پرونده تجاری برای استادیوم ها و عرصه های ورزشی سبز در حال رشد است

نمای بیرونی کلی از Climate Pledge Arena قبل از بازی بین سیاتل کراکن و کارولینا هاریکنز در 17 اکتبر 2022.

استف چمبرز | گتی ایماژ

ورزش های حرفه ای ذاتاً یک صنعت کپی برداری هستند. از انقلاب مانیبال لیگ اصلی بیسبال گرفته تا تمرکز مجدد NBA روی تیراندازی 3 امتیازی که توسط گلدن استیت وریرز و استف کوری هدایت می شود، موفقیت در فصل و قهرمانی به سرعت به طرحی برای سایر تیم ها تبدیل می شود.

یکی دیگر از گرایش‌های اخیر که در سراسر ورزش‌ها گسترش یافته است، بسیاری را امیدوار کرده است که از آن پیروی کند: ورزشگاه‌ها و استادیوم‌ها نه تنها شیوه‌های پایدار و سازگار با محیط زیست را اتخاذ می‌کنند، بلکه این تلاش‌ها را در سرلوحه و مرکز هواداران، بازیکنان، نوازندگان و هرکس دیگری که وارد ساختمان می‌شود، قرار می‌دهد.

تقریباً مانند دنیای گسترده‌تر املاک تجاری، عرصه‌ها و استادیوم‌ها در چند دهه گذشته به آرامی شیوه‌های پایداری را اتخاذ کرده‌اند، از برنامه‌های بازیافت گرفته تا تلاش‌های بهینه‌سازی انرژی. اما چندین مرکز ورزشی بزرگ در سراسر ایالات متحده در سال‌های اخیر این را به سطح دیگری رسانده‌اند، و اپراتورها و مالکان آن‌ها امیدوارند که موفقیتی که در چندین جبهه مشاهده کرده‌اند، شتاب واقعی را در مورد ایده استادیوم‌های دوستدار محیط زیست ایجاد کند.

استادیوم مرسدس بنز، خانه آتلانتا فالکونز NFL و آتلانتا یونایتد از MLS، اولین مکان ورزشی حرفه‌ای در ایالات متحده شد که در سال 2017 گواهینامه LEED Platinum را دریافت کرد. مرکز فوت پرینت، خانه فینیکس سانز از NBA و فینیکس مرکوری از WNBA، مستقیماً با آن کار می‌کند. شرکت علم مواد که حقوق نامگذاری خود را برای حذف پلاستیک یکبار مصرف از عرصه و سایر اقدامات پایدار دارد.

در سال 2021، زمانی که Climate Pledge Arena در سیاتل افتتاح شد، سطح ورزش‌ها حتی بالاتر رفت و نه تنها به اولین ورزشگاه دارای گواهی صفر خالص در جهان تبدیل شد، بلکه به عنوان یک فراخوان برای اقدام آمازون برای تلاش شرکت‌ها در سطح جهانی برای داشتن کربن خالص صفر عمل کرد. تا سال 2040

کریس گرنجر، مدیر عامل OVG360، یک شرکت مدیریتی که با بیش از 300 مکان در سراسر جهان از عرصه‌ها و استادیوم‌ها گرفته تا آمفی‌تئاترها کار می‌کند، می‌گوید: «اپراتورهای سالن نسبتاً سریع فرصت‌ها و مسئولیت‌های خود را درک می‌کنند، زیرا این موضوع به پایداری بیشتر عملیات مربوط می‌شود. مراکز هنرهای نمایشی

او گفت: «تیم‌ها و مکان‌های ورزشی دارای یک پلتفرم با موضوع تغییرات اجتماعی هستند و ما این توانایی را داریم که به موضوعاتی که اهمیت دارند، به گونه‌ای که بسیاری از کسب‌وکارها ندارند، نور روشن کنیم.» “فکر می‌کنم اپراتورهای محل برگزاری ما می‌گویند “خوب، متوجه شدیم. حالا در مورد آن چه کنیم؟”

روند در ورزش بی شباهت به آنچه در سایر صنایع مشاهده می شود نیست: تمایل کسب و کارها برای اینکه مباشر بهتری در جامعه خود باشند و با تعداد فزاینده ای از مردم ارتباط برقرار کنند که تاکید فزاینده ای بر اقدامات دوستدار محیط زیست دارند، همراه با این واقعیت که بسیاری از این اقدامات همچنین یک مورد تجاری محکم به آنها پیوست شده است.

راب جانسون، معاون ارشد پایداری و حمل و نقل سیاتل کراکن و Climate Pledge Arena گفت: هنگامی که کار برای بازسازی KeyArena در سیاتل آغاز شد، بحث های زیادی در مورد چگونگی معرفی اقدامات پایداری نه تنها برای اهداف ساخت و ساز بلکه اهداف عملیاتی وجود داشت.

