گزارش فدرال رزرو در مورد سقوط SVB به مدیران بانک – و تنظیم کننده های بانک مرکزی – ایراد می گیرد

فدرال رزرو در گزارشی که روز جمعه منتشر شد به این نتیجه رسید که شکست چشمگیر بانک سیلیکون ولی در اوایل ماه مارس محصول سوء مدیریت و گام های اشتباه نظارتی بود که با حجمی از جنون رسانه های اجتماعی همراه شد.

مایکل اس. بار، معاون نظارت فدرال رزرو که توسط رئیس جمهور جو بایدن منصوب شد، در تحقیقات جامع در مورد سقوط SVB در 10 مارس گفت که عوامل بی‌شماری دست به دست هم داده‌اند تا هفدهمین بانک بزرگ کشور را از بین ببرند.

در میان آنها مدیران بانکی بودند که مرتکب شکست «کتاب درسی» در مدیریت ریسک نرخ بهره شدند، تنظیم‌کننده‌های فدرال رزرو که عمق مشکلات SVB را درک نکردند و سپس برای واکنش بسیار کند بودند، و جنون رسانه‌های اجتماعی که ممکن است به نابودی مؤسسه سرعت بخشد.

بار خواستار تغییرات گسترده در نحوه برخورد قانونگذاران به سیستم مالی پیچیده و درهم تنیده کشور شد.

وی گفت: به دنبال شکست بانک سیلیکون ولی، ما باید نظارت و مقررات فدرال رزرو را بر اساس آموخته های خود تقویت کنیم.

بار افزود: از آنجایی که ریسک‌ها در سیستم مالی همچنان در حال تکامل هستند، ما باید به طور مداوم چارچوب نظارتی و نظارتی خود را ارزیابی کنیم و در مورد توانایی خود برای ارزیابی و شناسایی ریسک‌های جدید و نوظهور فروتن باشیم.

یک مقام ارشد فدرال رزرو گفت که افزایش سرمایه و نقدینگی ممکن است کمک کند SVB زنده ماندن. مقامات بانک مرکزی احتمالاً توجه خود را به تغییرات فرهنگی معطوف خواهند کرد و خاطرنشان می کنند که ریسک ها در SVB به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است. تغییرات آتی می‌تواند نیازمند استانداردسازی نقدینگی برای طیف وسیع‌تری از بانک‌ها و نظارت دقیق‌تر بر غرامت برای مدیران بانک‌ها باشد.

پس از انتشار این گزارش، سهام بانک ها بالاتر رفتند بانک SPDR S&P ETF حدود 1.3 درصد افزایش یافت.

در اقدامی خیره کننده که همچنان در سراسر سیستم بانکی و بازارهای مالی طنین انداز می شود، رگولاتورها SVB را به دنبال افزایش سپرده های ناشی از نگرانی های نقدینگی تعطیل کردند. برای برآورده ساختن سرمایه مورد نیاز، بانک مجبور شد اسکناس های خزانه داری با تاریخ طولانی را با زیان ناشی از کاهش نرخ بهره به ارزش اصلی بفروشد.

بار اشاره کرد که اجرای سپرده SVB با انتشار ترس در رسانه های اجتماعی مبنی بر اینکه بانک با مشکل مواجه شده است، همراه با سهولت برداشت سپرده ها در عصر دیجیتال تشدید شد. او گفت که این پدیده چیزی است که تنظیم کننده ها باید برای آینده به آن توجه کنند.

“[T]بار در این گزارش گفت: ترکیبی از رسانه‌های اجتماعی، پایگاه بسیار شبکه‌ای و متمرکز سپرده‌گذاران، و فناوری ممکن است اساساً سرعت عملیات بانکی را تغییر داده باشد. برداشت فوری بودجه.”

او در بحث درباره شکست‌های فدرال‌رزرو، از نظر گسترده‌ای استفاده کرد، بدون ذکر نام مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، که SVB تحت صلاحیت او بود. مقامات ارشد فدرال رزرو که به شرط ناشناس ماندن به منظور صحبت صریح صحبت می کردند، گفتند که رؤسای منطقه به طور کلی مسئول نظارت مستقیم بر بانک ها در ناحیه خود نیستند.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که از تحقیقات بار و انتقاد داخلی آن از اقدامات فدرال رزرو در طول بحران استقبال می کند.

پاول در بیانیه‌ای گفت: «من با توصیه‌های او برای رسیدگی به قوانین و شیوه‌های نظارتی‌مان موافق و حمایت می‌کنم و مطمئن هستم که آنها به یک سیستم بانکی قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر منجر می‌شوند.»

SVB یکی از عزیزان صنعت فناوری بود به عنوان مکانی برای روی آوردن به شرکت های پرپرواز که نیاز به تامین مالی رشد دارند. به نوبه خود، بانک از میلیاردها سپرده بدون بیمه به عنوان پایه وام استفاده کرد.

فروپاشی که تنها در عرض چند روز اتفاق افتاد، نگرانی هایی را ایجاد کرد که سپرده گذاران پول خود را از دست بدهند زیرا بسیاری از حساب ها بالاتر از آستانه 250000 دلاری بیمه فدرال Deposit Insurance Corp. بودند. بانک امضا، که از یک مدل تجاری مشابه استفاده می کرد، نیز شکست خورد.

با گسترش بحران، فدرال رزرو تدابیر وام دهی اضطراری را اجرا کرد و در عین حال تضمین کرد که سپرده گذاران پول خود را از دست نخواهند داد. در حالی که این اقدامات تا حد زیادی وحشت را از بین برده است، اما باعث مقایسه با بحران مالی 2008 شده و منجر به درخواست‌ها برای معکوس کردن برخی از اقدامات مقررات زدایی در سال‌های اخیر شده است.

مقامات ارشد فدرال رزرو گفتند که تغییرات در اصلاحات داد-فرانک به تحریک بحران کمک کرد، اگرچه آنها همچنین اذعان داشتند که پرونده SVB نیز یک شکست نظارتی بود. تغییری که در سال 2018 تصویب شد، شدت تست استرس را برای بانک‌هایی با کمتر از 250 میلیارد دلار کاهش داد، دسته‌ای که SVB در آن سقوط کرد.

بار نوشت: «ما باید فرهنگی را توسعه دهیم که به سرپرستان قدرت دهد تا در مواجهه با عدم قطعیت عمل کنند. “در مورد SVB، ناظران اقدام برای جمع آوری شواهد بیشتر را به تعویق انداختند، حتی با وجود اینکه ضعف ها واضح و در حال رشد بودند. این بدان معنی بود که سرپرستان SVB را مجبور به رفع مشکلات خود نکردند، حتی با بدتر شدن این مشکلات.”

حوزه‌هایی که فدرال‌رزرو احتمالاً روی آن‌ها تمرکز می‌کند شامل انواع سپرده‌های بیمه‌نشده است که نگرانی‌هایی را در جریان درام SVB ایجاد کرد، و همچنین تمرکز کلی بر سرمایه مورد نیاز و خطر زیان‌های محقق نشده‌ای که بانک در ترازنامه خود داشت.

بار اشاره کرد که تغییرات نظارتی و نظارتی احتمالاً برای سال‌ها اثرگذار نخواهد بود.

دفتر پاسخگویی عمومی همچنین روز جمعه گزارشی درباره ورشکستگی بانک ها منتشر کرد که در آن به “استراتژی های تجاری پرخطر همراه با نقدینگی ضعیف و مدیریت ریسک” اشاره کرد که به سقوط SVB و Signature کمک کرد.