گزارش درآمد سه ماهه اول اوبر در سال 2023

دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر درباره درآمد سه ماهه اول

سهام از اوبر سه‌شنبه پس از گزارش شرکت نتایج سه‌ماهه اول که انتظارات تحلیلگران برای درآمد را شکست داد، 7 درصد افزایش یافت.

در اینجا نحوه انجام این شرکت آمده است:

  • زیان هر سهم: بر اساس گزارش Refinitiv، زیان 8 سنت در مقابل زیان 9 سنت مورد انتظار تحلیلگران.
  • درآمد: بر اساس گزارش Refinitiv، 8.82 میلیارد دلار در مقابل 8.72 میلیارد دلار مورد انتظار تحلیلگران.

درآمد این سه ماهه نسبت به فصل مشابه سال گذشته 29 درصد افزایش داشته است.

اوبر ضرر خالص 157 میلیون دلاری یا 8 سنت به ازای هر سهم را در مقایسه با زیان خالص 5.9 میلیارد دلاری یا 3.03 دلاری به ازای هر سهم در سال گذشته گزارش داد.

دارا خسروشاهی، مدیرعامل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوبر سال را «شروع قدرتمند» کرده است. او گفت که مقیاس جهانی این شرکت همچنین «مزیت داده قابل توجهی» را نسبت به رقبای خود به اوبر می‌دهد که به اوبر اجازه می‌دهد تا از راه‌حل‌های هوش مصنوعی در سمت مصرف‌کننده و طرف کسب‌وکار خود استفاده کند.

خسروشاهی گفت که اوبر در حال حاضر از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی زمان‌های ورود «بسیار دقیق» برای سواری‌ها و تحویل‌ها و تسریع ورود راننده با پردازش اسناد «معتبرتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر» استفاده می‌کند.

او در این اظهارات گفت: «ما هنوز در مراحل اولیه استفاده از مدل‌های داده بزرگ برای تقویت تجربه‌ها و کارایی کاربر بهبود یافته در پلتفرم خود هستیم، و موارد بسیار بیشتری در راه است».

طبق گفته StreetAccount، این شرکت EBITDA تعدیل شده را 761 میلیون دلار گزارش کرد که بیش از 687 میلیون دلار مورد انتظار تحلیلگران است. رزروهای ناخالص در این سه ماهه به 31.4 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش داشت.

برای سه ماهه دوم سال 2023، اوبر گفت انتظار دارد رزروهای ناخالص بین 33 تا 34 میلیارد دلار و EBITDA تعدیل شده بین 800 تا 850 میلیون دلار را گزارش کند.

عملکرد بزرگ‌ترین بخش‌های تجاری Uber در این سه ماهه به شرح زیر است:

تحرک (رزرو ناخالص): 14.98 میلیارد دلار، 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته

تحویل (رزرو ناخالص): 15.02 میلیارد دلار، 8 درصد افزایش سالانه

اوبر در طول همه‌گیری کووید، به شدت به رشد تجارت تحویل Eats خود متکی بود، اما بخش تحرک آن در هر سه ماهه سال 2022 از درآمد Eats پیشی گرفت زیرا سواران شروع به سفرهای بیشتری کردند. این روند در سه ماهه اول سال جاری ادامه یافت، زیرا بخش تحرک این شرکت 4.33 میلیارد دلار درآمد داشت در حالی که تحویل آن 3.09 میلیارد دلار بود.

تجارت حمل و نقل اوبر در سه ماهه 1.4 میلیارد دلار فروش داشته است که کمتر از 1.8 میلیارد دلاری است که در سه ماهه مشابه سال گذشته گزارش کرده بود. خسروشاهی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با «Squawk Box» شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت که مصرف‌کنندگان بیشتر برای خدمات هزینه می‌کنند و کمتر برای خرده‌فروشی هزینه می‌کنند که از طریق باربری ارسال می‌شود.

او گفت: «ما شاهد کاهش قیمت‌ها از سطوح بالای تاریخی هستیم که دو سال پیش شاهد آن بودیم.

تعداد مصرف کنندگان پلتفرم فعال ماهانه اوبر در سه ماهه چهارم به 130 میلیون نفر رسید که نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است. در این مدت 2.12 میلیارد سفر در این پلتفرم انجام شد که نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش داشت.

اوبر تماس سه ماهه خود را با سرمایه گذاران در ساعت 8 صبح سه شنبه به وقت شرقی برگزار خواهد کرد.