گزارش درآمد Palantir، سه ماهه اول 2023

الکس کارپ، مدیر عامل Palantir Technologies، در مجمع جهانی اقتصاد، در داووس، سوئیس، 18 ژانویه 2023 سخنرانی می کند.

آرند ویگمن | رویترز

سهام از پالانتیر پس از اینکه این شرکت درآمدهای سه ماهه اول را منتشر کرد که بالاتر از برآوردهای تحلیلگران بود و گفت که انتظار دارد تا پایان سال سودآور باشد، در معاملات طولانی روز دوشنبه تا 28 درصد افزایش یافت.

این شرکت چگونه عمل کرد:

  • EPS: بر اساس گزارش Refinitiv، 5 سنت تعدیل شده در مقابل 4 سنت مورد انتظار تحلیلگران
  • درآمد: بر اساس گزارش Refinitiv، 525 میلیون دلار در مقابل 506 میلیون دلار مورد انتظار تحلیلگران

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

سهام Zscaler با راهنمایی بهتر از حد انتظار افزایش می یابد.  در اینجا نحوه بازی آن آمده است

CNBC Pro

درآمد Palantir برای سه ماهه سالانه 18٪ افزایش یافت و درآمد تجاری ایالات متحده 26٪ رشد کرد. این شرکت نرم افزاری که به خاطر همکاری با دولت شهرت دارد، گفت که تعداد مشتریان تجاری ایالات متحده سالانه 50 درصد افزایش یافته و از 103 مشتری به 155 رسیده است.

این شرکت سه ماهه دوم سود خالص مثبت خود را بر اساس GAAP، 17 میلیون دلار گزارش کرد و در نامه ای به سهامداران، الکس کارپ، مدیرعامل شرکت گفت انتظار دارد شرکت “هر سه ماهه تا پایان سال” سودآور باقی بماند.

سه ماهه گذشته، Palantir اولین سه ماهه سود خالص مثبت خود را بر اساس GAAP، 31 میلیون دلار ثبت کرد. کارپ در آن زمان در بیانیه‌ای گفت: «این لحظه مهمی برای ما و حامیان ما است.

Palantir گفت که انتظار دارد بین 528 تا 532 میلیون دلار درآمد در سه ماهه دوم و بین 2.19 تا 2.24 میلیارد دلار برای کل سال گزارش کند.

کارپ همچنین گفت که تقاضا برای پلتفرم جدید هوش مصنوعی Palantir “بدون سابقه” است. پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت به بخش‌های تجاری و دولتی اجازه می‌دهد از مدل‌های زبان بزرگ بر اساس مجموعه داده‌های خصوصی خود استفاده کنند و این ماه برای «مشتریان انتخابی» در دسترس خواهد بود.

او نوشت: «ما قبلاً صدها گفتگو با مشتریان بالقوه در مورد استقرار نرم‌افزار داشته‌ایم و در حال حاضر در حال مذاکره درباره شرایط و قیمت‌گذاری برای دسترسی به اجزای پلتفرم هستیم.

کارپ گفت که چون هوش مصنوعی خطرات واقعی را ارائه می دهد، نرم افزار Palantir با دخالت و نظارت انسان طراحی شده است. به عبارت دیگر، هوش مصنوعی قادر نخواهد بود به طور مستقل عملیات هدف گیری را در زمینه نظامی انجام دهد.

او گفت: «ماشین باید تابع خالق خود باقی بماند.

این شرکت تماس سه ماهه خود را با سرمایه گذاران دوشنبه در ساعت 5 بعد از ظهر به وقت شرقی برگزار خواهد کرد.