وارن بافت می گوید که برکشایر هاتاوی کنترل کامل Occidental Petroleum را در دست نخواهد گرفت

وارن بافت در مورد نفت: ما موقعیت Occidental را در حوضه پرمین دوست داریم

پوشش زنده ما را دنبال کنید وارن بافت در نشست برکشایر هاتاوی.

اوماها، نب – وارن بافت روز شنبه گفت که برکشایر هاتاوی قصد ندارد کنترل کامل را بر عهده بگیرد. نفت غربی، یک غول نفتی که در آن سهام شمال 20 درصد را جمع آوری کرده است.

اوراکل اوماها در نشست سالانه سهامداران برکشایر گفت: “گمان‌زنی‌هایی در مورد خرید کنترل از سوی ما وجود دارد، ما کنترل را خریداری نمی‌کنیم.” “ما نمی دانیم با آن چه کنیم.”

در آگوست سال گذشته، برکشایر مجوز نظارتی برای خرید 50 درصد از سهام دریافت کرد. از آن زمان، بافت به طور پیوسته به شرط بندی خود افزوده است، از جمله در سال جاری، سهام این شرکت در تولید کننده انرژی مستقر در هیوستون را به 23.5٪ افزایش داده است. این حرکت ها گمانه زنی ها را تقویت کرده بود که سرمایه گذار 92 ساله می تواند کل شرکت را خریداری کند.

بافت گفت: “ما هیچ پیشنهادی برای کنترل Occidental ارائه نخواهیم کرد، اما ما سهامی را که داریم دوست داریم.” ممکن است در آینده مالک بیشتری داشته باشیم یا نداشته باشیم، اما مطمئناً ضمانت‌هایی در مورد آنچه در معامله اصلی با مقدار بسیار قابل توجهی از سهام در حدود 59 دلار در هر سهم گرفتیم، داریم، و ضمانت‌ها برای مدت طولانی دوام می‌آورند، و من خوشحالم که داریم. آنها.”

برکشایر دارای 10 میلیارد دلار سهام ممتاز Occidental است و ضمانت خرید 83.9 میلیون سهام عادی دیگر را به قیمت 5 میلیارد دلار یا هر 59.62 دلار دارد. این ضمانت‌نامه‌ها به عنوان بخشی از قرارداد 2019 این شرکت به دست آمد که به تامین مالی خرید آنادارکو توسط Occidental کمک کرد.

سهام Occidental پس از بیش از دو برابر شدن در سال 2022، در سال جاری حدود 3 درصد کاهش یافت. این سهام در سال گذشته بهترین عملکرد را در S&P 500 داشت.

– سارا مین از CNBC در گزارش‌سازی مشارکت داشت.