چگونه بن لام 39 ساله پنج شرکت را راه اندازی کرده است

بن لام فقط 39 سال دارد و پنجمین شرکت خود را با نام Hypergiant ، یک شرکت مستقر در تگزاس ، در حال ساخت محصولات هوش مصنوعی برای افرادی مانند NASA ، GE Power ، Apple و Twitter است.

هنگامی که لام دو سال پیش در بستنی امی در آستین بود ، به وضوح لحظه ای حسادت به کارمندی را که برایش بستنی سرو می کرد به خاطر می آورد.

لام به CNBC می گوید: “این شخص بسیار خوشحال بود …. این یكی از جاهایی بود كه شما در بستنی چیزهایی می انداختید و مانند آنها بود ،” این گزینه بسیار خوبی است. ” “و آنها در آن لحظه واقعاً خوشحال بودند و من به یاد می آورم که در آن لحظه فکر کردم ،” مرد ، من به آن نوع حسادت می کنم. ”

لام به عنوان یک کارآفرین و یک تکنسین ، همیشه در آینده زندگی می کند. غالباً ، این مسئله باعث می شود که او در لحظه حاضر راضی باشد.

لام به CNBC گفت: “این چیزی فراتر از اشتیاق به فردا است ، همانطور كه ​​آرزوی كمك به سوق دادن آن شركت یا افراد یا بازار یا جامعه به فردا را دارد.” “من گاهی اوقات احساس می کنم این یک بار است.”

او می گوید “یک بار زیبا” ، و خودش را همانطور که فکر می کند ویرایش می کند. او می داند که در مکانی با امتیاز فوق العاده نشسته است. در همان زمان ، تا حدی به دلیل امتیازش ، او احساس می کند که یک وزن ثابت برای انجام کارهای بیشتر ، سریعتر ، با تأثیر بیشتر دارد.

“من احساس می کنم که دارای بسیاری از نقایص شخصیت و بسیاری از مسائل است. در عین حال ، من فکر می کنم که من برخی از مهارت های که من فکر می کنم می تواند ارزش اضافه کردن به دیگران و به کسب و کار و جامعه و امیدوارم که جهان و غیره. من فکر می کنم استفاده نکردن از آنها یک فاجعه خواهد بود. “

دوومیدانی دهه های طولانی او علیه خودش ضرر کرد. در ژانویه ، لام در قلب خود به ویروسی مبتلا شد ، که همراه با همه گیر ویروس کرونا ، وی را مجبور به کاهش سفر و جلسات تجاری کرد. سرعت شکستن گردن که او زندگی می کرد و کار می کرد با آسیب رساندن به سیستم ایمنی بدن او را آسیب پذیر کرد. همچنین وی را در معرض خطر بالای Covid-19 ، همانند افراد مسن یا افرادی که شرایط قبلی دارند ، قرار داده و مجبور به انزوای مجازی کرد.

از دسامبر ، لام از نظر جسمی از ویروس بهبود می یابد. و او این روزها از خود مراقبت بهتری می کند ، حداقل هفت ساعت و نیم در شب می خوابد ، و مدیتیشن و روزنامه نگاری را به برنامه روزانه خود اضافه می کند.

خرد کردن: بیشتر ، سریع تر ، سخت تر

دهه های 20 و 30 لام عمدتا جنب و جوش ایجاد و فروش مشاغل بوده است.

وی اولین دانشگاه خود را که یک شرکت راه حل نرم افزاری آموزش الکترونیکی به نام Simply Interactive بود ، در زمانی که از دانشگاه ارشد Baylor بود ، راه اندازی کرد. یک استاد کالج ، جیمز مشینسکی ، به لام کمک کرد تا در شرکت بیوتکنولوژی Genentech که اولین مشتری او نیز بود ، کارآموزی کند.

وقتی بن لام در دانشگاه بود.

عکس با حسن نیت ارائه می دهد بن لام

لام می گوید: “ترازنامه من سال آخر سال تحصیلی ام را بالا برد.” او می گوید: “نمراتم پایین آمد ، زیرا من خیلی کار می کردم اما در نهایت کار را تمام کردم.”

Agile Interactive ، یکی دیگر از شرکتهای آموزش الکترونیکی ، Simply Interactive را در 29 سالگی خریداری کرد. وی در ادامه سه شرکت دیگر را تاسیس و به فروش رساند – استودیوی Chaotic Moon که توسعه نرم افزار موبایل را انجام می دهند. Team Chaos ، یک شرکت بازی دیجیتال ؛ و گفتگوكننده ، یك شركت اطلاعاتی گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی – همه در 37 سالگی بود.

لام نمی گوید که چقدر سود کرده است ، اما یک شخص تجاری که با شرایط معاملات لام آشنا است ، به CNBC تأیید کرد که در کل ، لام با فروش ترکیبی چهار نفر اول خود ، شمالی از دویست میلیون دلار دریافت کرده است شرکت ها

اما این کار با هزینه انجام شد. لام می گوید: “من برای کار حدود شش روز در هفته سفر می کردم.”

به عنوان مثال ، در ژانویه 2020 ، لام در آستین ، دالاس ، توکیو ، لاس وگاس ، نیویورک ، بوستون ، کلرادو اسپرینگز و آسپن بود.

از آن زمان ، سفر همه چیز متوقف شده است. وی گفت: او همچنین الكل ، كافئین را ترك كرد و بیشتر گیاهخوار شد. هرچند این بدان معنا نیست که او لزوماً کار کمتری دارد. او فقط به بهترین وجه ممکن ، سفینه فضایی خود را از دفاتر خانگی خود در آستین و دالاس ، تگزاس هدایت می کند.

حضور داشتن درست مثل ورزش کار است

لام در دوران کودکی نیز بسیار سفر می کرد.

