چرا آمازون با لایحه اورگان که هدف آن محدود کردن انتشار مرکز داده بود مبارزه کرد؟

در زمین‌های کشاورزی اخیراً، مراکز داده آمازون در فاصله 50 فوتی از خانه‌های مسکونی در محله Loudoun Meadows در 20 ژانویه 2023، در Aldie، ویرجینیا ساخته شده‌اند.

جاهی چیکوندیو | واشنگتن پست | گتی ایماژ

در ژانویه، قانون‌گذاران اورگان لایحه‌ای را به قانونگذار ایالتی ارائه کردند که در آن تلاش می‌کرد تا خروجی کربن مراکز داده جدید و استخراج‌کننده‌های ارزهای دیجیتال را محدود کند – تسهیلاتی که به دلیل هزینه نسبتاً پایین برق و مشوق‌های مالیاتی مطلوب به سرعت در سراسر اورگان ایجاد شده‌اند. این امر مستلزم این بود که مراکز داده جدید و تأسیسات استخراج رمزارز تا سال 2040 کاملاً بر روی منابع انرژی پاک کار کنند، مطابق با اهداف آب و هوایی ایالت که در سال 2021 ایجاد شد.

روز دوشنبه، این لایحه، معروف به HB 2816، در یک کمیته قانونگذاری از بین رفت. حامیان این اقدام به تلاش‌های تهاجمی لابی‌گری اشاره می‌کنند آمازون، که چندین عمل می کند مراکز داده در ایالت، به عنوان مقصر اصلی سقوط این لایحه.

مخالفت آمازون با اقدام انرژی پاک در تضاد با فشار گسترده تر آن برای بهبود اثرات زیست محیطی آن است. این شرکت متعهد شده است که تا سال 2040 به عنوان بخشی از تعهد آب و هوایی خود که در سال 2019 راه اندازی شد، کربن خنثی شود. آمازون می گوید که در مسیر استفاده 100٪ از انرژی های تجدیدپذیر در سراسر تجارت خود تا سال 2025 است و بزرگترین خریدار شرکتی انرژی های تجدیدپذیر است.

پم مارش، نماینده ایالت اورگان، یکی از حامیان مالی HB2816، در مصاحبه ای گفت: «از اولین لحظه ای که شروع به صحبت در مورد این لایحه کردیم، آمازون شروع به سازماندهی علیه آن کرد.

مارش که یک دموکرات نماینده منطقه 5 اورگان است، گفت که نمایندگان Oxley & Associates، یک شرکت لابی استخدام شده توسط آمازون، در سالن ساختمان کنگره مشاهده شدند و با اعضای کمیته قانونگذاری ایالتی که در نهایت لایحه را خواهند شنید، صحبت می کردند.

دیوید وارد، سخنگوی خدمات وب آمازون، از اظهار نظر در مورد تلاش‌های لابی‌گری این شرکت در رابطه با این لایحه خودداری کرد، اما مخالفت آمازون با این اقدام را تایید کرد و گفت که در رسیدگی به ساخت زیرساخت‌های مورد نیاز برای آوردن انرژی پاک بیشتر به شبکه برق ایالات متحده شکست خورده است. .

وارد در بیانیه‌ای گفت: «ساخت پروژه‌های تجدیدپذیر جدید نیازمند سرمایه‌گذاری زیرساختی در شبکه است و امروز موانعی در زمینه‌های کلیدی مانند صدور مجوز و اتصال وجود دارد.» تسریع در صدور مجوز زیرساخت‌های انرژی و اتصالات متقابل انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشید و باد، تأثیر بیشتری بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، آوردن انرژی پاک بیشتر به شبکه و کمک به دستیابی به هدف ما برای دسترسی به انرژی پاک بیشتر در اورگان خواهد داشت.

کارشناسان گفته‌اند که منسوخ شدن شبکه برق کشور همچنان مانعی برای تسریع انتقال به منابع انرژی پاک است. به گفته کاخ سفید، امروزه بیش از 70 درصد خطوط انتقال ایالات متحده بیش از 25 سال عمر دارند. ساخت خطوط انتقال جدید فرآیندی طولانی و دشوار است، زیرا مستلزم توافق چندین ذی‌نفع درگیر، از شرکت‌های خدمات شهری و تنظیم‌کننده‌ها تا مالکان است.

همچنین ببینید: ژنراتورهای بادی و خورشیدی سال ها منتظر می مانند تا برق را در شبکه قرار دهند، سپس با هزینه های هنگفتی روبرو می شوند

مراکز داده بسیار انرژی بر هستند. بر اساس گزارش وزارت انرژی، در سال 2014، مراکز داده ایالات متحده حدود 70 میلیارد کیلووات ساعت یا حدود 1.8٪ از کل مصرف برق ایالات متحده در آن سال را مصرف کردند.

آمازون به مزارع سرورهای بزرگ برای تامین انرژی سرویس محاسبات ابری گسترده خود، که موتور اصلی سود شرکت است، متکی است. آمازون متعهد شده است که تمام مراکز داده خود را با انرژی های تجدیدپذیر راه اندازی کند، اما هنوز به طور کامل از سوخت های فسیلی صرف نظر نکرده است.

