پس از یک افت یک ساله، قدرت مصرف کننده در سال 2023 باز خواهد گشت

مشتریان در 4 اوت 2021 از Walmart در هیوستون خرید می کنند.

براندون بل | گتی ایماژ

بر اساس تحقیقات جدید تحلیلگران گلدمن ساکس، پس از کاهش یک ساله، جریان نقدینگی خانوار بلافاصله پس از کریسمس دوباره شروع به رشد خواهد کرد و تا سال جدید شتاب خواهد گرفت.

بر اساس تحلیل گلدمن، این سودها یک سال رشد منفی حدود 600 دلاری یا 4.2 درصدی در جریان نقدی اختیاری خانوار را معکوس خواهد کرد.

جیسون انگلیسی، تحلیلگر کالاهای مصرفی گلدمن، در یک وبینار اخیر با مطبوعات گفت: «امسال، ما برای اولین بار از زمان بحران مالی 2008-2009، به جریان نقدی اختیاری منفی نگاه می کنیم. او گفت که بزرگترین عامل بهبود جریان نقدی در سال آینده دستمزدها خواهد بود.

به گفته مارک زندی، اقتصاددان ارشد Moody’s Analytics که پیش‌بینی مشابهی برای بهبود وضعیت مالی مصرف‌کننده دارد، این خبر خوبی برای خرده‌فروشی پس از یک مبارزه یک ساله برای همگام شدن با تورم، و برای توانایی اقتصاد برای جلوگیری از رکود است.

زندی گفت: «جریان نقدی در سال 2022 ضربه خورد، اما در حال بازگشت است و جریان نقدی چیزی است که هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. زندی افزود: «بعید است که کسب‌وکارها مشاغل خود را کاهش دهند، زیرا می‌دانند بزرگ‌ترین مشکلشان یافتن کارگر است».

ارتباط بین جریان نقدی مصرف کننده و خرده فروشی

در حالی که از انعطاف پذیری مصرف کننده در طول دوره کاهش رشد اقتصادی استفاده شده است، بازار شرکت های خرده فروشی را تنبیه کرده است که تقریباً دو برابر شاخص کل بازار سهام ایالات متحده در سال جاری کاهش یافته است. ETF خرده فروشی SPDR S&P و شاخص S&P 500. عملکرد نامناسب امسال در هزینه‌های مصرف‌کننده به این دلیل اتفاق می‌افتد که خانوارها پول نقد کمتری دریافت می‌کنند – حتی اگر پس‌انداز بیشتری دارند – از زمانی که پرداخت‌های محرک طراحی شده برای مبارزه با همه‌گیری کووید در سال 2021 به پایان رسید.

بر اساس داده‌های اخیر وزارت بازرگانی، خرده‌فروشی در ایالات متحده در سال گذشته حدود 10 درصد افزایش یافته است، اما بیشتر آن نشان‌دهنده افزایش ارزش دلاری بنزین و سایر کالاهایی است که با قیمت‌های متورم امسال فروخته می‌شوند. فروش خودرو فقط 1.5 درصد افزایش یافته است که بسیار کمتر از نرخ تورم است. این امر به کاهش سرعت رشد مخارج مصرف کننده تعدیل شده بر اساس تورم کمک کرده است که در نیمه اول سال 2022 به حدود 1.5 درصد در مقایسه با نزدیک به 12 درصد در سال گذشته کاهش یابد.

استیو اودلند از هیئت کنفرانس می گوید که تورم تمام درآمدهای اختیاری را از بین برده است

به گفته انگلیسی، افزایش هزینه‌های کالاهای سرمایه‌ای در طول رکود کوتاه کووید، زیرا مصرف‌کنندگان هنگام گذراندن زمان بیشتری در خانه به دلیل همه‌گیری، مبلمان و سایر کالاهای مربوط به خانه را خریداری می‌کردند، به رکود خرده‌فروشی در سال جاری کمک کرد زیرا تقاضا را به سمت جلو کشید.

به گفته گلدمن، اما نوبت در راه است.

کاهش جریان نقدینگی مصرف کننده به صورت تند شروع شد، اما فاصله بین سال های 2021 و 2022 به طور پیوسته در حال کاهش است. در سه ماهه اول، مصرف‌کنندگان نسبت به ماه مشابه سال قبل 10 درصد کمتر پول نقد در دسترس داشتند که گلدمن می‌گوید این میزان در این سه‌ماهه به 2.7 درصد و برای فصل تعطیلات 1.2 درصد کاهش خواهد یافت.

اندازه‌گیری جریان نقدی که گلدمن استفاده می‌کند، سایر منابع نقدی مانند پرداخت‌های انتقالی دولت و استقراض را به درآمد جاری اضافه می‌کند و هزینه‌های ضروری مانند غذا و سوخت را کم می‌کند و تصویر کامل‌تری از توانایی و تمایل مصرف‌کنندگان به خرج کردن ارائه می‌دهد.

