کاخ سفید نزدیک به 11 میلیارد دلار برای انرژی های تجدیدپذیر روستایی سرمایه گذاری می کند

تام ویلساک، وزیر کشاورزی ایالات متحده، در اجلاس سرمایه گذاری SelectUSA در بندر ملی، مریلند، در روز دوشنبه، 27 ژوئن 2022، سخنرانی می کند.

تینگ شن | بلومبرگ | گتی ایماژ

دولت بایدن روز سه‌شنبه نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار کمک بلاعوض و وام برای کمک به تامین‌کنندگان انرژی و خدمات شهری روستایی اعلام کرد تا انرژی پاک مقرون‌به‌صرفه را برای جوامع خود در سراسر ایالات متحده فراهم کنند.

تام ویلساک، وزیر کشاورزی، طی یک جلسه توجیهی رسانه ای گفت که این بودجه به مناطق روستایی شبکه برق قابل اعتمادتری ارائه می کند و به کاهش هزینه های انرژی در آینده کمک می کند. تعاونی‌های برق روستایی، شرکت‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و شرکت‌های برق می‌توانند از طریق دو برنامه تحت قانون کاهش تورم رئیس جمهور بایدن که در ماه اوت به تصویب رسید، برای کمک مالی درخواست دهند.

کاخ سفید گفت که این پول جدید بزرگترین سرمایه گذاری فدرال در برق رسانی به روستاها از زمانی است که رئیس جمهور فرانکلین دی. روزولت قانون برق دهی روستایی را در سال 1936 امضا کرد.

ویلساک گفت: «این سرمایه‌گذاری‌ها همچنین با تغییرات آب و هوایی مبارزه کرده و آلودگی هوا و آب را که سلامت کودکان را به خطر می‌اندازد، به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد».

برنامه توانمندسازی روستایی آمریکا 9.7 میلیارد دلار در اختیار تعاونی‌های برق روستایی واجد شرایط قرار می‌دهد تا سیستم‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، انتشار صفر و سیستم‌های جذب کربن را به کار گیرند. وزارت کشاورزی ایالات متحده گفت که تعاونی های برق روستایی که به 42 میلیون نفر در سراسر کشور خدمات رسانی می کنند، از 31 جولای واجد شرایط درخواست کمک هزینه خواهند بود.

جیم متسون، مدیر عامل انجمن ملی تعاونی برق روستایی، که نماینده تقریباً 900 تعاونی محلی است، از دولت برای تأمین بودجه تحسین کرد.

متسون در بیانیه‌ای گفت: «این یک فرصت هیجان‌انگیز و دگرگون‌کننده برای تعاونی‌ها و جوامع محلی آن‌ها است، به‌ویژه زمانی که ما به آینده‌ای نگاه می‌کنیم که برای تأمین انرژی بیشتر اقتصاد به برق وابسته است». “USDA این برنامه را به شکلی هوشمندانه طراحی کرده است که به تعاونی های برق کمک می کند تا از ابزارهای جدید برای کاهش هزینه ها و مقرون به صرفه نگه داشتن انرژی در عین تامین نیازهای انرژی آینده جوامع روستایی خود استفاده کنند.”

برنامه Powering Affordable Clean Energy یک میلیارد دلار به صورت وام های قابل بخشش جزئی در اختیار توسعه دهندگان انرژی های تجدیدپذیر و ارائه دهندگان خدمات برق، مانند شهرداری ها، تعاونی ها، و شرکت های خدمات شهری و متعلق به سرمایه گذاران قرار می دهد. دوره درخواست برای این وام ها از 30 ژوئن آغاز می شود.

این برنامه پروژه های خورشیدی، بادی، زمین گرمایی، زیست توده، نیروگاه آبی و ذخیره انرژی را برای تقویت سیستم های انرژی تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ تامین می کند. کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این برنامه، مقرون به صرفه کردن انرژی پاک برای جوامع آسیب‌پذیر، محروم و قبیله‌ای است.

علی زیدی، مشاور ملی آب و هوا گفت: «برای بسیاری از جوامع روستایی ما، این یک تغییر ساده است. “این یک معامله بزرگ است.”

مدیر عامل SSE می گوید: ما می توانیم با سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر هزینه های انرژی را کاهش دهیم