چرا آمریکایی‌های ثروتمند UBS، غول بانکداری مخفی سوئیس را دوست دارند

UBS با خرید 3.2 میلیارد دلاری Credit Suisse، در آستانه صعود به رتبه بانک های بزرگ جهانی است.

UBS با ادغام های پرفروش بیگانه نیست. این شرکت مدرن از بیش از 370 شرکت قدیمی، از جمله رقبای داخلی سابق، تشکیل شده است. در میان جنگ‌های بزرگ، سوئیس پایدار و بی‌طرف باقی مانده است و به پناهگاه امنی برای ثروت جهانی تبدیل شده است.

امروزه مدیریت ثروت بین المللی قلب عملیات UBS است. با بیش از 5 تریلیون دلار سرمایه گذاری در دارایی های پس از ادغام، بیش از نیمی از مشتریان این بانک در ایالات متحده مستقر هستند. کارشناسان بر این باورند که این به دلیل سطوح منحصر به فرد اختیاری است که توسط قوانین سوئیس ارائه شده است. بانکداران در سوئیس موظفند از بسیاری از جزئیات مشتری محافظت کنند، حتی اگر توسط مقامات خارجی تحت فشار قرار گیرند.

گفت: “شما می توانید به عملیات آنها در سنگاپور، نیویورک، در مکان های عجیب و غریب تر دسترسی داشته باشید. اما در اصل، آنها تحت تاثیر سیاسی قرار نخواهند داشت زیرا دولت سوئیس آنها را به حال خود رها می کند، یا حداقل این تصور است.” نیکلاس ورون، کارشناس ارشد موسسه اقتصاد بین‌الملل پیترسون در واشنگتن دی سی و اندیشکده بروگل در بروکسل.

در سال‌های اخیر، UBS و Credit Suisse هر دو با فشار مقامات ایالات متحده برای پایان دادن به آنچه که به عنوان شیوه‌های تجاری مشکوک مورد انتقاد قرار گرفته است، مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، در دهه 2010، هزاران مورد سوء رفتار در UBS در تحقیقات بین المللی دستکاری نرخ بهره کشف شد. علاوه بر این، سناتورهای آمریکایی ادعا می کنند که Credit Suisse حساب های مرتبط با مشتریان نازی را تا سال 2020 حفظ کرده است.

ناظران جهانی برای سال‌ها نگران این بودند که بانک‌هایی مانند UBS برای ورشکستگی آنقدر بزرگ شده‌اند. فرار ناگهانی و سریع سپرده گذاران از Credit Suisse این ترس ها را زنده کرد. بانک ملی سوئیس متعهد شد بیش از 100 میلیارد دلار حمایت نقدینگی را برای تصاحب سریع Credit Suisse توسط UBS انجام دهد.

در این معامله، سهامداران Credit Suisse انتظار دارند 22.48 سهم را برای 1 سهم UBS معامله کنند. برخی از دارندگان اوراق قرضه قصد دارند این معامله را در دادگاه به چالش بکشند.

ورون گفت: «در کل، کاری که دولت سوئیس انجام داد، تحمیل ضرر به طلبکاران و سهامداران Credit Suisse بود.

UBS Group AG گفت که این خرید ممکن است بانک را در سطح جهانی رقابتی تر کند و آماده است تا این پیچیدگی افزایش یافته را مدیریت کند.

تماشای ویدئو در بالا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آینده UBS به عنوان بانک برتر سوئیس.