گزارش درآمد سه ماهه اول Tencent در سال 2023

غول فناوری چینی Tencent نتایج سه ماهه روز چهارشنبه را منتشر کرد.

نورعکس | نورعکس | گتی ایماژ

Tencent در روز چهارشنبه جهش 11 درصدی در درآمد سه ماهه خود را گزارش داد که سریع ترین رشد خود را در بیش از یک سال گذشته نشان داد، زیرا این شرکت شاهد بازگشت بزرگی در حجم پرداخت، فروش تبلیغات و بازی بود.

در اینجا نحوه عملکرد Tencent در سه ماهه اول، در مقابل برآوردهای اجماع Refinitiv آمده است:

  • درآمد: 150 میلیارد یوان چین (21.4 میلیارد دلار) در مقابل 146.09 میلیارد یوان مورد انتظار، افزایش 11 درصدی٪ سال به سال.
  • سود قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت: 25.8 میلیارد یوان در مقابل 31 میلیارد یوان مورد انتظار، افزایش 10 درصدی سال به سال.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

CNBC Pro

نتایج نشان‌دهنده بازگشت قوی به سمت رشد برای Tencent پس از یک دوره سه ماهه منفی و مسطح است. این شرکت در درآمد خود گفت که از بهبود قابل توجهی در مصرف داخلی در چین سود برده است که در نهایت کاهش محدودیت‌های تهاجمی کووید-19 خود را در دسامبر آغاز کرد.

Tencent در گزارش چهارشنبه خود گفت: سود خالص “با سرعت بیشتری افزایش یافت که منعکس کننده تغییر ترکیب درآمد مثبت، کارایی عملیاتی و دوره پایه آسان است.”

سرمایه‌گذاران روی این موضوع تمرکز کردند که آیا بازگشایی اقتصاد چین به غول‌های فناوری این کشور از جمله Tencent رونق می‌دهد یا خیر. اقتصاد چین در سه ماهه اول 4.5 درصد رشد کرد که سریع ترین سرعت در یک سال گذشته بود.

بازگشت بازی

Tencent گفت که تجارت بازی آن از بازگشت به رشد در فروش بازی های داخلی سود برده است.

بازی محبوب Honor of Kings که به صورت محلی منتشر شد، در این سه ماهه شاهد درآمدهای ناخالص بی‌سابقه‌ای بود، در حالی که CrossFire PC و CrossFire Mobile به لطف تبلیغاتی با هدف کافه‌های اینترنتی و محتوای اضافی درون بازی، بازیکنان بازگشتی را جذب کردند.

صنعت فناوری چین در کل به عنوان بخشی از تشدید مقرراتی گسترده تر توسط پکن که در اواخر سال 2020 آغاز شد و در مجموع بیش از 1 تریلیون دلار از بزرگترین شرکت های این کشور را از بین برد، با نظارت شدید روبرو شد.

اما اخیراً، نشانه هایی وجود دارد که دولت مرکزی موضع خود را در قبال غول های اینترنتی مانند Tencent، Alibaba و دیدی ملایم تر می کند.

در سال 2021، تنظیم‌کننده‌های چینی تأیید نسخه‌های جدید بازی‌های ویدیویی را متوقف کردند، که به شدت بر Tencent تأثیر گذاشت. با این حال، طی چند ماه گذشته، پکن کنترل خود را بر این صنعت سست کرده و عناوین بیشتری را برای انتشار نشان داده است.

این شرکت گفت که محدودیت‌های مربوط به زمانی که بچه‌ها می‌توانند بازی کنند، تأثیر زیادی بر سهم خردسالان در درآمد کلی آن از بازی دارد. خردسالان 0.4٪ از کل زمان صرف شده و 0.7٪ از کل درآمدهای ناخالص بازی های داخلی در سه ماهه را به خود اختصاص دادند که به ترتیب 96٪ و 90٪ نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

در میان بازار سخت‌تر بازی در خانه، Tencent تمرکز خود را بر بازارهای بین‌المللی افزایش داده است. Tencent گفت که تجارت بین‌المللی بازی‌اش رشد قابل‌توجهی داشته است و عنوان بتل رویال این شرکت Valorant شاهد رشد ناخالص سالانه 30 درصدی بوده است.

به گفته تنسنت، PUBG Mobile، دیگر عنوان محبوب بتل رویال، رشد متوالی کاربران فعال روزانه را از سر گرفت.

تنسنت که یکی از مالکان و سرمایه‌گذاران عمده کسب‌وکارهای فناوری در سراسر جهان است، برخی از سرمایه‌گذاری‌های سهام خود را کنار گذاشته است زیرا پکن در مورد اندازه شرکت‌های فناوری داخلی در حالت هشدار قرار دارد.

هوش مصنوعی در تمرکز

انتظار می‌رود که هوش مصنوعی توجه قابل توجهی را به فراخوان درآمد این شرکت جلب کند، وقتی مدیران اواخر چهارشنبه صحبت کنند.

تنسنت در بیانیه درآمد خود گفت: «در حال سرمایه‌گذاری در قابلیت‌های هوش مصنوعی و زیرساخت‌های ابری خود است تا فرصت‌هایی را که مدل‌های بنیادی به ارمغان می‌آورند، بپذیرد و انتظار دارد که هوش مصنوعی یک ضریب رشد باشد که ما را قادر می‌سازد بهتر به کاربران، مشتریان و جامعه در کل خدمت کنیم. “

هوش مصنوعی در میان سر و صدایی که پیرامون توسعه مدل‌های به اصطلاح پایه مانند نرم‌افزار پردازش زبان پیشرفته GPT-4 OpenAI وجود دارد، تبدیل به یک تمرکز بزرگ برای صنعت فناوری شده است.