وارن بافت می گوید اجازه دادن به مشتریان بانک سیلیکون ولی “فاجعه بار” بود

وارن بافت در مورد پیامدهای بانکی: بحران بدون پشتوانه دولت «فاجعه بار» بود

پوشش زنده ما را دنبال کنید وارن بافت در نشست برکشایر هاتاوی.

وارن بافت، مدیرعامل برکشایر هاتاوی روز شنبه گفت که تنظیم‌کننده‌ها با اطمینان از اینکه مشتریان بانک سیلیکون ولی در سقوط شرکت ضرر نمی‌کنند، از یک فاجعه مالی جلوگیری کردند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

نشست سالانه برکشایر هاتاوی اینجاست: از وارن بافت و چارلی مانگر چه انتظاری باید داشت

CNBC Pro

سقوط ناگهانی SVB در ماه مارس، شرکت بیمه سپرده فدرال را مجبور کرد تا بانک را تصرف کند و چند هفته بعد برخی از دارایی های خود را به First Citizens بفروشد.

FDIC از مشتریان SVB در این فرآیند با استناد به استثنای ریسک سیستمی در طول آشوب مارس محافظت کرد و به رگولاتور اجازه داد تمام سپرده گذاران را کامل کند، حتی اگر حساب های آنها از آستانه پوشش 250000 دلاری فراتر رود.

بافت در جریان مجمع سالانه سهامداران خود گفت: «اگر تنظیم‌کننده‌ها این کار را نمی‌کردند، فاجعه‌بار بود».

سهامداران وارن بافت و چارلی مانگر را از اتاق سرریز در طول جلسه سالانه برکشایر هاتاوی در روز شنبه، 6 می 2023، در اوماها، نب تماشا می کنند.

ربکا اچ. گراتز | AP

او گفت که اجازه دادن به سپرده گذاران بدون بیمه برای از دست دادن پول، “هیچ بانکی را در کشور آغاز می کند.”

بنابراین این حرکت که انتقادهایی را به همراه داشت زیرا از سرمایه گذاران سرمایه گذاری خطرپذیر، استارت آپ ها و دیگر بازیگران پیشرفته محافظت می کرد، از نظر بافت “حتمی” بود.

حمایت از سپرده گذاران بیمه نشده به ضرر تخمینی 20 میلیارد دلاری که صندوق بیمه سپرده FDIC در دریافت SVB وارد کرد، کمک کرد. انتظار می رود بزرگترین بانک های ایالات متحده هزینه های اقتصادی آن را از طریق کارمزدهای ویژه پوشش دهند.

این داستان در حال توسعه است. لطفا برای بهروزرسانی دوباره بررسی کنید.