کووید باعث کمبود شدید در بازار کار شد. ممکن است در حال کاهش باشد

اکنون تابلوهای استخدام در 19 مارس 2022 در مقابل رستوران‌های ساحل Rehoboth، Delaware نمایش داده می‌شوند.

استفانی رینولدز | Afp | گتی ایماژ

از زمان شروع کووید-19، کمبود نیروی کار گریبانگیر اقتصادهای بزرگ و تشدید فشارهای تورمی شده است، اما اقتصاددانان انتظار دارند که این روند در نهایت در سال جاری کاهش یابد.

بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان بیش از یک سال است که سیاست‌های پولی خود را به شدت در تلاش برای مهار تورم بسیار بالا تشدید کرده‌اند، اما بازارهای کار به طور کلی به شدت محدود شده‌اند.

گزارش مشاغل هفته گذشته در ایالات متحده نشان داد که علیرغم آشفتگی اخیر در بخش بانکی و کندی اقتصاد، این وضعیت در ماه آوریل همچنان ادامه دارد. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در این ماه 253000 افزایش یافت در حالی که نرخ بیکاری در پایین ترین سطح خود از سال 1969 بود.

این انقباض در بسیاری از اقتصادهای پیشرفته منعکس شده است، و با توجه به ثابت ماندن تورم اصلی، اقتصاددانان در مورد اینکه چه زمانی مانند فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان قادر به توقف و در نهایت کاهش بهره خواهند بود، اختلاف نظر دارند. نرخ ها

در ایالات متحده، فدرال رزرو هفته گذشته نشان داد که ممکن است افزایش نرخ بهره را متوقف کند، اما بازارها در مورد اینکه آیا بانک مرکزی همچنان مجبور به افزایش نرخ بهره با توجه به داده های دریافتی خواهد بود، نامشخص است. فرصت های شغلی در ماه مارس به پایین ترین سطح خود در نزدیک به دو سال گذشته رسید

با این حال، مودیز هفته گذشته پیش‌بینی کرد که انتظار می‌رود شکاف بین عرضه و تقاضای نیروی کار در میان اقتصادهای پیشرفته G-20 (گروه بیست) در سال جاری کاهش یابد و با کاهش رشد اقتصادی با تأثیر تأخیر شرایط مالی و چرخه‌ای، تنگنای بازار کار کاهش یابد. تقاضا برای کارگران کاهش می یابد

در اواسط سال 2022، کمبود زنجیره تامین که در پی همه‌گیری ایجاد شد، به دلیل تعدیل تنگناها و افزایش مجدد تقاضا، به انبوه کالاها و مواد برای خرده‌فروشان و تولیدکنندگان تبدیل شد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو: سرد شدن بازار کار به امکان اجتناب از رکود اشاره می کند

جفری کلینتاپ، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری جهانی در چارلز شواب، انتظار دارد در اواخر سال 2023، زمانی که اثر عقب‌افتاده سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه اعمال شود، تغییر مشابهی در بازار کار رخ دهد.

“ارتباطات شرکت در مورد تماس های درآمدی و ارائه سهامداران، روند رو به افزایشی را در مورد کاهش مشاغل نشان می دهد (از جمله عباراتی مانند “کاهش در حال اجرا”، “اخراج کارکنان”، “کاهش تعداد کارکنان”، “اخراج کارمندان”، “کاهش نیرو” و “کاهش پرسنل”. کلاین تاپ تاکید کرد: همراه با روند کاهشی در ذکر کمبود نیروی کار (از جمله عباراتی مانند “کمبود نیروی کار”، “ناتوانی در استخدام”، “مشکل در استخدام”، “مشکل برای پر کردن موقعیت ها” و “کمبود راننده”) در گزارشی روز جمعه

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط چارلز شواب نشان داد که در درآمد شرکت‌های ایالات متحده از ابتدای سال جاری، عبارات مربوط به کاهش نیروی کار برای اولین بار از اواسط سال 2021 از عبارات مربوط به کمبود نیروی کار فراتر رفت.

“از کمبود تا مازاد”

کلاین تاپ همچنین شرایط سخت‌تر وام دهی را به عنوان کمک به چشم‌انداز ضعیف‌تر شغل عنوان کرد و به “رابطه پیشرو روشن و شهودی بین استانداردهای وام دهی بانک‌ها و رشد شغل اشاره کرد.”

او گفت: «میزان سخت‌تر شدن استانداردهای وام‌دهی اخیر از سوی بانک‌های آمریکا و اروپا حاکی از تغییر از رشد شغلی به انقباض شغل در سه ماهه آینده است.

مودیز در روز جمعه پیشنهاد کرد که کاهش تقاضا برای نیروی کار محرک اصلی تغییرات بیشتر در سه تا چهار فصل آینده خواهد بود، در حالی که افزایش هزینه های وام برای شرکت ها و خانوارها باعث کاهش شدت استخدام، هزینه مصرف کننده و فعالیت اقتصادی در طول سال خواهد شد.