جانسون گفت که این به سرعت تبدیل به عرصه‌ای شد که می‌تواند «فانوس دریایی منطقه پایداری» باشد، که به جلب توجه آمازون کمک کرد که در سال 2019 ابتکار Climate Pledge را برای همکاری شرکت‌ها، سازمان‌ها و شرکای مشترک پایه‌گذاری کرد. برای رسیدگی به بحران آب و هوا و حل چالش های مربوط به کربن زدایی.

این منجر به چیزی شد که به عرصه تعهد اقلیمی تبدیل شد. تلاش‌های آن شامل صفر کردن زباله‌ها با استفاده از ظروف کمپوست‌پذیر و کاهش استفاده از پلاستیک یک‌بار مصرف، صرفه‌جویی در آب با حفظ آب باران برای استفاده مجدد، و عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی در عرصه برای استفاده روزانه – از جمله زامبونی‌های برقی برای بازی‌های Kraken است.

تعیین هدف صفر اتلاف در ورزشگاه مرسدس بنز آتلانتا

استادیوم مرسدس بنز از زمانی که در سال 2017 افتتاح شد، با اپراتور آرتور بلنک، مدیران گروه ورزشی و سرگرمی AMB خود (AMBSE) را تحت فشار قرار داد تا استانداردهای بالاتری را برای یک استادیوم دوستدار محیط زیست تعیین کنند.

استیو کانن، نایب رئیس AMBSE گفت: این ورزشگاه به عنوان اولین استادیوم LEED Platinum در ایالات متحده افتتاح شد، اما “این تازه شروع کار بود.”

کانن گفت: «هرکسی می‌تواند این سرمایه‌گذاری تدریجی را در ساختمان شما انجام دهد، اما اگر از نظر عملیاتی به روشی مطابق با آن عمل نکنید، چیزی را روی میز می‌گذارید.»

کانن گفت که این منجر به تمرکز بر رسیدن به وضعیت زباله صفر شده است که اولین بار در سال 2020 برای بازی آتلانتا یونایتد به آن دست یافت. پس از سرمایه‌گذاری حدود 1 میلیون دلاری برای مقاوم‌سازی ساختمان و انجام اقدامات دیگر برای دستیابی به ضایعات صفر، ورزشگاه اکنون به این هدف رسیده است.

به گفته اندرو بوهنکو، هماهنگ کننده پایداری استادیوم مرسدس بنز، در سال مالی 2022، بیش از چهار میلیون پوند زباله در استادیوم وجود داشت و بیش از 91 درصد آن از محل دفن زباله ها منحرف شد.

بوهنکو گفت که این امر مستلزم مقدار قابل توجهی آموزش برای کارمندان و طرفداران، و همچنین همکاری با فروشندگان و سایر بخش‌های داخل شرکت بود تا اطمینان حاصل شود که “در کل فضای دو میلیون فوت مربعی ما خرید وجود دارد.”

در نهایت، ورزشگاه بیش از 95 درصد از طرفدارانی که زباله‌ها را در سطل‌های مناسب قرار می‌دهند، پیروی می‌کند، و پیش‌بینی می‌کند سالانه 400000 دلار بازدهی سرمایه‌گذاری اولیه‌اش داشته باشد در حالی که در حال حاضر حدود 13 سنت برای هر مهمان هزینه می‌کند. AMBSE حتی یک “کتاب بازی” برای سایر اپراتورهای استادیوم ایجاد کرده است تا اگر آنها نیز می خواهند به زباله صفر برسند، آن را دنبال کنند.

کانن گفت: “همه می دانند که محیط زیست چالش شماره یک جهانی ماست. این به سطحی از جرم بحرانی رسیده است که مردم از شستشوی سبز عبور کرده اند و در حال ایجاد تغییرات اساسی در شیوه های تجاری خود هستند.” پلت فرمی که ورزش نشان می‌دهد تأثیر نامتناسبی بر جامعه ما به طور کلی دارد، بنابراین اگر به تأثیر کل پارک‌ها و استادیوم‌ها در سرتاسر آمریکا در انحراف زباله‌ها از محل‌های دفن زباله فکر کنید، بسیار بزرگ است، اما جایی که اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، قدرت پلت فرمی برای تأثیرگذاری بر سایر مشاغل – سپس شما شروع به ایجاد تغییرات معنی دار می کنید.

جانسون گفت که فشار صفر کردن زباله سیاتل به صرفه جویی نیز منجر شده است، زیرا هزینه کمپوست کمتر از ارسال زباله به محل دفن زباله است.

