چگونه هیوندای قصد دارد تا سال 2030 به برترین سازنده جهانی خودروهای برقی تبدیل شود؟

یک مجری در کنار شاسی‌بلند تمام الکتریکی هیوندای «IONIQ 5» در حین عرضه در نمایشگاه خودرو 2023 در 11 ژانویه 2023 در گریتر نویدا، هند ایستاده است.

آجی آگاروال | هندوستان تایمز | گتی ایماژ

شرکت خودروسازی هیوندای موتور کره جنوبی با هدف تبدیل شدن به یکی از سه تولیدکننده برتر خودروهای الکتریکی تا سال 2030، توانایی های تولید خود را افزایش می دهد.

این خودروساز در حال سرمایه گذاری هنگفتی در تحقیق و توسعه، ساخت کارخانه ها و پلت فرم های جدید و همچنین توسعه خطوط و ظرفیت تولید EV است.

ما اکنون در حال توسعه دو پلتفرم دیگر هستیم و این به ما امکان می دهد تا سال 2030 18 مدل داشته باشیم. [aiming] برای رسیدن به 2 میلیون [annual] جیهون چانگ، مدیرعامل شرکت هیوندای موتور به چری کانگ از CNBC گفت: فروش خودروهای الکتریکی در حدود سال 2030 به فروش می رسد.

خودروهای الکتریکی آن در حال حاضر بر روی یک پلت فرم پیشرفته سفارشی EV، پلتفرم مدولار جهانی هیوندای الکتریک (E-GMP) توسعه یافته اند. SUV کراس اوور Ioniq 5 2021 اولین مدل از برند فرعی هیوندای Ioniq متمرکز بر خودروهای برقی بود که بر روی E-GMP توسعه یافت. هیوندای متعاقباً مدل سدان Ioniq 6 را در سال 2022 عرضه کرد. پلت فرم EV تولید مدل‌های آینده را افزایش می‌دهد و هزینه‌های توسعه و ساخت را کاهش می‌دهد.

“این مهم است که ما یک پلت فرم اختصاصی EV داشته باشیم. پلت فرم EV ما که E-GMP است، یک توانمندساز قوی برای اطمینان از عملکرد، قابلیت اطمینان و قابلیت استفاده EV است. من فکر می کنم این یک توانمندساز بسیار قوی برای آینده نیز هست. چانگ گفت.

در مورد خودروهای الکتریکی از CNBC Pro بیشتر بخوانید

هیوندای قصد دارد در سال 2025 خودروهایی را بر اساس دو پلت فرم جدید EV، eM و eS معرفی کند که انتظار می‌رود منجر به توسعه خودرو کارآمدتر و کاهش هزینه‌های بیشتر شود.

گروه موتور هیوندای، که برندهای آن شامل هیوندای، کیا و جنسیس است، در رتبه بندی فروش جهانی خودروهای برقی تحقیقاتی SNE در سال 2022 جایگاه ششم را به خود اختصاص داد. طبق تحقیقات SNE، سال گذشته 510000 دستگاه EV تحویل داد که 40.9 درصد نسبت به سال 2021 افزایش یافته است. مقام اول به چین رسید BYD، که 1.87 میلیون دستگاه تحویل داد و پس از آن تسلا با 1.31 میلیون واحد. آلمان فولکس واگن و چین جیلی به ترتیب مقام های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

چانگ گفت: “در طول سه سال گذشته، رشد EBIT ما هر سال 50٪ است. این عمدتاً ناشی از محصولات ما است، به ویژه Ioniq 5 و Ioniq 6 که به خوبی توسط مشتریان درک می شوند ….”

چانگ گفت: “ما می توانیم حرکت را ادامه دهیم. ما یک خودروی برقی دیگر به نام Ioniq 7، بزرگترین شاسی بلند سه ردیفه، در خط لوله خود برای سال آینده داریم. بنابراین این یک چشم انداز کوتاه مدت از کاری است که ما انجام می دهیم.”

محرک رشد

ما یک سرمایه گذاری مشترک در چین داریم. ما اکنون در حال بررسی عمیقی هستیم که چگونه می توانیم رقابت پذیری بازار چین را به دست آوریم.

جیهون چانگ

مدیرعامل شرکت هیوندای موتور

سود خالص به 3.42 تریلیون وون (2.56 میلیارد دلار) رسید که نسبت به 1.78 تریلیون وون در مدت مشابه سال قبل افزایش داشت. درآمد سالانه 24.7 درصد افزایش یافت و از 30.3 تریلیون وون به 37.78 تریلیون وون رسید.

چانگ گفت: هیوندای در نهایت می خواهد به بازار مصرف چین نفوذ کند، جایی که در معرض دید این شرکت “در حال حاضر بسیار محدود است”.

چانگ گفت: ما یک سرمایه گذاری مشترک در چین داریم. بر اساس تحقیقات Counterpoint، انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی چین در سال 2023 به بیش از 8 میلیون دستگاه برسد.

“من فکر می کنم اولین گامی که ما به آن نگاه می کنیم این است که چگونه می توانیم ظرفیت عملیاتی را در چین بهینه کنیم. و گام بعدی باید تمرکز ما بر مجموعه محصولات باشد که باید برای مشتریان محلی با عملکردهای نرم افزاری قابل مقایسه جذاب باشد. چانگ گفت و همچنین سخت افزار و ویژگی های طراحی.

در داخل کشور، هیوندای اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030، 24 تریلیون وون در صنعت خودروهای برقی کره جنوبی سرمایه گذاری کند.

برای رقابت با تسلا و فورد، هیوندای در حال ساخت یک کارخانه 5.5 میلیارد دلاری EV با سازنده باتری کره جنوبی SK On در گرجستان است تا باتری های هیوندای و کیا را که در ایالات متحده مونتاژ می شوند، تولید کند. سال از 2025 شروع می شود.

این سرمایه‌گذاری همچنین بر اساس قانون کاهش تورم ایالات متحده انجام می‌شود که در صورتی که خودرو و باتری‌های آن در ایالات متحده مونتاژ شوند، 7500 دلار اعتبار مالیاتی ارائه می‌دهد.

مورگان استنلی می‌گوید: ما انتظار داریم بخش باتری خودروهای برقی کره جنوبی رشد کند