پس از اینکه شرکت گفت ChatGPT در حال نابودی کسب و کارش است، سهام Chegg 40 درصد کاهش یافت

جیمز تاهانی کتاب‌های درسی را برای آماده‌سازی برای حمل و نقل در انبار چگ در شفردسویل، کنتاکی، 29 آوریل 2010، روی یک پالت بار می‌کند.

جان سامرز دوم | بلومبرگ | گتی ایماژ

چگ پس از اینکه شرکت آموزش آنلاین گفت ChatGPT به رشد آن لطمه می زند، سهام سقوط کرد.

دن روزنسویگ، مدیرعامل شرکت، عصر دوشنبه در جریان تماس درآمدی گفت: «در نیمه اول سال، ما هیچ تأثیر قابل توجهی از ChatGPT بر رشد حساب جدید خود ندیدیم و انتظارات را در مورد ثبت نام‌های جدید برآورده کردیم. “با این حال، از ماه مارس شاهد افزایش قابل توجهی در علاقه دانشجویان به ChatGPT بودیم. اکنون معتقدیم که این موضوع بر نرخ رشد مشتریان جدید ما تأثیر می گذارد.”

این شرکت که کمک به انجام تکالیف و آموزش آنلاین را ارائه می دهد، گفت که درآمد این سه ماهه بین 175 تا 178 میلیون دلار خواهد بود که بسیار کمتر از برآورد اجماع تحلیلگران FactSet از 193.6 میلیون دلار است.

سهام Chegg روز سه شنبه با 48.41 درصد کاهش به 9.08 دلار رسید.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

Chegg سهام 1 روزه

در غیر این صورت، Chegg انتظارات سه ماهه اول را در خطوط بالا و پایین شکست داد، با سود هر سهم 27 سنت بالاتر از تخمین 26 سنت تحلیلگران، و درآمد 188 میلیون دلاری که از اجماع 185 میلیون دلار بالاتر بود.

پس از نتایج، جاش بائر، تحلیلگر مورگان استنلی، هدف قیمت خود را از 18 دلار به 12 دلار کاهش داد. این تحلیلگر گفت که هوش مصنوعی نتایج را “کاملا تحت الشعاع” قرار داده است.

در همین حال، Jefferies با اشاره به تهدیدی که هوش مصنوعی برای Chegg ایجاد می کند، ارزش سهام را به نگه داشتن از خرید کاهش داد. شرکت وال استریت هدف قیمت خود را از 25 دلار به 11 دلار کاهش داد.

Chegg در حال توسعه محصول هوش مصنوعی خود به نام CheggMate است که به دانش آموزان در انجام تکالیف کمک می کند. این محصول با همکاری OpenAI که ChatGPT را توسعه می دهد ساخته شده است. با این حال، برنت تیل، تحلیلگر Jefferies می گوید تاثیر این محصول نامشخص است.

او گفت: «در حالی که CHGG قصد دارد نسخه بتا CheggMate را در این ماه برای تعداد کمی از منتخب راه اندازی کند، زمان عرضه کامل آن مشخص نیست. ما انتظار نداریم تأثیر معنی‌داری از CheggMate در سال مالی 23 داشته باشد، و معتقدیم که هیچ تأثیر بالقوه‌ای در ابتدای سال مالی 24 ظاهر نخواهد شد.»

– مایکل بلوم از CNBC و برایان ایوانز گزارش ارائه کردند.

اصلاح: سهام Chegg در روز سه شنبه بیش از 40 درصد سقوط کرد و دن روزنسویگ، مدیرعامل شرکت، عصر دوشنبه در جریان تماس با درآمد شرکت صحبت کرد. نسخه قبلی روزهای هفته را اشتباه بیان کرده بود.