«هیچ کس در مورد تغییرات آب و هوایی چیزی نمی گوید، آن را تغییر نام دهید

آرنولد شوارتزنگر هنرپیشه، فیلمساز، سیاستمدار و فعال اتریشی-آمریکایی در مراسم افتتاحیه اجلاس جهانی اتریش در منطقه R20 برای اقدام اقلیمی در وین، اتریش، در 28 می 2019 سخنرانی می کند.

گئورگ هوچموث | Afp | گتی ایماژ

آرنولد شوارتزنگر می گوید تلاش جهانی برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی به دلیل مشکل اساسی ارتباطی آن فلج شده است.

شوارتزنگر در پروفایلی که یکشنبه پخش شد، به خبرنگار CBS گفت: “تا زمانی که آنها در مورد تغییرات آب و هوایی جهانی صحبت می کنند، به جایی نخواهند رسید. زیرا هیچ کس در این مورد نظر نمی دهد.” .

شوارتزنگر گفت: “بنابراین موضوع من این است، بیایید این را دوباره بیان کنیم و به طور متفاوتی در مورد آن ارتباط برقرار کنیم و واقعاً به مردم بگوییم – ما در مورد آلودگی صحبت می کنیم. آلودگی باعث ایجاد تغییرات آب و هوایی می شود و آلودگی می کشد.”

بدنساز، بازیگر و فرماندار سابق کالیفرنیا 75 ساله با ایفای نقش خود به عنوان میزبان اجلاس جهانی اتریش، کنفرانس جهانی تغییرات آب و هوا، به صدای عمومی در مورد تغییرات آب و هوایی تبدیل شده است.

شوارتزنگر به CBS گفت: “من در یک ماموریت هستم که بروم و گازهای گلخانه ای را در سراسر جهان کاهش دهم، زیرا من بدنی سالم و زمینی سالم دارم. این چیزی است که برای آن می جنگم. و این جنگ صلیبی من است.”

گرمایش جهانی انسان زایی ناشی از افزایش گازهای گلخانه ای از جمله دی اکسید کربن در جو است. دی اکسید کربن با سوزاندن سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ و نفت آزاد می شود.

تا زمانی که آنها در مورد تغییرات آب و هوایی جهانی صحبت می کنند، به جایی نخواهند رسید. چون هیچکس در این مورد نظر نمی دهد.

آرنولد شوارتزنگر

بدنساز، بازیگر، فرماندار سابق کالیفرنیا

شتاب مبارزه با تغییرات آب و هوایی در سال های اخیر افزایش یافته است. به گفته آژانس بین المللی انرژی، سرمایه گذاری جهانی در تولید انرژی پاک – یعنی انرژی ای که گازهای گلخانه ای تولید نمی کند – از سرمایه گذاری جهانی در سوخت های فسیلی پیشی گرفته است. انتظار می رود در سال 2023، 1.7 تریلیون دلار برای فناوری های پاک، از جمله انرژی های تجدیدپذیر، وسایل نقلیه الکتریکی، انرژی هسته ای، شبکه ها، ذخیره سازی، سوخت های کم آلاینده، بهبود بهره وری و پمپ های حرارتی هزینه شود. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، اعلام کرد که این بیش از حدود یک تریلیون دلاری است که انتظار می‌رود صرف زغال‌سنگ، گاز و نفت شود.

آژانس بین‌المللی انرژی در ماه مارس اعلام کرد، با این حال، انتشار گازهای گلخانه‌ای تولید شده از انرژی در سطح جهان همچنان در حال افزایش است، اگرچه تنها 1 درصد در سال 2022، که کمتر از حد ترس بود.

با توجه به به روز رسانی سالانه منتشر شده در نوامبر، با انتشار کربن جهانی در بالاترین حد، احتمال 50 درصد وجود دارد که در 9 سال آینده گرمایش جهانی از هدف 1.5 درجه سانتیگراد بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن که توسط توافقنامه آب و هوای پاریس تعیین شده بود فراتر رود. توسط پروژه جهانی کربن، یک همکاری علمی بین المللی که میزان انتشار کربن را اندازه گیری می کند.

تلاش ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی به طور قابل توجهی افزایش یافته است اما هنوز کافی نیست.

بر اساس داده های نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، در ایالات متحده، 54 درصد از بزرگسالان تغییرات آب و هوایی را به عنوان یک تهدید بزرگ برای رفاه کشور می دانند. این میانگین در سراسر کشور شامل یک انشعاب قابل توجه در امتداد خطوط حزبی است. تقریباً 8 نفر از هر 10 دموکرات، 78 درصد، می گویند که تغییرات آب و هوایی یک تهدید بزرگ برای رفاه کشور است، و این در مقایسه با 58 درصد یک دهه قبل افزایش یافته است. در همین حال، تنها حدود 1 نفر از هر 4 جمهوری خواه، یعنی 23 درصد، می گویند که تغییرات آب و هوایی یک تهدید بزرگ برای رفاه کشور است. بر اساس داده های مرکز تحقیقات پیو، این تقریباً بدون تغییر نسبت به 22 درصد از جمهوری خواهان است که گفته اند تغییرات آب و هوایی یک تهدید بزرگ در سال 2013 است.

در 16 مه، یو اس ای تودی مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن از جنبش زیست‌محیطی خواست تا خود را با زمان‌های در حال تغییر تطبیق دهد که به گفته او شامل تغییر نام تجاری ارتباطات پیرامون تغییرات آب و هوایی و پذیرش رشد است که شامل پروژه‌های انرژی پاک می‌شود.

“ما به یک محیط زیست گرایی جدید مبتنی بر ساخت و رشد و عقل سلیم نیاز داریم. محیط زیست گرایی قدیمی از رشد می ترسید. از ساختن متنفر بود. بسیاری از شما این سبک را می شناسید – اعتراض به هر پیشرفت جدید، زنجیر کردن خود به تجهیزات ساخت و ساز، و استفاده از دعاوی حقوقی و اجازه دادن به شوارتزنگر در مقاله نوشت.

“[T]امروز من خواستار یک محیط زیست گرایی جدید هستم که بر اساس ساختن پروژه های انرژی پاکی که به آن نیاز داریم تا آنجا که می توانیم سریع تر است. ما باید بسازیم، بسازیم، بسازیم.” شوارتزنگر نوشت.

چرا کشورهای فقیرتر از کشورهای ثروتمند می خواهند که قبض تغییرات آب و هوایی خود را پرداخت کنند؟