گورمن ظرف یک سال استعفا می دهد

مدیر عامل مورگان استنلی، گورمن ظرف 12 ماه از سمت خود کناره گیری می کند و نقش رئیس اجرایی را بر عهده می گیرد

جیمز گورمن روز جمعه گفت که قصد دارد از سمت خود استعفا دهد مورگان استنلیمدیر عامل شرکت در یک سال، رقابتی را برای جانشینی در یکی از شرکت های مسلط وال استریت به راه انداخت.

گورمن در نشست سالانه شرکت مستقر در نیویورک به سهامداران گفت، هیئت مدیره بانک جستجوی مدیرعامل خود را به سه نامزد داخلی «بسیار قوی» محدود کرده است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

دویچه بانک می گوید سهام چارلز شواب را بخرید تا از نوسانات احتمالی تابستانی خلاص شوید

CNBC Pro

او گفت که گورمن، 64 ساله، پس از کناره گیری از سمت مدیرعاملی، “برای مدتی” نقش رئیس اجرایی را بر عهده خواهد گرفت.

گورمن گفت: “زمان مشخصی برای انتقال مدیرعامل مشخص نشده است، اما انتظار هیئت مدیره و من است که در مقطعی در 12 ماه آینده رخ دهد.”

وی افزود: «این انتظار فعلی در غیاب تغییر عمده در محیط خارجی است.

از زمانی که گورمن در سال 2010 مسئولیت را بر عهده گرفت، یکی از موفق‌ترین تحولات را در وال استریت انجام داد. از طریق یک سری خریدهای هوشمندانه، مورگان استنلی پس از تقریباً واژگون شدن در طول بحران مالی 2008، دوباره به قدرت رسید و به یک غول مدیریت ثروت تبدیل شد.

بانک این سفر را در سال 2009 آغاز کرد، زمانی که مورگان استنلی اسمیت بارنی را از آن خریداری کرد سیتی گروپ در اوج بحران مالی، هزاران مشاور مالی به دست آورد. سپس بیش از 20 میلیارد دلار برای به دست آوردن کارگزاری تخفیف E-Trade و مدیر سرمایه گذاری Eaton Vance در سال 2020 هزینه کرد و به عملیات غیر تجاری بانک مقیاس و سنگینی اضافه کرد.

در نتیجه، مورگان استنلی به یک ماشین جمع‌آوری دارایی تبدیل شده است: گورمن گفته است که بانکش می‌تواند تقریباً یک تریلیون دلار در هر سه سال یکبار به دارایی اضافه کند و در نهایت به ۱۰ تریلیون دلار برسد.

دیوید کنراد، تحلیلگر KBW در یادداشتی تحقیقاتی گفت: «سخت است استدلال کنیم که جیمز گورمن یکی از مدیران اجرایی نخبه در صنعت خدمات مالی نبوده است که شرکت را از بحران مالی سال 2008 خارج کرده و به شدت بازده آن را بهبود بخشیده است. .

سرمایه گذاران این شرکت با یکی از ارزش گذاری های برتر در میان همتایان بانک های بزرگ به آن پاداش داده اند. دلیل آن این است که سهامداران از جریان های درآمدی پایدارتر ناشی از مدیریت ثروت و دارایی ها به جای کارمزدهای نوسان بیشتر از مشاغل تجاری و مشاوره حمایت می کنند.

سهام مورگان استنلی در دوران تصدی گورمن سه برابر شده است.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

سهام مورگان استنلی در زمان تصدی جیمز گورمن، مدیر عامل شرکت.

به گفته افراد مطلع، نامزدهای مدیر عامل داخلی مورگان استنلی، مردانی هستند که سه تجارت اصلی این بانک را رهبری می کنند.

تد پیک و اندی ساپرستین که به ترتیب بخش‌های بازار سرمایه و مدیریت ثروت بانک را اداره می‌کنند، از سال 2021 به عنوان رئیس مشترک این بانک فعالیت می‌کنند.

این اعلامیه تمایل رسمی گورمن برای واگذاری سکان را به یک مدیر اجرایی دیگر نشان می دهد. گورمن در چند سال گذشته علناً گفته بود که قصد نداشت مدت طولانی تری به عنوان مدیرعامل بماند و روز جمعه به شوخی گفت که در حالی که این عنوان را در دست دارد نمی میرد.

او به سرمایه گذاران گفت که گورمن “هیچ برنامه ای برای بیرون رفتن مانند لوگان روی”، مدیر اجرایی خیالی سریال “جانشینی” HBO ندارد.