هوش مصنوعی یک مد نیست؟ صندوق جدید از رونق سرمایه گذاری می کند

اولین صندوق هوش مصنوعی بازی خالص؟

یک شرکت بزرگ ETF شرط می‌بندد که رونق هوش مصنوعی تازه شروع شده است.

Roundhill Investments کمتر از 20 روز پیش Generative AI & Technology ETF (CHAT) را راه اندازی کرد. این اولین صندوق قابل معامله در بورس است که برای ردیابی شرکت‌های درگیر در هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های مرتبط طراحی شده است.

مدیر استراتژی شرکت، دیو مازا، این هفته به “ETF Edge” گفت: “ما معتقدیم این شرکت ها فقط یک مد نیستند. آنها چیزی را به کار می برند که می تواند به اندازه خود اینترنت در همه جا حاضر باشد.” “ما در مورد امیدها و رویاها صحبت نمی کنیم [or] یک موضوع یا مدی که ممکن است 30 سال آینده اتفاق بیفتد و ممکن است دنیا را تغییر دهد.”

Mazza خاطرنشان می کند که این صندوق فقط شامل شرکت های هوش مصنوعی بازی خالص نمی شود C3.ai بلکه شرکت های فناوری بزرگ مانند مایکروسافت و تراشه ساز هوش مصنوعی Nvidia.

بر اساس وب سایت این شرکت، انویدیا با 8 درصد دارایی برتر صندوق است. سهام این شرکت طی دو ماه گذشته تقریباً 42 درصد افزایش یافته است. از ابتدای سال، سهام انویدیا 169 درصد افزایش یافته است.

“این [AI] مازا گفت: منطقه ای است که توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

پیش‌بینی صعودی او در بحبوحه نگرانی‌هایی است که هوش مصنوعی حباب قیمتی است که رشد فناوری بزرگ را از بین خواهد برد.

دن سوزوکی از مشاوران ریچارد برنشتاین – که از ژوئن 2021 خرس بزرگ فناوری بود – در مصاحبه اخیر در برنامه “پول سریع” CNBC، رشد هوش مصنوعی را با حباب دات کام در اواخر دهه 1990 مقایسه کرد.

معاون مدیر سرمایه‌گذاری این شرکت روز چهارشنبه گفت: «مردم از روایتی به روایت دیگر می‌پرند». “من عاشق فن آوری هستم. فکر می کنم برنامه های کاربردی بسیار زیاد خواهد بود. این به این معنی نیست که سرمایه گذاری خوبی است.”

ETF CHAT از زمان شروع معامله در 18 مه بیش از 8 درصد رشد داشته است.