وستاگر اشاره می کند که Big Tech باید به “ترجیح خود” پایان دهد

لندن – رئیس رقابت اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که غول های فناوری در حالی که این اتحادیه برای بازنگری در قانون رقابت خود آماده می شود ، باید نحوه تبلیغات خود را تغییر دهند.

اتحادیه اروپا قرار است اواخر این ماه اصلاحیه تنظیم مقررات دیجیتال را اعلام کند ، که می تواند به مدل های تجاری Big Tech آسیب برساند. این قوانین جدید به دنبال نظارت قوی تر بر محتوای غیرقانونی و مضر هستند ، اما همچنین اطمینان می دهند که شرکت های کوچکتر می توانند در برابر شرکت های بزرگ چندملیتی فعال در اروپا رقابت کنند.

مارگِته وستاجر ، رئیس سیاست رقابت در اتحادیه اروپا ، گفت: “با قدرت ، با قدرت مسئولیت همراه است و بخشی از آن این است که ، به عنوان مثال ، هنگامی که خدمات شما در رقابت با سایر خدمات هستند ، خود را ارتقا ندهید.” CNBC روز جمعه.

غالباً غول فناوری محصولات خود را در راس موتورهای جستجوی آنلاین نشان می دهند که این امر احتمال انتخاب مشتری برای خدمات خود را افزایش می دهد. این به عنوان خود ارجحیت شناخته می شود و دلیل شکایت Spotify از اپل در سال 2019 بود.

سرویس موسیقی دیجیتال سوئد شکایت داشت که اپل از سلطه خود در AppStore سو toاستفاده کرده است تا از سرویس موسیقی خود استفاده کند و در نتیجه شرایط بازی را مخدوش کند. این یکی از موضوعاتی است که کمیسیون اروپا ، بخش اجرایی اتحادیه اروپا ، می خواهد با به روزرسانی کتاب قانون خود به آن بپردازد.

وستاگر در گفتگو با CNBC توضیح داد که “مسئله این است که اندازه شرکتها نیست بلکه اطمینان از رقابت عادلانه در بازار اتحادیه اروپا است.

وی گفت: “این نکته این است که اگر به این اندازه رسیده باشید که واقعاً بر خود کنترل داشته باشید و افراد دیگر را قادر به انجام کار خود به روشی عادلانه و منصفانه کنید.”

تغییرات عملی

سیاست گذاران اروپایی با استدلال اینکه این قوانین برای اقتصاد دیجیتال طراحی نشده است ، اغلب تقاضای تجدید نظر در قوانین رقابت را دارند.

علاوه بر این ، Vestager از سال 2015 تحقیقات زیادی را علیه Big Tech انجام داده است ، اما در بین سیاست گذاران ناامیدی وجود دارد که آنها تغییرات عملی ایجاد نکرده اند.

به عنوان مثال ، در سال 2017 ، کمیسیون اروپا به دلیل ارتقا service خدمات مقایسه خرید خود به جای اجازه دسترسی مشابه به شرکت های رقیب ، 2.4 میلیارد یورو (2.81 میلیارد دلار) گوگل را جریمه کرد. گوگل پس از این پرونده تغییراتی ایجاد کرد ، اما مطالعه ای توسط Lademann & Associated در سپتامبر نشان داد که چیز زیادی تغییر نکرده است. طبق این مطالعه ، کمتر از 1٪ از ترافیک از طریق خرید Google انتقال کاربران به وب سایت های خرید رقیب است.

وستاجر همچنین به CNBC گفت كه تحریم های شركت هایی كه به قوانین بازار بی احترامی می كنند ، باید نقش “ترمیمی” بیشتری داشته باشند.

“این جریمه فقط نقش مجازات رفتارهای غیرقانونی گذشته را دارد ، قسمت دوم این است كه شما متوقف می كنید زیرا غیرقانونی است ، و عنصر سوم جایی است كه ما به همه چیز فشار می آوریم … زیرا می بینیم كه چگونه تجارت می شود ، آنها از رفتار غیرقانونی در بازار رنج می برند “.