پروژه گرمایش منازل با استفاده از هیدروژن تجدید پذیر چراغ سبز دریافت می کند

ایده این پروژه در اسکاتلند استفاده از هیدروژن برای پخت و پز و گرمایش است.

عکاس ، بساک گوربوز درمن | لحظه | گتی ایماژ

ما فقط باید به میزان روزافزون فن آوری در خانه های خود نگاه کنیم تا متوجه شویم ساختمان هایی که در آنها زندگی می کنیم در حال تغییر هستند.

از تلویزیون های فعال شده با صدا گرفته تا کوره هایی که با استفاده از تلفن همراه قابل کنترل هستند ، این قطعات از کیت نشان دهنده تغییر دریا در لوازم خانگی ناشی از نوآوری است.

همانطور که نگرانی ها در مورد محیط زیست و تغییرات آب و هوایی افزایش می یابد ، نحوه گرم شدن خانه های ما نیز می تواند در آستانه یک تغییر عمده باشد ، زیرا هیدروژن به طور بالقوه نقش مهمی در برخی از مناطق جهان دارد.

به عنوان مثال ، در انگلیس ، نخست وزیر بوریس جانسون جزئیات یک برنامه 10 ماده ای را ماه گذشته برای به اصطلاح “انقلاب صنعتی سبز” منتشر کرد.

این طرح شامل هدف توسعه شهری است که “توسط هیدروژن کاملاً گرم شود” تا پایان این دهه.

روز دوشنبه ، مفهوم گرمایش خانه ها با استفاده از هیدروژن ضربه دیگری به بازوی خود وارد شد. Ofgem ، تنظیم کننده انرژی انگلیس ، اعلام کرد که تا 18 میلیون پوند (24.12 میلیون دلار) بودجه برای یک طرح مستقر در اسکاتلند متمرکز بر استفاده از هیدروژن برای گرم کردن خانه ها فراهم می کند.

6.9 میلیون پوند دیگر سرمایه گذاری برای این پروژه ، معروف به H100 Fife ، از طریق دولت اسکاتلند انجام می شود.

در بیانیه ای ، SGN ، یک شرکت مسئول شبکه گاز در اسکاتلند و جنوب انگلیس ، گفت که کار بر روی تحویل آنچه “شبکه 100٪ نمایش هیدروژن” توصیف می کند و گرمایش و پخت بدون کربن را آغاز می کند ، آغاز می شود. از پایان سال 2022 به حدود 300 خانه. ”

این تظاهرات – که توسط SGN به عنوان “اولین بار در جهان” توصیف شده است – در لونموث ، فیف برگزار می شود و “هیدروژن سبز” را مهار می کند ، اصطلاحی که به هیدروژن تولید شده با استفاده از منابع تجدید پذیر اشاره دارد.

برای طرح H100 Fife ، از باد خارج از دریا برای تأمین نیروگاه الکترولیز استفاده می شود که به نوبه خود هیدروژن تولید می کند.

در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد ، پل ویل هاوس ، وزیر انرژی اسكاتلند ، این پروژه را “یك گام مهم در جهت فهم گزینه های دكربونیزه كردن ما برای گرما” توصیف كرد. وی افزود ، این “یک سیستم هیدروژنی انتها به انتهای هدف را ارائه می دهد.”

هیدروژن توسط آژانس بین المللی انرژی به عنوان “یک حامل انرژی همه کاره” توصیف می شود ، کاربردهای متنوعی دارد و می تواند در بخشهایی مانند صنعت و حمل و نقل مستقر شود. نمونه هایی از استفاده از آن در مورد دوم شامل قطارها ، هواپیماها ، اتومبیل ها و اتوبوس هایی است که با استفاده از سلول های سوختی هیدروژن کار می کنند.

دور از انگلستان ، به عنوان یک مه مهم در هدف اتحادیه اروپا برای کربن زدایی دیده می شود. اتحادیه اروپا برنامه هایی را برای نصب 40 گیگاوات الکترولیزر هیدروژن تجدیدپذیر و تولید 10 میلیون تن هیدروژن تجدید پذیر تا سال 2030 پیش بینی کرده است.

با این حال ، طبق گفته وود مکنزی ، در حال حاضر ، نقش هیدروژن سبز در ترکیب کلی انرژی کم است و فقط 0.1٪ از تولید هیدروژن در سراسر جهان را تشکیل می دهد.

تولید آن نیز پرهزینه است ، اگرچه گزارشی از Wood Mackenzie که در ماه آگوست منتشر شد ، می گوید كه هزینه ها ممكن است تا سال 2040 تا 64٪ كاهش یابد.