی ما می‌توانند به چند برابر شدن تخصص بازاریابی شما و ایجاد نتایج قدرتمند تجاری در اقتصاد در حال تغییر امروز کمک کنند.»

تماشا کردن: هوش مصنوعی در Google I/O مرکز توجه است

هوش مصنوعی در کنفرانس سالانه Google I/O آلفابت در کانون توجه قرار می گیرد