گلدمن ساکس لوئیزا، استارتاپ رسانه اجتماعی مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کرد

روهان دکتر، مدیر عامل و بنیانگذار لوئیزا

منبع: گلدمن ساکس

گلدمن ساکسکه بیشتر برای بانکداران وال استریت شناخته شده است تا فناوری، به تازگی اولین استارت آپ را از انکوباتور داخلی خود راه اندازی کرده است.

این شرکت که یک پلت فرم شبکه برای کارمندان به نام لوئیزا است، تا چند هفته پیش توسط بانک سرمایه گذاری مستقر در نیویورک تامین مالی و متعلق به بانک سرمایه گذاری مستقر در نیویورک بود، به گفته بنیانگذار، روهان دکتر، زمانی که مستقل شد.

اکنون دکتر در تلاش است تا پایگاه مشتریان خود را فراتر از محدوده گلدمن، که کارکنان آن از لوئیزا در دو سال و نیم گذشته استفاده کرده‌اند، افزایش دهد. او گفت که این نرم افزار به طور خودکار پروفایل های کاربر را از پایگاه های داده کارفرما ایجاد می کند و فیدهای خبری را برای ارتباط فعالانه با افرادی که ممکن است از شناخت یکدیگر سود ببرند، وارد می کند.

دکتر 42 ساله این هفته در مصاحبه ای گفت: “لوئیزا را به عنوان یک لینکدین مبتنی بر هوش مصنوعی در مورد استروئیدها در نظر بگیرید.” او گفت: “ما پروفایل های هوشمند و یک شبکه هوشمند داریم و لوئیزا میلیون ها مقاله را در هفته از 250 ارائه دهنده می خواند و شروع به برقراری ارتباط با افراد می کند” بر اساس معاملات احتمالی که از اخبار به دست آمده است.

در زمان مدیرعاملی دیوید سولومون، گلدمن به دنبال سرعت بخشیدن به تغییر دیجیتال خود با استخدام بوده است گوگل و آمازون مدیران اجرایی و از کارمندان می خواهند که رهبران را در مورد ایده های استارت آپی مطرح کنند. لوئیزا بخشی از کلاس افتتاحیه برنامه انکوباتور گلدمن بود که کارمندان با ایده های استارتاپی را تشویق می کند تا آنها را در داخل خود توسعه دهند.

‘شانس احمق’

دکتر، یک کهنه سرباز 17 ساله گلدمن که در هنگ کنگ و لندن به عنوان رئیس راه حل های بانکی فعالیت می کرد، پس از امضای قراردادی عظیم در سال 2018، ایده لوئیزا را به دست آورد.

شادی امنیت تراکنش، انتقال ریسک پیچیده بین یک بانک و یک بیمه‌گر به ارزش ده‌ها میلیون دلار، با سؤالات آزاردهنده‌ای همراه بود: دکتر چگونه آن را انجام داد و آیا قابل تکرار بود؟

او گفت: «پاسخ واقعی این بود که اتفاق بیفتد. «این شانس احمقانه بود که من و یک پسر دیگر همزمان تشنه شدیم، به یک [bar] در لندن و شروع به تبادل اطلاعات کنید.”

دکتر فکر کرد باید راه بهتری وجود داشته باشد. شرکت‌های خدمات حرفه‌ای مانند گلدمن به تخصص و تماس‌های کارمندان خود متکی هستند، اما محدودیتی برای تعداد همکارانی که هر کسی می‌تواند بشناسد وجود دارد.

او گفت: «این امر میلیاردها دلار برای شرکت‌ها از نظر فرصت‌های از دست رفته، همکاران از هم گسسته و تجارب ناقص مشتریان ضرر دارد.

بنابراین او از هنگ کنگ به نیویورک نقل مکان کرد و شروع به استخدام برنامه نویسان برای تلاش های نوپای خود کرد.

نام این شرکت در ابتدا به لوئیزا گلدمن ساکس، کوچکترین دختر مارکوس گلدمن و همسر ساموئل ساکس اشاره داشت. اما با توجه به اینکه دکتر چگونه باید به رقبای گلدمن رسیدگی کند، نام این استارتاپ اکنون به طور کلی به یک “جنگجوی مشهور” اشاره دارد.

مشتری شماره 1

طبق گفته گلدمن، لوئیزا بیش از 20000 کاربر فعال ماهانه دارد، که از بیان میزان هزینه برای راه اندازی شرکت خودداری کرد.

او گفت که دکتر علاوه بر گلدمن، جذب مشتریانی از جمله یک بانک تجاری و یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر با نزدیک به 100 میلیارد دلار دارایی را آغاز کرده است. او گفت که آنها ابتدا روی یک زیرمجموعه کوچک متشکل از پنج یا شش مشتری خدمات حرفه ای تمرکز خواهند کرد، قبل از اینکه تلاش های خود را گسترش دهند.

او معتقد است که دو عامل باعث می شود استارتاپ او به موقع باشد.

او گفت که ورود فناوری هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT OpenAI در محیطی که در غیر این صورت تحت فشار بود برای شرکت های فناوری هیجان ایجاد کرده است.

او گفت: «کاری که OpenAI انجام داده است فوق العاده است. ما می‌توانیم از آن برای ترسیم نقشه‌هایی که در ذهن مردم می‌گذرد و اینکه چگونه می‌خواهند خود را در چند ثانیه توصیف کنند، استفاده کنیم.»

دکتر گفت: علاوه بر این، کار از راه دور و ترکیبی نحوه تعامل کارکنان را مختل کرده است و نیاز به یک پلت فرم شبکه مانند لوئیزا را ایجاد کرده است.

او گفت: «به روشی که قبلاً انجام می شد، اگر سؤالی داشتید، به یک طبقه شلوغ معاملاتی تکیه می دادید و از اطراف می پرسید. “Hybrid اینجاست تا بماند، حتی در مکان‌هایی که آن را نمی‌خواهند، و پرسیدن در اطراف دیگر جواب نمی‌دهد.”