پیستون چیست ؟

پیستون علاوه بر ترکیب مخلوط سوخت و هوا، به خروج دود ناشی از احتراق از سیلندر هم کمک می کند. همین نقص‌ برای خودم پیش می آید و خسارات سنگینی برایم ایجاد کرد . وقتی مشکلی این چنینی پیش می آید مسئله حساس در همین است که بتوانم مرجع بروز همین براده ها و قطعات کوچک وارد شده به باطن محفظه احتراق را پیدا کنیم در ضمن مارتل موتور را نیز بایستی باز کرد و همه ذرات خرده کوچک موجود در آن را تمیز کرده و شستشو اعطا کرد تا دوباره آن گاه از تعمیر موتور همین اختلال مجددا بروز نکند. علل اهمیت پیدایش همین ایراد آن است که یا سوخت تزریقی به موتور بیش از میزان رقیق بوده هست ، یا شمع های موتور از نوع خیلی گرم انتخاب شده اند و یا این که این که سیستم جرقه موتور زودتر از موعد اضطراری کار می نماید ( به این معنی که آدوانس میباشد ) و یا اینکه نسبت دانسیته به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا به هیچ وجه موتور مشکل کلی گرم شدن را دارد. این پیستون ها برای موتورهای کوچک و موتورسیکلت ها استفاده شده و به ادله ماهیت کارایی موتور های دو دوران ، در معرض توشه های شدید مکانیکی و حرارتی قرار می گیرند . به دلیل سرعت بالا و مسافت نزدیکی که نسبت به دیگر اجزا مجاور خود دارا‌هستند می بایست دائما روغنکاری شوند و در کنار آن در حرارت ایدهآل فعالیت کنند. برای درک خوبتر همین مسئله ، پیشینه کاری از تحقیقات انجام شده در راستا طریق آهنگری و ریخته گری که به وسیله دیگر پژوهشگران باطن و بیرون کشور انجام شده بود ، مورد تحلیل قرار گرفت تا تصویر بهتری از کلیات تحقیق تجسم شود. نحوه عملكرد رينگ روغني نيز در شكل (7) نشان دیتا شده است. رينگ هايی كه وظيفه جلوگيری از خروج سوخت و هوای فشرده در روزگار تراكم يا گاز محترق شده در زمان احتراق را برعهده دارا‌هستند ، رينگ پیستون كمپرسي ناميده مي شوند و عملكرد آنان طبق شكل (5) مي باشد. 2- درز بندی محیط احتراق و پرهیز از نشت گاز از اطراف پیستون : نشت گاز از اطراف پیستون می تواند در عمل موتور مشکل تولید نماید که رینگ ها وظیفه آب بندی و جلوگیری از همین مورد را بر عهده دارا هستند . پس از این مرحله بر روی بسیاری از پیستون ها را حساس لایه ظرافت از آب قلع یا این که مواد دیگر می پوشانند . پیستونها چدنی گاهی تایم ها اهمیت قلع یا این که یک فلز منحصربه‌فرد روکش داده میشوند تا جلای صافتر و مقاومت بهتری در برعلیه فرسودگی به‌وجود آورند. پیستون از آلیاژ آلومینیوم ساخته می شود ( آلیاژ آلومینیوم مخلوطی از آلومینیوم و فلز های دیگر هست ) ، چون فلز سبکی میباشد . فلز اینوار آلیاژ فولاد نیکل دار میباشد که از 36 درصد نیکل ، 63.8 % آهن ، 0.2 درصد کربن تشکیل می شود . به جهت امداد کردن به کنترل پیستون عمده پیستون ها را طوری تراشکاری می کنند که اتاقک آن ها اندکی بیضوی صورت شود . 3- اهمیت ایجاد سوراخ های (I,U,T) رخ در دامنۀ پیستون که حساس شیار های افقی و عمودی هستند، می قدرت از انبساط قیمت پیستون اشاره گر تبریز پیستون دوری کرد. در واقع اصلی وارد شدن حرارت به گاز درون سیلندر، حجم گاز در سیلندر افزایش می یابد و اهمیت بیرون شدن گرما از سیلندر، فشار گاز کمتر یافته و با اینکار، گاز راحتتر فشرده می شود. واضح هست که در بلوک سیلندر یک ماشین ، به تعداد پیستون های آن بوش سیلندر تعبیه شده هست به این ترتیب هرچقدر تعداد پیستون های یک اتومبیل اکثر شود ، حجم و میزان بلوک سیلندر آن خودرو هم افزایش پیدا می کند. برای اینکه پیستون گرما را به فعالیت تبدیل کتد، یک فرآیند چرخه ای را طی می کند. پایینترین شیارها وابسته به رینگهای روغن است و همین دلیل در ته این شیار منافذی برای ورود روغن به داخل پیستون تعبیه شده است. همین خصوصیات به این دلیل هست که در اثر بالا رفتن بیش از حد دما، همین قطعه به دیواره سیلندر نچسبد و عملکرد موتور را مختل نکند. پیستون از دو جنس آلیاژ آلومینیوم و یا این که آلیاژ چدن ساخته می شوند که هر کدام اهمیت مزایا و قیمت پیستون مکان نما تبریز معایبی میباشند . چون ترمیم شکستگی سیلندر اگر نیز قابلیت پذیر باشد زیاد پردرد سر و پر هزینه میباشد به این کار اصطلاحا دوختن سیلندر می گویند که حیاتی به کارگیری از الکترود هایی از متاع سیلندر ( معمولا چدن میباشد ) جوشکاری و ترمیم می شود . وقتی که یاتاقان سر بزرگ شاتون بیش از میزان سائیده می شود ، مقدار انحراف شعاعی شاتون بیش از ترازو می شود و باعث به‌وجود وارد شدن لرزش پیچشی torsion vibration.