استراتژیست‌های مودیز می‌گویند: «رشد اندک در عرضه نیروی کار نیز کمبودها را کاهش می‌دهد، که ناشی از نرخ مشارکت بالاتر گروه‌های کارگر جوان‌تر و محو شدن اصطکاک‌های مرتبط با همه‌گیری است».

«نرخ مشارکت نیروی کار برای گروه‌های سنی زیر 65 سال به سطح قبل از همه‌گیری در اکثر کشورهای G20 (اقتصادهای پیشرفته) بازگشته است (یا در برخی موارد از آن فراتر رفته است)، که نشان می‌دهد دو سال اخیر رشد شدید دستمزدها تا حد زیادی افزایش یافته است. در جذب کارگران به نیروی کار موفق بوده است.”

فرصت های شغلی در ماه مارس به 9.59 میلیون نفر کاهش یافت

رشد شغل در خدمات یکی از عوامل کلیدی پشت تاب آوری بازار کار در مواجهه با ضعف اقتصاد جهانی در سال گذشته بوده است که در نتیجه افزایش تقاضا پس از همه گیری بوده است.

کلاین تاپ چارلز شواب تاکید کرد که شکاف بین خدمات و PMI تولیدی (شاخص مدیران خرید) که در رکود به سر می برد، به بیشترین حد خود رسیده است.

او گفت: «شکاف بی سابقه بین رشد خدمات و ضعف در تولید نشان دهنده عدم تعادلی است که ممکن است نیاز به تعدیل مجدد داشته باشد.

«اگر تأثیر تأخیر انقباض بانکی شروع به تأثیرگذاری بیشتر کند، ممکن است در اقتصاد خدمات – و در نتیجه مشاغل – قدرت باشد».

این تضعیف تصویر بازار کار ممکن است به بانک‌های مرکزی کمک کند که از مدت‌ها پیش نگرانی خود را در مورد پتانسیل بازارهای کار فشرده و رشد قوی‌تر دستمزد برای تثبیت تورم در اقتصادهای مربوطه ابراز کرده‌اند.

کلاین تاپ پیشنهاد کرد که ممکن است به سیاست گذاران اجازه دهد که موضعی غیرقابل قبول تر اتخاذ کنند که باعث تقویت سهام می شود.

با این حال، تغییر از کمبود به مازاد در بازار کار ممکن است آنقدر سریع نباشد که تورم اصلی را تا پایان سال کاهش دهد و به بانک‌های مرکزی اجازه دهد آزادی اعلام پیروزی بر محرک‌های تورم و شروع به کاهش شدید نرخ‌ها کنند.» او اضافه کرد.

خطر ظاهر شدن مجدد

اگرچه آنها توافق کردند که کمبود نیروی کار در اقتصادهای پیشرفته در سال جاری کاهش خواهد یافت، استراتژیست های مودیز پیشنهاد کردند که می تواند بدون اقدامات سیاسی معنادار برای افزایش اندازه و بهره وری نیروی کار، دوباره ظاهر شود، زیرا پیری جمعیت همچنان به کاهش نیروی کار ادامه می دهد.

این آژانس رتبه‌بندی گفت که پیری منجر به کاهش شدید عرضه نیروی کار برای اکثر اقتصادهای پیشرفته می‌شود که به ویژه کره جنوبی، آلمان و ایالات متحده متاثر می‌شوند.

بر اساس تخمین‌های کاهش عرضه نیروی کار به دلیل پیری از زمان همه‌گیری کووید، مودیز بر این باور است که کشش آتی «قابل توجه» خواهد بود.

استراتژیست می گوید که شرایط اقتصادی ایالات متحده احتمالا

در ایالات متحده، مودیز تخمین می‌زند که سالخوردگی عامل تقریباً 70 درصد کاهش 0.8 درصدی نرخ مشارکت نیروی کار از سه ماهه پایانی سال 2019 تاکنون است که نشان‌دهنده از دست دادن حدود 1.4 میلیون کارگر به دلیل پیری است.

“این “کشیدگی جمعیتی” در نرخ مشارکت در منطقه یورو، آلمان و کانادا بسیار مهم بوده است. با این حال، عوامل خاص و اقدامات سیاسی در فرانسه، استرالیا، کره، منطقه یورو و ژاپن توانسته اند کشش جمعیتی اخیر آنها را جبران کنند. استراتژیست های مودیز گفتند.

عوامل جبران‌کننده‌ای که آن‌ها از طریق داده‌ها از آغاز قرن گذشته شناسایی کردند، شامل دستاوردهای مشارکت زنان در کار، مهاجرت، و پیشرفت در فناوری و آموزش بود.

“در نتیجه، سیاست‌هایی که مهاجرت، مشارکت زنان در نیروی کار یا استفاده از فناوری‌های جدید و افزایش بهره‌وری را تشویق می‌کنند، میزان و تداوم چالش‌های عرضه نیروی کار را تعیین می‌کنند. بدون آنها، ما انتظار داریم که چالش‌های استخدام دوباره در مشاغل بعدی ظاهر شوند. این چرخه، استراتژیست های مودیز استدلال کردند.