چگونه در یک فصل شلوغ و گران پس انداز کنیم؟

آمستردام، هلند.

الکساندر اسپاتاری | لحظه | گتی ایماژ

متن زیر گزیده ای از “این هفته، کیف پول شما”، یک برنامه صوتی هفتگی در توییتر است که توسط تیم مالی شخصی CNBC تهیه شده است. آخرین قسمت را گوش کنید اینجا.

امسال برای بسیاری از جنبه های سفر هزینه ها از جدول خارج شده است.

چرا؟ آمریکایی ها پس از چند سال تاخیر در سفرهای دوران بیماری همه گیر، دوباره به مقصدهای خارج از کشور در اروپا و آسیا سفر می کنند.

جسیکا گریسکاویج، مشاور سفر و موسس Runway Travel می‌گوید: «در 19 سال فعالیت من در این صنعت، این سال شلوغ‌ترین سالی است که در تاریخ ثبت کرده‌ام.

در اینجا برخی از بینش ها و راه هایی برای صرفه جویی در سفر وجود دارد که در گفتگوی اخیر با گریسکاویج، لسلی جوزف، گزارشگر خطوط هوایی CNBC و کن کیسنوسکی، سردبیر امور مالی شخصی CNBC در مورد سفر تابستانی به اشتراک گذاشته شده است.

1. انعطاف پذیر باشید

انعطاف پذیر ماندن در زمان و حتی مکان سفر می تواند پس انداز زیادی را به همراه داشته باشد.

مسافرت در اواسط هفته بر خلاف آخر هفته معمولاً باعث صرفه جویی در پول می شود. به جای یک شهر بزرگ، شاید جایی دورتر از مسیر شکسته را در نظر بگیرید.

البته همه این تجملات را ندارند. والدین ممکن است به برنامه های مدرسه وابسته باشند. دیگران نیز ممکن است در برنامه های سفت و سخت قفل شده باشند.

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:
چگونه پولم را با نرخ ارز «بازار سیاه» در آرژانتین دو برابر کردم
تاخیر در گذرنامه ایالات متحده ممکن است چهار ماه طول بکشد – و ممکن است بدتر شود
چرا سفر به اروپا دیگر یک معامله “فریادآور و مقرون به صرفه” نیست

مسافرانی که کمی آزادی عمل دارند می‌توانند از ابزارهایی مانند Google Flights و Explore برای کشف معاملات خوب سفر در طول سال، بر اساس عواملی مانند شهر مبدا و مقصد استفاده کنند.

کیسنوسکی گفت، این یک تکنیک plug-and-play است که “کمی هنر و کمی علم” است.

بلیط هواپیما به طور کلی اولین چیزی است که مردم خریداری می کنند و اقامتگاه هایی مانند اتاق های هتل اغلب از آنجا دنبال می شوند. مسافران می توانند با سایر پورتال های آنلاین از جمله Booking.com، Hotels.com، Airbnb، Expedia و Orbitz مشورت کنند.

2. در فصل غیرفعال سفر کنید

این شاخه ای از دسته “انعطاف پذیری” است.

برای بسیاری از مقاصد محبوب – به ویژه آنهایی که در نیمکره شمالی هستند – تقاضا در ژوئن، جولای و آگوست به اوج خود می رسد. جوزف گفت تا آن نقطه، مقامات خطوط هوایی در گزارش های درآمد شرکت نشان داده اند که انتظار یک “تابستان هیولا” را دارند.

اما بازدید از یک منطقه در پاییز یا زمستان ممکن است باعث صرفه جویی شود – و شاید تجربه بهتری با کاهش جمعیت و رزرو جاذبه های دیدنی آسان تر شود.

گریسکاویج در مورد سفرهای خارج از فصل به شهرهای پرطرفدار گفت: “فکر می کنم کمی بیشتر از آن لذت خواهید برد.”

مدیر عامل Trivago: با بازگشایی چین، فصل سفر قوی پیش بینی می شود

3. از پاداش های خود استفاده کنید

جوزف گفت، بسیاری از مردم در طول همه‌گیری با استفاده از کارت‌های اعتباری خود که دارای مزایای سفر هستند، مایل‌های پروازی مکرر ایجاد کردند.

اکنون زمان خوبی برای استفاده – و نه احتکار – از این مزایا است، به خصوص که خرید یک پرواز به صورت نقدی گران است.

4. از مزایای کارت اعتباری استفاده کنید

کارت‌های اعتباری – به‌ویژه کارت‌هایی که برای سفر طراحی شده‌اند – ممکن است دارای مزایایی مانند بیمه مسافرتی یا اجاره خودرو باشند. اگر بخشی یا تمام سفر را با آن کارت خریداری کنید، ممکن است واجد شرایط دریافت این مزایا باشید.

این به چه معناست: برای مثال، ممکن است مجبور نباشید هیچ گونه بیمه نامه تکمیلی بخرید.

گریسکاویج گفت: “همیشه با کارت های اعتباری خود چک کنید و ببینید چقدر بیمه خوب است.”

مهم است که سؤالات خاصی بپرسید، مثلاً اینکه آیا مزایای کارت شامل شرایط پزشکی قبلی در طول سفر می شود یا خیر.