روز سه‌شنبه، آمازون اعلام کرد که با Umatilla Electric Cooperative، شرکت برقی که فعالیت‌های خود را در شهرستان‌های Umatilla و Morrow اورگان ارائه می‌کند، به توافق رسیده است تا منبع انرژی را که مراکز داده‌اش را تامین می‌کند، از جمله از منابع تجدیدپذیر انتخاب کند. آمازون می گوید این معامله به این شرکت کمک می کند تا منطقه اورگان خود را با حداقل 95 درصد انرژی تجدیدپذیر تامین کند.

مارش می گوید که تغییرات در این لایحه باعث رضایت آمازون نشد

آمازون همچنین استدلال می‌کند که قانون‌گذاران با اپراتورها و مالکان مرکز داده در اورگان در هنگام تدوین این لایحه درگیر نشدند.

اما مارش این بحث را رد می کند.

کمیته بندی را حذف کرد که جریمه هایی را علیه شرکت هایی که نمی توانند اهداف انرژی پاک را برآورده کنند وضع می کرد، و ماده ای را اضافه کرد که به آنها اجازه می داد از این لایحه انصراف دهند. مارش گفت که هر دو اقدام تلاشی برای ایجاد حسن نیت بود.

ما گفتیم، خوب، اگر سال 2030 باشد و اختلالات بزرگی در جهان رخ داده باشد و نتوانید به اهداف انرژی پاک خود دست یابید، می توانید این مدارک را ارسال کنید و می توانید انصراف دهید زیرا ممکن است اتفاقی خارج از کنترل شما افتاده باشد. “مارش گفت. بنابراین ما تغییرات خوب و قوی در لایحه ایجاد کردیم، اما مخالفت آمازون را به هیچ وجه تغییر نداد.

مارش گفت که به طور فزاینده‌ای نسبت به “تعهد آمازون به انرژی پاک” بدبین شده است، وقتی گفت که قصد دارد برخی از عملیات مرکز داده خود را در این ایالت با سلول‌های سوختی گاز طبیعی تولید کند. انرژی شکوفه.

آمازون گفت که سلول های سوختی بخش کوچکی از عملیات مرکز داده خود را در این ایالت ارائه خواهند کرد. امید این است که سلول های سوختی را با انرژی های تجدیدپذیر مانند هیدروژن یا بیوگاز تامین کنیم.

کارکنان آمازون برای عدالت آب و هوایی، گروهی از کارکنان فناوری آمازون که قبلاً شرکت را برای رسیدگی به سوابق آب و هوایی خود تحت فشار قرار داده بودند، گفتند که از متوقف شدن این لایحه ناامید شده اند. این گروه از این اقدام حمایت کرد و سارا تریسی، عضو AECJ و توسعه‌دهنده سابق نرم‌افزار آمازون، در یک جلسه عمومی برای این لایحه شهادت داد.

AECJ در سال 2019 طوماری ایجاد کرد تا جف بزوس، مدیرعامل وقت آن را وادار کند تا در مورد تأثیرات زیست محیطی آن تجدید نظر کند. پس از اینکه بزوس تعهد آب و هوایی را اعلام کرد، گروه همچنان کناره گیری کرد زیرا احساس می کردند این تعهد به اندازه کافی قوی نیست. مارن کاستا و امیلی کانینگهام دو کارمند که به شدت در این گروه نقش داشتند، پس از صحبت های مکرر در مورد آب و هوا و سابقه محل کار آمازون اخراج شدند. آمازون بعداً پس از اینکه یک آژانس کار فدرال تشخیص داد آمازون آنها را به‌خاطر فعالیت‌هایشان به طور غیرقانونی اخراج کرده است، با کاستا و کانینگهام تسویه حساب کرد.

سخنگوی AECJ به CNBC گفت: «میزان ریاکاری در اینجا خنده‌دار بود اگر خیلی نگران‌کننده نبود – نامگذاری یک میدان ورزشی به نام «تعهد آب‌وهوایی» برای تأثیرگذاری در حالی که برای دور زدن الزامات اولیه انرژی پاک که خدمات عمومی برگزار می‌شود، لابی می‌کنید. این باعث می شود احساس بدی برای تیم پایداری اینجا داشته باشم – آنها در حال کار هستند زیرا بهتر از هر کسی می دانند که چقدر زمان کمی داریم که آمازون و بقیه اقتصاد را قبل از وقوع فاجعه به انرژی های تجدیدپذیر تغییر دهیم. اما پس از آن شرکت شرکت کرد. این ماموریت را با ساختن زیرساخت‌های جدید انرژی کثیف کاهش می‌دهد.»

در حالی که این لایحه در حال حاضر تمام شده است، مارش گفت که مکالمات در مورد مراکز داده قانع کننده و امکانات ارز دیجیتال برای مطابقت با اهداف انرژی پاک اورگان ادامه دارد. او افزود که این لایحه ممکن است در آینده به شکل دیگری بازگردد.