چرا OpenAI سازنده ChatGPT، شرکت شماره 1 2023 CNBC Disruptor 50 است؟

OpenAI با 30 میلیارد دلار ارزش گذاری و 200 میلیون کاربر در رتبه اول لیست Disruptor 50 قرار دارد.

هیچ نوآوری تأثیر فرهنگی بیشتری نداشته است و هیچ محصول فناوری در شش ماه گذشته به اندازه ChatGPT OpenAI سروصدا نکرده است.

را مایکروسافتچت ربات هوش مصنوعی مولد استارت آپی که در پایان نوامبر عرضه شد، مشتریان را شگفت زده کرد. این یک جهش کوانتومی در توانایی انسان برای تعامل یکپارچه با هوش مصنوعی را نشان داد که به نوبه خود می تواند به کل جهان اطلاعات اینترنت دسترسی داشته باشد.

هوش مصنوعی لحظه آیفون خود را می گذراند. محصول جدید اپل جرقه اختراع اکوسیستم جدیدی از اپلیکیشن ها را به همراه داشت که خدمات جدیدی از اوبر گرفته تا اینستاگرام را برای کاربران به ارمغان می آورد، زیرا ناگهان یک کامپیوتر در جیب خود داشتند. همزمان با آن انقلاب تلفن همراه، یک انقلاب محاسباتی نیز بود، با قدرت نمایی برای انتقال داده ها به ابر.

اکنون شاهد رونق فناوری مشابه در مورد هوش مصنوعی هستیم. این فقط در مورد تجربه شگفت انگیز تعامل با آخرین چت ربات ها نیست. هوش مصنوعی بر هر صنعتی تأثیر می گذارد، مختل می کند و سرعت می بخشد. در واقع، این در حال حاضر اتفاق می افتد.

با توجه به اینکه OpenAI در صدر فهرست Disruptor 50 امسال قرار دارد، شکی نیست که موضوع اصلی نه تنها برای رتبه‌بندی سالانه، بلکه برای فضای استارت‌آپ‌های فناوری با پشتوانه سرمایه‌گذاری در کل، هوش مصنوعی است.

و این فقط شرکت ها نیستند که هوش مصنوعی را در هسته خود دارند. ما شاهد طیف وسیعی از برنامه های کاربردی سازمانی برای هوش مصنوعی هستیم تا کارایی و قابلیت های جدید را در شرکت ها و بخش های بازار افزایش دهند. از 50 شرکت در لیست امسال، 21 شرکت به ما گفتند که هوش مصنوعی برای بیش از 50 درصد درآمد آنها بسیار مهم است.

نیمی از شرکت‌هایی که در 10 شرکت برتر لیست CNBC Disruptor 50 در سال 2023 قرار دارند، دارای استفاده کلیدی از هوش مصنوعی هستند و به ویژه، طیف متنوعی از صنایع و موارد استفاده را نشان می‌دهند. Canva، شرکت شماره 3، ChatGPT را در ابزارهای طراحی خود ادغام می کند و به مشتریان راه جدیدی برای خلاقیت می دهد. شماره 4 Disruptor Relativity Space از هوش مصنوعی برای ساخت موشک های چاپ سه بعدی استفاده می کند. اخلالگر شماره 7 Anduril Industries از هوش مصنوعی برای شناسایی و حمله به تهدیدات امنیتی استفاده می کند. شرکت انرژی های تجدیدپذیر مستقر در بریتانیا Octopus Energy، شماره 8 در فهرست امسال، از هوش مصنوعی برای مطابقت موثر عرضه و تقاضای انرژی استفاده می کند. شماره 9 Lineage Logistics از هوش مصنوعی برای بهینه سازی جابجایی کالاها در زنجیره تامین کنترل شده با دما استفاده می کند.

پوشش بیشتر CNBC Disruptor 50 2023

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در اواخر هفته گذشته در مصاحبه ای با CNBC گفت: “من فکر می کنم ما عمیقاً وارد یک موج فناوری جدید شده ایم و فکر می کنم این بزرگترین موج در مدتی است.”