تخمین های گلدمن نشان می دهد که در سال آینده، اعداد در طول سال مثبت تر می شوند. جریان نقدی مصرف کننده در سه ماهه اول 2 درصد افزایش می یابد و در نیمه دوم سال 2023 به 6 درصد افزایش می یابد، یعنی حدود 600 میلیارد دلار سود کلی.

خرده فروشان جعبه بزرگ ممکن است بیشترین سود را ببرند

به گفته آرون ساندارام، تحلیلگر CFRA Research، که انتظار دارد افزایش درآمد مصرف‌کننده بیشترین کمک را به خرده‌فروشان بزرگ کند، در حالی که افزایش درآمد مصرف‌کننده خبر خوبی برای اقتصاد است، ممکن است برای همه شرکت‌ها به طور یکسان سود نبرد. او گفت که بازیگران بزرگی مانند آمازون و والمارت و تا حدی تارگت برنده خواهند بود و سهم بازار را به دست خواهند آورد.

شرایط کند خرده فروشی در سال جاری ممکن است شرکت های مصرف کننده کوچکتر را از دسترسی به بازارهای سرمایه که حتی با بهبود شرایط انتخابی تر شده اند، باز دارد. ساندارام گفت: «آنها باید یک سال پیش پول جمع می کردند. اکنون بازارها تنگ‌تر شده‌اند… آن‌ها سعی می‌کنند هزینه‌ها را کاهش دهند و سوزاندن نقدینگی خود را کاهش دهند.»

در حالی که Sundaram بر روی استارت‌آپ‌های مصرف‌کننده که در سال‌های اخیر وارد بازار عمومی شده‌اند، مانند Oatly و Beyond Meat تمرکز کرده بود، حال و هوای موجود در میان جامعه تجاری کوچک آمریکا خوش‌بینانه نیست، زیرا تورم همچنان به توانایی مین استریت برای حفظ حاشیه‌ها در زمان قیمت‌های بالاتر آسیب می‌زند. در نهاده ها، از مواد خام گرفته تا انرژی، حمل و نقل و نیروی کار. اکثر صاحبان مشاغل کوچک معتقدند که رکود اقتصادی اجتناب ناپذیر است. بر اساس آخرین نظرسنجی CNBC|SurveyMonkey کسب و کارهای کوچک برای سه ماهه سوم 2022 که شاهد آن بود که اعتماد کسب و کارهای کوچک به پایین ترین حد خود رسیده است، در واقع، برخی فکر می کنند که رکود در حال حاضر آغاز شده است و چشم انداز فروش آنها را در سال آینده کاهش داده اند.

تورم از سال 1981 به بالاترین حد خود رسید. تورم چیست و چه چیزی باعث آن می شود؟

در همین حال، بزرگترین خرده فروش جهان والمارت – که اهداف سود سه ماهه دوم را کاهش داده بود اما سپس در 16 آگوست گزارش داد، بخش زیادی از درآمدهای سه ماهه دوم خود را به توضیح برنامه های سرمایه گذاری خود اختصاص داد – که جان دیوید رینی، مدیر ارشد مالی گفت که یکی از منابع امیدهای زنجیره ای خواهد بود. افزایش سودآوری در سال آینده

والمارت در نیمه اول سال مالی خود که در ژانویه به پایان می رسد، هزینه سرمایه خود را 50 درصد افزایش داده و به 7.5 میلیارد دلار رسانده است. رقیب هدفکه کاهش 90 درصدی درآمد سه ماهه دوم را تجربه کرد، سرمایه گذاری را تقریبا دو برابر کرد و از 1.34 میلیارد دلار به 2.52 میلیارد دلار رسید. جان رینی، مدیر مالی والمارت، در تماسی با تحلیلگران پس از کسب درآمد، به پیشرفت اتوماسیون و فناوری در سرتاسر تجارت خود و اینکه چگونه به افزایش کارایی کمک خواهد کرد، اشاره کرد. او به فناوری واقعیت افزوده Viz Pick این شرکت اشاره کرد که از تلفن‌های همراه کارگران برای تسریع ذخیره مجدد قفسه‌ها برای جلوگیری از فروش از دست رفته استفاده می‌کند.

قبل از ظهور درآمد مشتری، خرده‌فروشان هنوز باید فصل‌های خرید مدرسه و تعطیلات را پشت سر بگذارند، زمانی که درآمد خانوار هنوز کمی کمتر از سال 2021 خواهد بود و خرده‌فروشان همچنان با موجودی اضافی مربوط به خانه سر و کار خواهند داشت. کالاهایی که آنها را علامت گذاری کرده و از آنها خارج می کنند.

انگلیسی گفت: “اگر ما تا تعطیلات به پایان برسیم، در آینده در وضعیت بسیار بهتری نسبت به تخمین بازار هستیم.”

نظرسنجی CNBC/Survey Monkey یک پایین ترین سطح جدید برای اعتماد کسب و کارهای کوچک را نشان می دهد