کارشناسان ETF دریافتند که مصرف کنندگان شروع به تحریک اقتصاد چین کرده اند

پایه سنگی چین: خواندن بازگشایی

به گفته برندان آهرن از KraneShares، اقتصاد آسیب دیده از بیماری همه گیر چین در حال مشاهده است که مصرف کنندگان کیف پول خود را بیشتر باز می کنند.

مدیر ارشد سرمایه گذاری این شرکت در این هفته به “ETF Edge” گفت: “ما شاهد بازگشت تدریجی مصرف کننده چینی هستیم.” “[But] مثل روشن کردن کلید چراغ نیست.”

اداره ملی آمار چین گزارش می دهد که فروش خرده فروشی از نوامبر گذشته افزایش یافته است.

Ahern، که با ETF های چینی این شرکت درگیر است، انتظار دارد درآمدهای سه ماهه شرکت های چینی با هر سه ماهه متوالی بهبود یابد – پیش بینی ای که ممکن است در حال حاضر آشکار شود.

غول های فناوری بایدو و تنسنت پیش بینی درآمد برای سه ماهه اول مالی سال 2023 را شکست داد. علی بابااز سوی دیگر، برآورد درآمد را از دست داده است.

Ahern گفت: “ما در واقع می شنویم که برای بسیاری از شرکت ها … در تماس های مدیریتی، آنها در مورد اینکه Q2 در حال حاضر از Q1 پیشی گرفته است، که از Q4 سال گذشته پیشی گرفته است صحبت می کنند.”

همچنین پیش‌بینی می‌شود که بازگشایی چین تأثیر مثبتی بر صنعت هواپیمایی داشته باشد.

خطوط هوایی سنگاپور، ژاپن تمام نیپون ایرویز و خطوط هوایی ژاپن همه تقاضا از چین را به عنوان عاملی در درآمدهای آتی در حالی که سود خالص را در اوایل ماه جاری برای سال مالی منتهی به مارس 2023 گزارش کردند، ذکر کردند.

Will Rhind از GraniteShares مسیر رشد مشابهی را می بیند.

“سفر داخلی [is] مدیر عامل ارائه‌دهنده ETF گفت: “این اتفاق خواهد افتاد، اما شاید هنوز نه.”

رایند در مصاحبه ای ویژه در اواخر هفته به CNBC گفت که سفرهای بین المللی از چین ممکن است در تابستان امسال پس از شروعی کند شروع به بازگشت کنند.

پیش بینی وی در حالی است که یک اپیدمیولوژیست مورد حمایت دولت گفته است که موج جدید کووید در کشور می تواند تا پایان ماه آینده 65 میلیون نفر در هفته را مبتلا کند.

رایند معتقد است که افزایش اخیر کووید بر مسیر بازگشایی تأثیر نمی‌گذارد، و اضافه می‌کند که قرنطینه‌های گذشته در سراسر چین «بسیار بسیار بعید است که تکرار شوند».