پس از اینکه پکن گفت Micron “خطر امنیتی” است، سهام تراشه چین افزایش یافت

تراشه حافظه با دسترسی تصادفی همزمان (SDRAM) با نرخ داده دوگانه با فناوری میکرون

توموهیرو اوسومی | بلومبرگ | گتی ایماژ

سهام تراشه های چین صبح روز دوشنبه پس از اعلام پکن مبنی بر ممنوعیت خرید برخی محصولات از سازنده تراشه های حافظه آمریکایی افزایش یافت. میکرون.

اداره فضای سایبری چین اپراتورهای “زیرساخت اطلاعات حیاتی” در چین را از خرید محصولات از غول تراشه های آمریکا پس از بررسی امنیتی انجام شده توسط اداره فضای سایبری چین منع کرد.

مقامات چینی گفتند محصولات Micron در بررسی امنیت شبکه خود شکست خورده اند و به “مشکلات بالقوه جدی امنیت شبکه” اشاره کردند. این شرکت یک “خطر امنیتی بزرگ” برای زنجیره تامین زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی چین ایجاد می‌کند و بر آن تاثیر می‌گذارد [its] امنیت ملی.”

سهام سازندگان تراشه چینی در روز دوشنبه به دنبال این حرکت تا حد زیادی افزایش یافت: در فهرست هنگ کنگ نیمه هادی هوا هونگ در روز دوشنبه تا 3.14 درصد افزایش یافت، در حالی که SMIC 2.64 درصد افزایش یافت.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

سایر تولیدکنندگان تراشه حافظه در سرزمین اصلی چین مانند GigaDevice Semiconductor و Ingenic Semiconductor به ترتیب 3.74% و 8.08% افزایش یافتند.

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، در واکنش به اعلام پکن به وال استریت ژورنال گفت: «ما قاطعانه با محدودیت‌هایی که هیچ مبنای واقعی ندارند، مخالفیم.» او افزود که وزارت بازرگانی با دولت چین برای “جزئیات” موضع خود و شفاف سازی بیشتر تعامل خواهد داشت.

رایموندو گفت که ایالات متحده با متحدان اصلی خود برای رسیدگی به اقدامات پکن تعامل خواهد کرد و چنین اقداماتی باعث “تحریف بازار تراشه های حافظه” خواهد شد.

فایننشال تایمز گزارش داد که بنا بر گزارش ها، ایالات متحده از سازندگان تراشه کره جنوبی خواسته است تا در صورت اجرایی شدن ممنوعیت پکن، کمبودهای موجود در چین را پر نکنند.

سهام شرکت‌های سازنده تراشه‌های کره جنوبی SK Hynix و Samsung Electronics، هر دو رقیب Micron، صبح روز دوشنبه افزایش یافت.