پس از اینکه بانک اعلام کرد خروج سپرده‌ها در حال تثبیت است، سهام اتحادیه وسترن زیان را کاهش داد

یک صفحه آرم و اطلاعات معاملاتی Western Alliance Bancorporation را در طبقه بازار بورس نیویورک (NYSE) در شهر نیویورک، ایالات متحده، 14 مارس 2023 نشان می دهد.

برندن مکدرمید | رویترز

سهام از بانکورپ اتحاد غربی پس از اینکه بانک منطقه ای به روز رسانی جدیدی را ارائه کرد که نشان می دهد جریان خروجی سپرده در بحبوحه بحران بانکی تثبیت شده است، زیان های شدید را کاهش داد.

وام دهنده مستقر در فونیکس در پرونده ای اعلام کرد که جریان خروجی خالص آن به شدت کاهش یافته و تا 17 مارس به سطح عادی بازگشته است. بانک افزود، مانده سپرده ها از 30 مارس تا پایان سه ماهه حدود 900 میلیون دلار افزایش یافته است.

سهام در اوایل روز چهارشنبه بیش از 12 درصد کاهش یافت و تا 20 درصد از دست داد. سرمایه گذاران در ابتدا از کمبود جزئیات در به روز رسانی قبلی که عصر سه شنبه منتشر شد، ناامید شدند.

نماد نمودار سهامنماد نمودار سهام

مخفی کردن محتوا

Western Alliance Bankcorp

وسترن الیانس پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی و بانک امضا در ماه گذشته متحمل هجوم سپرده‌ها شده بود. سهام بانک‌های منطقه‌ای با افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه ممکن است با مشکلات مشابهی در ترازنامه مواجه شوند، سقوط کردند، یعنی عدم تطابق احتمالی بین دارایی‌های با تاریخ بلندمدت و بدهی‌های کوتاه‌مدت.

وسترن الیانس گفت که مجموعاً 6 میلیارد دلار خروج سپرده خالص را در سه ماهه اول تجربه کرده است. این بانک گفت که جریان خروجی در گروه های فناوری و نوآوری و همچنین گروه های خدمات تسویه حساب متمرکز شده است.

سرمایه‌گذاران اکنون با این به‌روزرسانی راحت شدند و اشاره کردند که بانک شاهد رشد 1.2 میلیارد دلاری سپرده‌ها در این ماه بوده است. این بانک همچنین اعلام کرد که مجموع سپرده های بیمه شده آن اکنون به 68 درصد از کل سپرده ها رسیده است که به طور قابل توجهی بیشتر از پایان سال است که 50 درصد از کل سپرده ها را تشکیل می دهد.

وسترن الیانس در بیانیه ای گفت: «این افزایش در نسبت سپرده های بیمه شده به دنبال افزایش خروجی ها در اواسط ماه مارس تقریباً به طور کامل ناشی از استفاده قوی و رشد سپرده های متقابل و سپرده های وثیقه شده برای مشتریان بود.

سهام بانک در سال جاری بیش از 50 درصد کاهش یافته است که 66 درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافته است.

تصحیح: سهام وسترن الیانس در روز چهارشنبه پس از به‌روزرسانی خروج سپرده‌های خود، زیان خود را کاهش دادند. نسخه قبلی تاریخ را اشتباه اعلام کرده است.