پدر و مادرش از پنج سالگی جدا شدند و مادرش ، لوری آرمس ، و مادربزرگش ماری نلا آرمس (مادرش همه او را جیجی صدا می کنند) ، در سراسر تگزاس و فورت اسمیت ، آرکانزاس ، بزرگتر شدند.

تابستان ها او با پدرش ، بابی لام ، که در تجارت و تجارت بین المللی درگیر است سفر می کند. در زمان 9 سالگی ، بن لام بیش از کشورها بازدید کرده بود.

بن لام به CNBC Make It گفت: “دوگانگی دوران کودکی من این بود که وقتی به ثروت نگاه می کردی بسیار عجیب بود.” “من یک تربیت کاملاً متوسط ​​و کاملاً معمولی آمریکایی داشتم ، اما در آن صورت در برخی از سفرهایم در خارج از کشور با پدرم فقر شدید می دیدم و ثروت شدید می دیدم.”

حالا ، از آنجا که به عنوان یک کارآفرین موفق سریال ، لام مجبور است تلاش کند احساس رضایت کند.

او باید حداقل روزی یک ساعت وقت بگذارد تا کاری را انجام دهد که باعث خوشحالی او شود – مانند بودن در کنار استخر یا آب ، یا بیرون آتش نشستن – زیرا اگر این تلاش را انجام ندهد ، می داند که توسط رانندگی او تا فردا مصرف شود. او می گوید: “من آن لذت را پیدا نخواهم کرد.”

اخیراً ، لام با این جمله روبرو شد كه بلیز پاسكال ، ریاضیدان و الهیات فرانسوی گفته بود: “تمام بدبختیهای مردان ناشی از این است كه نمی توانند در یك اتاق تنها بنشینند.”

این یک تناقض برای لام است. “من آن سکون را در خودم ندارم.”

او فکر می کند اگر بخواهد ثابت بماند ، یک مشاغل را بسازد ، آن را بفروشد و بازنشسته شود ، “من برای همیشه کشتی می گرفتم و از آنچه که برای ایجاد مشاغل یا ایجاد بازار یا ایجاد مشاغل – یا فناوری ایجاد کنید که به طریقی مثبت بر دیگران تأثیر بگذارد. من هرگز نمی توانم این کار را انجام دهم. ”

“دلی برای تغییر جهان”

دو حرفه ای که لام را می شناسند اتفاق نظر دارند که او تمایل دارد مانند موشکی که از بطری پرتاب می شود کار کند.

جان مک کینلی مدیر ارشد فناوری AOL ، Newscorp ، Merrill Lynch و GE Capital بود و کسی است که لام توصیف می کند “یک دوست و مربی طولانی مدت برای من”. او به طور پر زرق و برق از اخلاق کاری و دیپلماسی لام صحبت می کند ، اما همچنین اشاره می کند که لام در سخت کردن شدت خود سخت است.

مک کینلی می گوید: “بزرگترین نگرانی من برای بن این است که او تعادل خوبی بین زندگی و زندگی داشته باشد. او بسیار سخت کوش است و اکنون این کار را به طور کامل انجام داده است که من او را شناخته ام.” “من فقط می خواهم اطمینان حاصل کنم که او در پایان روز هنوز در بنزین بنزین دارد.”

Ben Lamm (L) و Andrew Busey با همكاری Conversable ، یك شركت مبتنی بر بستر اطلاعاتی گفتگو مستقر در دالاس كه توسط LivePerson در سال 2018 خریداری شد.

عکس با حسن نیت ارائه می دهد بن لام

Trey Bowles ، یکی دیگر از کارآفرینان دالاس و دوست بن ، همان احساسات را تکرار کرد.

لام “پیگیری مداوم و غیرتمندانه برای رسیدن به نقطه ای که شما در آن تلاش می کنید” و “خوش بینی پوچ” در مورد ساخت شرکت ها برای تبدیل این دیدگاه به واقعیت است.

بولز می گوید: “او با آنچه همه ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم ، مبارزه می کند ، این زمانی است که شما یک کارآفرین هستید ، همه جانبه است.” بولز می گوید: “میزان کارهایی که کارآفرینان انجام می دهند – و بن نیز از این قاعده مستثنی نیست – غالباً از سیری که می توانیم در زندگی خود تجربه کنیم در هر کجا که باشد سرقت می کند.”

لام اهدافی فراتر از کار خودش به عنوان یک کارآفرین دارد.

او قبلاً در 25 شرکت تازه تاسیس به طور مستقیم به علاوه در صندوق هایی که در شرکت های نوپا سرمایه گذاری می کنند سرمایه گذاری کرده است و می خواهد به تنهایی درآمد کافی کسب کند که بتواند به سرمایه گذاری در نسل بعدی نوآوری علمی ادامه دهد. شرکت های نوپای لام از ژنومیک گرفته تا هوش مصنوعی ، فناوری سبز ، مهندسی پزشکی ، علوم اقیانوس و رباتیک سرمایه گذاری کرده اند.

لام می گوید: “اگر به کاری که بیل و ملیندا گیتس انجام داده اند نگاه کنید ، این باورنکردنی است – باورنکردنی. من نمی دانم که دو انسان بیش از آنچه که برای جهان انجام داده اند ، برای کره زمین انجام داده اند ،” چه فایده ای بهتر از هدایای خود … برای ترک زمین بهتر از آنچه پیدا کردید. ”

بولز می گوید ، اگر یک بلندپروازی بزرگ به نظر برسد ، ممکن است باشد ، اما واقعی است. بولز به CNBC گفت: “او چنین دلی دارد که دنیا را تغییر می دهد و من می دانم که به نظر کلیشه ای می رسد ، اما او واقعاً چنین کاری می کند.”