کارکنان Google مهندسان را برای I/O تحسین می‌کنند و استفاده از هوش مصنوعی مدیران اجرایی را مسخره می‌کنند

ساندار پیچای در حال سخنرانی در کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O در Mountain View، کالیفرنیا در 10 مه 2023.

با حسن نیت: گوگل

کارمندان گوگل به کنفرانس سالانه توسعه دهندگان شرکت در این هفته و همچنین به واکنش بسیار مثبت وال استریت توجه زیادی داشتند.

هنگامی که به اعتبار 4.3 درصدی سهام پس از Google I/O رسید، بسیاری از کارکنان مهندسان شرکت را به مدیران آن ترجیح دادند.، بر اساس گفتگوهای داخلی مشاهده شده توسط CNBC.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

پس از اینکه ماسک مدیرعامل جدید توییتر را معرفی کرد، سهام تسلا کاهش یافت.  این چیزی است که کارشناسان می گویند در مرحله بعد انجام دهید

CNBC Pro

در سایت داخلی گوگل، Memegen، محبوب ترین میم که از این رویداد به دست آمد، تصاویری از شرکت مادر را در کنار یکدیگر نشان داد. حروف الفبا قیمت سهام. اسلاید، که هزاران رای موافق دریافت کرده است، در سمت چپ، روی نموداری که قیمت سهام در آن پایین می‌آید، می‌گوید: «هزینه مدیران برای کاهش و بازخرید سهام». در سمت راست، نموداری ظاهر شد که در آن سهام در زیر عبارت «Eng[ineers] انجام کارها.”

بسیاری از کارمندان با این احساسات در بخش نظرات موافقت کردند و از همکاران خود که برای آماده کردن محصولات برای بهترین زمان به عنوان بخشی از تلاش شرکت برای رقابت در هوش مصنوعی تلاش کردند، ستایش کردند.

این رویداد اندکی پس از آن اتفاق افتاد که کارگران، مدیر عامل شرکت ساندار پیچای را به دلیل دریافت جایزه سهام برای سال 2022 بیش از 200 میلیون دلار، درست در زمانی که شرکت در حال کاهش مشاغل و کاهش هزینه‌ها است، انتقاد کردند. آنها همچنین از این شرکت به دلیل مجوز بازخرید 70 میلیارد دلاری انتقاد کردند.

یک میم محبوب در میان کارمندان Google که به کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان موفق این شرکت واکنش نشان می‌دهند.

سهام آلفابت به بالاترین میزان خود از آگوست جهش کرد و 11 درصد در هفته رشد کرد، پس از اینکه گوگل مدل جدید زبان بزرگ با کاربرد عمومی (LLM) خود به نام PalM 2 را در روز چهارشنبه و همچنین تعدادی پیشرفت در فناوری هوش مصنوعی که Bard و جستجو را تقویت کرد، معرفی کرد. ، برخی از آنها قبلا CNBC گزارش داده بود.

گوگل از زمان انتشار عمومی ChatGPT در اواخر سال گذشته برای به نمایش گذاشتن فناوری هوش مصنوعی مولد خود تحت فشار بوده است. پشتیبان OpenAI مایکروسافت در حال تعبیه فناوری مبتنی بر GPT در موتور جستجوی Bing و سایر محصولات خود است و این نگرانی را ایجاد می کند که ممکن است روزهای تسلط گوگل در بازار جستجوی اصلی خود به پایان برسد.

پس از رویدادی در ماه فوریه که گوگل در آن چت ربات هوش مصنوعی خود Bard را تبلیغ کرد، قیمت سهام این شرکت 7 درصد کاهش یافت. کارمندان گوگل با توصیف بیانیه پیچای به عنوان “عجله” و “نادرست” پاسخ دادند.

گوگل از آن زمان به سرعت در تلاش است تا خدمات هوش مصنوعی مصرف کننده خود را به بازار عرضه کند.

وقتی کسی می گوید هوش مصنوعی عکس بگیرید

پس از I/O، کارمندان برای برخی از به‌روزرسانی‌های Bard هیجان‌زده شدند، به‌ویژه ویژگی‌هایی که برای کدنویس‌ها طراحی شده‌اند، مانند «حالت تاریک»، که نمایشگر Bard را به جای روشن تاریک می‌کند و گزینه‌ای است که اغلب مهندسان ترجیح می‌دهند. پس از اعلام حالت تاریک، جمعیت با کف زدن غرش کردند.

یکی از میم‌هایی که چندین صد لایک دریافت کرد، می‌گفت: «چیزهایی که از I/O یاد گرفتم» با این متن: «Google هنوز هم می‌تواند مرا تحت تأثیر قرار دهد». ادامه داد: “کار عالی برای کسانی که این همه زحمت کشیدند” و اضافه کرد: “به عنوان کسی که انتظار داشت در تمام مدت میم های بداخلاقی بسازد، شگفت زده شدم.”

در یادداشت دیگری، کارمندان از دیو برک، معاون مهندسی، به دلیل ارائه اندروید 14 و اصالتی که روی صحنه نشان داد، تمجید کردند.

کارمندان همچنین استفاده مکرر از نام اختصاری هوش مصنوعی را در طول سخنرانی دو ساعته روز چهارشنبه مسخره کردند. یکی از میم‌های بسیار محبوب شامل یک شخصیت کارتونی با متن «I/O 2023 قیمت سهام GOOG را افزایش می‌دهد» بود، و به دنبال آن «من فقط به هوش مصنوعی گفتم و این کار ادامه داد».

میم دیگری گفت: «بیایید روی آن مقداری AI/ML بپاشیم» و توده بزرگی از پودر را با متن «Google I/O 2023» نشان داد.

سایر کارمندان مراجع فرهنگی را انتخاب کردند. یکی از میم‌هایی که ایجاد شد، نمایشنامه‌ای روی آهنگ «مک‌دونالد قدیمی» با کلمات جایگزین «Sundar Picha-AI said AIAII/O» بود. یکی دیگر تصویری از کیتی فورمن شخصیت «آن نمایش دهه 70» داشت که با اکراه الکل می‌ریزد و این متن را می‌نویسد: «وقتی کسی در حین I/O هوش مصنوعی می‌گوید، عکس بگیرید».

سخنگوی گوگل از اظهار نظر خودداری کرد.

سهام آلفابت پس از از دست دادن نزدیک به 40 درصد از ارزش خود در سال 2022، امسال 33 درصد رشد کرد.

تماشا کردن: مدل های زبان بزرگ در حال ایجاد یک تغییر پارادایم در محاسبات هستند

Noam Shazeer از character.ai می‌گوید مدل‌های زبان بزرگ تغییر پارادایم را در محاسبات ایجاد می‌کنند.