شماره 19 در لیست Disruptor 50، Scale AI، با شرکت هایی از جمله OpenAI کار کرده است تا حجم عظیمی از داده ها -تصاویر، متن، صدا و ویدئو- را که ماشین ها برای تبدیل شدن به یادگیرندگان بهتر باید هضم کنند، برچسب گذاری کرده است. همچنین در فهرست شماره 44 Disruptor، Cohere قرار دارد که توسط محققان سابق Google Brain که به توسعه روش جدیدی برای پردازش زبان طبیعی کمک کردند – ترانسفورماتورها – که سیستم‌ها را قادر می‌سازد تا بافت یک کلمه را با دقت بیشتری درک کنند، در این فهرست قرار دارد.

آلتمن گفت OpenAI می بیند که هوش مصنوعی تقریباً بر هر صنعت تأثیر می گذارد. وی به حرفه وکالت به عنوان نمونه بارز اشاره کرد.

«آنچه از مشتریانی که از API ما برای شرکت‌های حقوقی استفاده می‌کنند می‌شنویم این است که روش کار و کارایی که هر وکیلی می‌تواند به آن دست یابد و دقت آن را کاملاً تغییر می‌دهد و افراد را آزاد می‌کند تا کارهایی را که واقعاً به خوبی انجام می‌دهند، انجام دهند. آلتمن می‌گوید و داشتن این ابزار جدید برای دادن هرچه بیشتر اهرم به آنها.

او گفت: “این الگویی است که ما بارها و بارها در بسیاری از صنایع شاهد آن هستیم و من در مورد آن بسیار هیجان زده هستم.”

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، طی یک سخنرانی کلیدی که ادغام ChatGPT برای Bing را در مایکروسافت در ردموند، واشنگتن، 7 فوریه 2023 اعلام کرد، صحبت می کند.

جیسون ردموند | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

توانایی آن در ایجاد بی حوصلگی سرمایه گذاران بازار سهام از زمانی مشخص شد الفباپس از عرضه رقیب ChatGPT، Bard، در اوایل سال جاری – که برخی از کارمندان آن را عجولانه نامیدند – سهام آن کاهش یافت. و در یکی از بخش هایی که به شدت در معرض خطر هوش مصنوعی مولد، آموزش است، Chegg شاهد کاهش تقریباً نصف سهام خود بود، فقط به این دلیل که مدیر عامل آن به تأثیر ChatGPT بر رشد مشتری در طول تماس اخیر خود اشاره کرد.

در حال حاضر، OpenAI یک جریان درآمد دوگانه دارد: یک مدل نرم‌افزار سازمانی که در آن شرکت‌ها را برای دسترسی به پلتفرم هزینه دریافت می‌کند، و یک برنامه چت ممتاز که علاوه بر نسخه رایگان، ماهانه 20 دلار به مشتریان ارائه می‌کند.

آلتمن گفت: “در حال حاضر، ما از این دو مدل بسیار راضی هستیم. ما برای توضیح چیزهای دیگر بسیار آماده هستیم.”

مشتریان تجاری OpenAI عبارتند از Salesforce، Snapchat و پشتیبان آن مایکروسافت، که فناوری‌های هوش مصنوعی مولد OpenAI را به مرورگرهای اینترنتی Bing و Edge و مجموعه نرم‌افزارهای تجاری Microsoft 365 از جمله Word، PowerPoint و Excel آورده است.

سرمایه‌گذاری انباشته مایکروسافت در OpenAI به 13 میلیارد دلار افزایش یافته است و ارزش این استارت‌آپ تا 29 میلیارد دلار گزارش شده است. این شرکت از ارائه هرگونه اطلاعات مالی یا ارزش گذاری خودداری کرد.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI در مورد رونق ChatGPT:

رشد قدرت هوش مصنوعی آنقدر سریع و چشمگیر بوده که باعث نگرانی سیاستمداران و تنظیم کننده ها شده است. کسانی که به دنبال بازی در این فضا هستند – از جمله ایلان ماسک، که یکی از بنیانگذاران اولیه OpenAI بود و اکنون می‌گوید یک رقیب راه‌اندازی خواهد کرد – نیز در مورد خطرات صحبت می‌کنند. ماسک به همراه استیو وزنیاک، بنیانگذار اپل و تعدادی از اساتید و مدیران اجرایی، نامه ای سرگشاده را در ماه مارس از موسسه آینده زندگی امضا کردند که در آن از آزمایشگاه های هوش مصنوعی می خواهند که آموزش مدل هایی را که قدرتمندتر از GPT-4 OpenAI هستند، متوقف کنند.

