کسب‌وکارهای کوچک مستاصل از کارگران هستند، حتی در شرایطی که شرکت‌ها استخدام را کند می‌کنند

مدیر عامل Paychex می گوید، کسب و کارهای کوچک هنوز سیگنال های رکود قوی نشان نمی دهند

به گفته مارتی موچی، مدیرعامل Paychex، در حالی که برخی از شرکت‌ها سرعت استخدام را به دلیل نگرانی‌ها در مورد کندی رشد اقتصادی کاهش داده‌اند، تقاضا از سوی کسب‌وکارهای کوچک برای کارگران جدید هنوز نشانه‌هایی از کاهش نشان نداده است.

موچی در روز سه‌شنبه در CNBC “Squawk Box” گفت: “ما هنوز واقعاً شاهد هیچ گونه اقدامات رکود اقتصادی قوی در اینجا برای مشاغل کوچک نیستیم.”

بر اساس داده‌های Paychex و IHS Markit، استخدام در کسب‌وکارهای کوچک ایالات متحده با کمتر از 50 کارمند برای پنج ماه متوالی کند شده است، اما موچی گفت که این بیشتر به کمبود متقاضی مربوط می‌شود تا بازتاب عقب‌نشینی کسب‌وکارهای کوچک.

او گفت: «برای کسب‌وکارهای کوچک، سخت‌ترین چیز این است که تقاضا دارند، و به کارگران نیاز دارند – آنها فقط کمی سخت‌تر آن را پیدا می‌کنند».

این برخلاف آنچه در برخی شرکت های بزرگتر اتفاق می افتد است. بر اساس گزارش حقوق و دستمزد ماهانه ADP، در ماه آگوست، حقوق و دستمزدهای خصوصی 132000 نفر افزایش یافت که نسبت به افزایش 268000 نفری در جولای کاهش یافته است.

نلا ریچاردسون، اقتصاددان ارشد ADP، به CNBC گفت که این داده‌ها «حاکی از تغییر به سمت یک سرعت محافظه‌کارانه‌تر استخدام است، احتمالاً زمانی که شرکت‌ها تلاش می‌کنند سیگنال‌های متناقض اقتصاد را رمزگشایی کنند».

او افزود: «ما می‌توانیم در یک نقطه عطف قرار داشته باشیم، از افزایش شغلی فوق‌العاده گرفته تا چیزی عادی‌تر».

اما داده‌های ADP نشان داد که در حالی که شرکت‌هایی با 500 کارمند یا بیشتر 54000 نفر و کسب‌وکارهای متوسط ​​53000 نفر افزایش یافتند، آن‌هایی که کمتر از 50 کارمند داشتند، 25000 نفر افزایش یافتند.

تابلوی “اکنون استخدام” در رستوران پاندا اکسپرس در 5 اوت 2022 در مارین سیتی، کالیفرنیا نصب شده است.

جاستین سالیوان | گتی ایماژ

تاثیر پرداخت دستمزد بالاتر

موچی گفت که مشاغل کوچکی وجود دارند که “فشار تورمی دستمزدها” را احساس می کنند.

طبق گزارش Paychex، درآمد ساعتی به طور متوسط ​​در ماه آگوست 30.71 دلار بود که نسبت به ماه مشابه سال گذشته 1.51 دلار افزایش داشت. درآمد ساعتی 5.18 درصد در ماه افزایش یافت که با رکورد ثبت شده در ماه می که به سال 2011 بازمی‌گردد، مطابقت داشت.

موچی گفت که دشواری یافتن کارگر و پرداخت دستمزدهای بالاتر می‌تواند منجر به کندی مداوم فعالیت‌های استخدام شود و افزود که «هر دوی این موارد کند می‌شوند. [hiring] کمی پایین تر.”

بر اساس نظرسنجی اخیر CNBC/SurveyMonkey کسب و کار کوچک، 50 درصد از صاحبان مشاغل کوچک گفتند که استخدام در سه ماهه سوم سال 2022 سخت تر از سال گذشته بوده است، در حالی که 28 درصد می گویند که آنها نقش های باز دارند که نتوانسته اند. برای پر کردن حداقل سه ماه در حالی که این ارقام نسبتاً بدون تغییر نسبت به سه ماهه قبلی هستند، اما دشواری استخدام بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک را نشان می دهد.

بر اساس نظرسنجی فرصت‌های شغلی و گردش کار، در ماه جولای 11.24 میلیون فرصت شغلی وجود داشت که تعداد فرصت‌ها با اختلاف 2 به 1 از کارگران موجود بیشتر بود.

انتظار می رود که انتشار لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه از سوی اداره آمار کار این دیدگاه را تقویت کند که تقاضا برای استخدام همچنان بالاست.

موچی گفت که این بحران نیروی کار بسیاری از مشاغل کوچک را مجبور کرده است که ساعات کاری را کاهش دهند یا در روزهای خاصی تعطیل کنند. با این حال، او خاطرنشان کرد که طبق داده های فدرال کارگری، تعداد کارگران با حداقل دو شغل رکورددار است. بر اساس داده های اداره آمار کار ایالات متحده، در ماه جولای، 433000 کارگر با دو شغل تمام وقت در مقایسه با 401000 در جولای 2021 وجود داشت.

او گفت: “بسیاری از مردم به دنبال شغل دوم هستند و امیدواریم مشاغل کوچک گیرنده مثبت آن باشند.”