دستیابی به طرفداران، حامیان مالی و اجراکنندگان از طریق پایداری

مزارع فن‌وی، باغی روی پشت بام در پارک فن‌وی بوستون، در 6 ژوئیه 2020.

بوستون گلوب | گتی ایماژ

به گفته جانسون، یکی دیگر از فرصت‌های درآمد تاثیرگذار مرتبط با فشار پایداری این عرصه، دستیابی به طرفداران جدید است.

او گفت: “افراد زیر 40 سال که همه ما آنها را به عنوان طرفداران بسیار مهم موفقیت خود در آینده پرورش می دهیم، محیط زیست را به عنوان یکی از سه نگرانی اصلی جهانی خود معرفی می کنند.” “بنابراین، ما معتقدیم که این کار نه تنها کار درستی است که ما برای سیاره انجام دهیم، بلکه همچنین فکر می کنیم که در حال صحبت با جمعیتی هستیم که کلید موفقیت صنعت ما در آینده است.”

کریستن فولمر، مدیر ارشد پایداری در شرکت مادر OVG360، Oak View Group، گفت: در حالی که واضح است که “پایداری می تواند یک تجارت خوب باشد”، اما هنوز در مورد معنای واقعی آن سردرگمی وجود دارد.

فولمر گفت: «پایداری نوعی پر سر و صدا است؛ ESG عبارتی است که همه آن را می‌دانند، اما معنای آن را کاملاً نمی‌دانند، بنابراین چیزهایی وجود دارد که می‌توانیم درباره آن ابهام کنیم». ما می‌خواهیم به آن‌ها کمک کنیم تا بفهمند چه چیزهایی به من مربوط است، ساختمان خاص من، بازار خاص من، جامعه من، کارمندانم، تا بتوانند چیزی را که واقعاً منحصربه‌فرد است، تقویت کنند.»

گرنجر به تلاش‌هایی مانند مرکز گلدن وان ساکرامنتو اشاره کرد که در آن میدان 100٪ انرژی تجدیدپذیر و انرژی خورشیدی تامین می‌شود، و ورزشگاه Scotiabank در تورنتو، که در آن سیستم خنک‌کننده آب در اعماق دریاچه با استفاده از دریاچه انتاریو در مجاورت به خنک نگه داشتن ساختمان کمک می‌کند و نیاز به هوا را از بین می‌برد. کمپرسورهای تهویه مطبوع

گرنجر و فولمر خاطرنشان کردند که پایداری به بخش کلیدی هر پروژه ساخت و ساز یا ساختمانی تبدیل به سهامی برای اوراق قرضه، وام ها و سایر اندازه گیری های مالی می شود که عاملی حیاتی برای بسیاری از عرصه ها و استادیوم های قدیمی در سراسر ایالات متحده است که احتمالاً به دلیل ارتقاء هستند. یا جایگزین های کامل در دهه آینده.

برای هنرمندان و ورزشکاران نیز اهمیت بیشتری دارد. گرنجر گفت نوازندگانی وجود دارند که درخواست گزینه‌های غذایی گیاهی یا گیاهی دارند یا از ساختمان‌ها می‌خواهند که به طرفداران اجازه دهند بطری‌های آب قابل استفاده مجدد را برای کاهش تأثیر پلاستیک‌های یکبار مصرف بیاورند.

جانسون گفت که وقتی بیلی آیلیش خواننده برای اجرای برنامه در سال 2022 به سیاتل آمد، راکب تور او از سالن خواست که حداقل تا شبی که قرار بود از پلاستیک های یکبار مصرف استفاده کند، استفاده نکند.

او گفت: «این الهام‌بخش بزرگی برای ما بود؛ اگر بیلی آیلیش بتواند از ساختمان شما عبور کند و یک شب به سراغ پلاستیک‌های یکبار مصرف بروید، چرا برای 364 شب دیگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید». پیش از تاریخ تور، مادر آیلیش و حامی پایداری مگی بیرد، خواستار گشت در این عرصه شد و به جانسون و تیم سیاتل گفت که آنها سوارکار را “عملیاتی” کردند.” جانسون گفت. مایل به دیدن اقدامات بیشتر ساختمان در عمل هستند.

فولمر گفت که همه این عوامل به آینده ای اشاره می کنند که در آن ورزش و پایداری بیشتر در هم تنیده شوند.

او گفت: “در دنیای پایداری اغلب می گوییم که نقص مانع می شود و بی عملی را ایجاد می کند، و من فکر می کنم مردم همیشه واقعا می ترسند که کاملاً کامل نباشند. البته در دنیای ورزش همه ما می خواهیم کامل باشیم یا همیشه برنده باشیم.” گفت. در اینجا، بردهای کوچک واقعاً مهم هستند و به پیروزی‌های بزرگ‌تری منجر می‌شوند.»

تبادل استراتژی های پایداری