کاپلان می گوید که وی طرفدار افزایش خرید اوراق قرضه توسط فدرال رزرو نیست

رابرت کاپلان ، رئیس بانک مرکزی فدرال دالاس ، اظهار داشت که وی موافق تغییر برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی نخواهد بود ، حتی اگر او شاهد شرایط سخت اقتصادی در پیش روی اقتصاد ایالات متحده باشد.

روز چهارشنبه در گفتگو با CNBC ، کاپلان گفت که شرایط مالی به گونه ای است که احتمالاً نیازی نیست بانک فدرال بیش از سرعت فعلی خود حداقل 120 میلیارد دلار در ماه در خزانه داری و اوراق بهادار با پشتوانه رهن انجام دهد.

وی در مصاحبه ای با “زنگ بستن” گفت: “من نمی خواهم در این مرحله چنین کاری انجام دهم.” “من با دید باز به جلسه دسامبر خواهم رفت. اما من فکر می کنم که ما شرایط مالی بسیار مطلوبی داریم ، از نظر تاریخی نرخ پایینی داریم و بنابراین من نمی دانم که افزایش اندازه یا تمدید سررسید خرید اوراق قرضه ما به رفع این وضعیت که من نگران آن هستم طی سه یا شش ماه آینده کمک خواهد کرد. “

در آن دوره ، کاپلان انتظار دارد اقتصادی “چالش برانگیز” باشد که در آن رشد می تواند به میزان قابل توجهی کند شود یا متوقف شود ، علت اصلی آن افزایش ویروس کرونا است.

بر اساس پروژه ردیابی Covid ، که توسط روزنامه نگاران در اقیانوس اطلس اداره می شود ، روز سه شنبه ایالات متحده 176،785 مورد جدید را مشاهده کرد ، هر چند هفته گذشته سرعت کمی در رشد سریع در ماه اکتبر و نوامبر را نشان داد. میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ همچنان رو به افزایش است و محدودیت های اقتصادی به برخی مناطق برگشته است.

سرمایه گذاران به دنبال این بوده اند که ببینند آیا فدرال رزرو در خرید اوراق قرضه ای که دارایی های آن را به نزدیک 7.3 تریلیون دلار رسانده است ، افزایش می یابد یا اینکه با خرید اوراق بهادار با عمر طولانی تر ، ترکیب آن را تغییر می دهد. دقایقی از جلسه نوامبر نشان داد که اعضا موافق تغییر برنامه “خیلی زود” هستند.

با این حال ، کاپلان گفت که احتمالاً کنگره برای دستیابی به اقتصاد از چند روز قبل از انتشار گسترده واکسن ها که باید از چند هفته آینده بصورت آنلاین آغاز شود ، مناسب تر است.

وی افزود: صعود مداوم بازار سهام در نتیجه تلاش سرمایه گذاران از طریق بررسی وصله های خشن و به سمت آنچه کاپلان پیش بینی می کند رشد “بسیار قوی” در سال 2021 است ، است.

وی گفت: “من فکر می کنم احتمالاً واکنش به این ایده که ما سال آینده رشد چشمگیری خواهیم داشت حتی اگر یک یا دو سه ماهه آینده خشن داشته باشیم.” “همچنین ممکن است نسبت به احتمال محرک مالی که می تواند به ما در طی سه تا شش ماه آینده کمک کند ، واکنش نشان دهد.”

کاپلان در حال حاضر یکی از اعضای رأی دهنده کمیته بازار آزاد فدرال سیاستگذار است ، هرچند که این وضعیت را در ژانویه از دست خواهد داد.