آلتمن ابتدا در یک رویداد مجازی در MIT پاسخ داد و گفت که دستورالعمل‌های ایمنی منسجمی مورد نیاز است، اما این مکث پیشنهادی “بیشترین نکات فنی را در مورد جایی که ما به مکث نیاز داریم را از دست داده است.”

آلتمن همچنان از مقررات حمایت می کند. او گفت: “ما واقعاً در اینجا به مقررات نیاز داریم. ما از ابتدای تاسیس شرکت خواستار آن بوده ایم.” “من فکر می‌کنم که مقرراتی را به دست خواهیم آورد، و در طول زمان بیشتر خواهیم شد. و فکر می‌کنم این واقعاً بسیار مهم است. بنابراین خوشحالم که این اتفاق می‌افتد.”

آلتمن گفت: «من فکر می‌کنم برای رسیدن به آینده‌ای که به همان اندازه از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم و استفاده‌های بسیار بد از هوش مصنوعی را به حداقل می‌رسانیم، هیچ راهی برای دور زدن مقررات در اینجا وجود ندارد. صنایعی با فناوری بسیار کمتر قدرتمند. بنابراین ما قطعاً باید آن را در اینجا داشته باشیم.”

رید هافمن، شریک در شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Greylock، یک سرمایه گذار اولیه در OpenAI بود و اکنون یک سرمایه گذار در تعدادی از شرکت های هوش مصنوعی و یکی از بنیانگذاران استارتاپ هوش مصنوعی Inflection است. او گفت که برخی از انتقادات را خطرناک تر از OpenAI می داند.

هافمن که همچنین عضو هیئت مدیره مایکروسافت است و قبل از کناره گیری به دلیل درگیری های احتمالی، در هیئت مدیره OpenAI خدمت کرده است، می گوید: «تعدادی از آن با نیت خوب است؛ راه های مختلفی وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند عمل کند. علاقه. “بعضی از آنها با نیت کمتری همراه هستند: “بقیه، سرعت خود را کم کنید تا من بتوانم سرعت خود را افزایش دهم.” و این یکی از آن چیزهایی است که در آن به طور کلی یک تلاش اشتباه است… فراخوان کاهش سرعت در واقع کمتر از آنچه آنها پیشنهاد می کنند امن است.” او با اشاره به OpenAI و Altman گفت.

علاوه بر نگرانی در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای دستکاری یا گمراه کردن، آلتمن گفت که در تلاش است تا تعصب در سیستم های OpenAI را کاهش دهد.

آلتمن گفت: «بخش بزرگی از آن چیزی است که ما آن را RLHF یا یادگیری تقویتی از بازخورد انسانی می‌نامیم، جایی که ما این مدل‌ها را که در بخش قابل‌توجهی از اینترنت از قبل آموزش داده شده‌اند استفاده می‌کنیم و می‌توانیم آنها را به روش‌های خاصی تحت فشار قرار دهیم. ما می‌توانیم به مدل‌هایی مانند «هی، یک سوگیری در داده‌ها وجود دارد.» او گفت که از GPT-3 تا GPT-4، این شرکت توانسته است پیشرفت‌های زیادی در کاهش تعصب در مدل

از آنجایی که شرکت‌هایی از جمله OpenAI با تعصب مبارزه می‌کنند و برای مقررات هوشمند فشار می‌آورند، آن‌ها همچنین با غول‌های فناوری تثبیت‌شده مانند مایکروسافت و رهبران انواع صنایع برای کمک به تکامل آنها کار می‌کنند تا مختل نشوند.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI: درست کردن این موضوع