ورود آسان تر بدون رمز عبور

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در جریان رویداد Cloud Next در سال 2017 این شرکت در سانفرانسیسکو صحبت می کند.

بلومبرگ | گتی ایماژ

گوگل روز چهارشنبه فناوری موسوم به کلیدهای عبور به بازار عرضه شد که به کاربران امکان می دهد بدون وارد کردن رمز عبور هر بار به خدمات شرکت دسترسی داشته باشند.

کلیدهای عبور به شما امکان می دهند با استفاده از هر گونه امنیتی که دستگاه شما استفاده می کند – مانند تشخیص چهره، شماره پین ​​یا اثر انگشت روی تلفن خود – به جای وارد کردن رمز عبور منحصر به فرد در فرم وب برای هر سایت، وارد برنامه ها و وب سایت ها شوید.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرد که کلیدهای عبور امن تر از رمزهای عبور هستند زیرا افراد نمی توانند آنها را از طریق حملات فیشینگ به دست آورند، در حالی که ممکن است به طور تصادفی رمز عبور خود را به شخصی بدهید. علاوه بر این، اگر برنامه یا سرویسی که استفاده می کنید هک شود، لاگین شما فاش نمی شود.

راه اندازی پس از گوگل انجام می شود، مایکروسافت و سیب سال گذشته متعهد به پشتیبانی از استانداردهای امنیتی جدید است که نیاز به رمز عبور را برطرف می کند.

این شرکت می‌گوید رمز عبور و گزینه‌های احراز هویت دو مرحله‌ای همچنان در دسترس کاربرانی است که آماده انتقال به کلیدهای عبور نیستند.

“وقتی یک کلید عبور به حساب Google خود اضافه می کنید، زمانی که وارد سیستم شوید یا اقدامات حساسی را در حساب خود انجام دهید، ما شروع به درخواست آن می کنیم. خود کلید عبور در رایانه محلی یا دستگاه تلفن همراه شما ذخیره می شود، که از بیومتریک قفل صفحه شما درخواست می کند. یا پین برای تایید اینکه واقعا شما هستید،” گوگل در یک پست وبلاگ توضیح داد. این بدان معناست که با هم، این بدان معناست که کلیدهای عبور از شما در برابر فیشینگ و هرگونه سوء استفاده تصادفی که گذرواژه‌ها مستعد آن هستند، مانند استفاده مجدد یا افشای اطلاعات در معرض نفوذ محافظت می‌کنند.

هر دستگاهی می‌تواند یک رمز عبور ذخیره کند، بنابراین لازم نیست در هنگام استفاده از رایانه به تلفن خود برای ورود به حساب‌ها اعتماد کنید. اگر دستگاهی را گم کردید، می‌توانید کلید عبور را از تنظیمات حساب Google خود حذف کنید.

می توانید با مراجعه به g.co/passkeys شروع به کار کنید.

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.