هیندنبورگ ریسرچ در جدیدترین کمپین برای فروشندگان کوتاه مدت متحرک بازار، کارل ایکان را مورد بررسی قرار می دهد

کارل ایکان در حال سخنرانی در Delivering Alpha در نیویورک در 13 سپتامبر 2016.

دیوید آ. گروگان | CNBC

فروشنده معروف Hindenburg Research به دنبال سرمایه‌گذار مشهور کارل ایکان است.

شرکت تحت رهبری ناتان اندرسون موضع کوتاهی در برابر آن گرفت Icahn Enterprisesبا ادعای ارزیابی “تورم” دارایی ها، از جمله دلایل دیگر، به دلیل آنچه که می گوید حق بیمه خالص ارزش خالص دارایی های غیرمعمول در سهام شرکت سهامی عام است.

هیندنبورگ ریسرچ در یادداشتی که روز سه شنبه منتشر شد، گفت: «به طور کلی، ما فکر می کنیم که ایکان، اسطوره وال استریت، اشتباه کلاسیکی را مرتکب شده است که در مواجهه با زیان های پایدار، اهرم های بیش از حد را به دست گرفته است: ترکیبی که به ندرت پایان خوبی دارد.

سهام در معاملات روز سه شنبه بیش از 15 درصد سقوط کرد.

ایکان، شناخته شده ترین مهاجم شرکتی در تاریخ، پس از تصرف خصمانه خطوط هوایی Trans World در دهه 1980، نام خود را به دست آورد و دارایی های شرکت را از بین برد. اخیراً، این سرمایه گذار میلیاردر به سرمایه گذاری فعال در مک دونالد و شرکت بیوتکنولوژی ایلومینا مشغول شده است.

Icahn Enterprises که دفتر مرکزی آن در Sunny Isles Beach، فلوریدا قرار دارد، یک شرکت هلدینگ است که در بی‌شمار کسب‌وکار از جمله انرژی، خودرو، بسته‌بندی مواد غذایی، فلزات و املاک و مستغلات فعالیت می‌کند.

طبق گفته FactSet، این شرکت 15.9 درصد سود سهام پرداخت می کند. هیندنبورگ گفت که بر این باور است که بازده سود سهام بالا توسط جریان نقدی و عملکرد سرمایه گذاری شرکت “بدون پشتوانه” است.

CNBC برای اظهار نظر با Icahn تماس گرفته است.

سهام Icahn Enterprises حدود 15 درصد در سال کاهش یافته است.