هنگام انتخاب یک صندوق با مدیریت فعال از این اشتباهات اجتناب کنید

بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) در نیویورک، ایالات متحده، در روز سه شنبه، 28 مارس 2023.

ویکتور جی بلو | بلومبرگ | گتی ایماژ

همانطور که سرمایه گذاران یک سال نامطمئن دیگر را در بازارها طی می کنند، صندوق های دارای مدیریت فعال می توانند عملکرد متفاوتی را به پرتفوی خود اضافه کنند – اگر معامله گران با دقت انتخاب کنند.

صندوق‌های دارای مدیریت فعال از لحاظ تاریخی استراتژی‌های منفعل را ضعیف عمل کرده‌اند، اما سال 2022 برای انتخاب‌کنندگان سهام سال بهتری نسبت به سال‌های دیگر بود. بر اساس کارت امتیازی SPIVA US S&P Global، تنها اکثریت اندکی از مدیران صندوق های سهام با سرمایه کلان در سال گذشته از معیارهای خود عقب مانده اند. این شرکت خاطرنشان کرد که این کمترین میزان عملکرد ضعیف برای این دسته از سال 2009 است.

مطمئناً، این به سختی یک تایید زنگ دار است. سرمایه گذاران به راحتی می توانند کارمزدهای بالا و همچنین مالیات بر عایدی سرمایه را دریافت کنند، که بسیاری از وجوه دارای مدیریت فعال را جایگزین ضعیفی برای استراتژی های مدیریت منفعلانه می کند که می توانند با هزینه کمتر از معیار تقلید کنند.

با این حال، صندوق‌هایی که به طور فعال مدیریت می‌شوند می‌توانند شانس بهتری برای عملکرد بهتر در دوره‌های نوسان داشته باشند. به علاوه، بر اساس تحقیقات S&P، آنها علاوه بر سرمایه گذاری های کلان ایالات متحده، استراتژی های غیرفعال را در برخی از مقوله های کمتر سرمایه گذار برای سرمایه گذاران شکست دادند.

یکی از صندوق‌های قابل معامله در مبادلات با مدیریت فعال به نام JPMorgan Premium Equity ETF (JEPI) بازدهی 9.59 درصدی دارد که باعث علاقه سرمایه‌گذاران به ETF می‌شود. طبق داده های FactSet در حال حاضر بیش از 7 میلیارد دلار ورودی در سال جاری دارد.

برای جنیفر بلیس، مشاور ثروت خصوصی در مدیریت ثروت بانک ایالات متحده، این بستگی به آنچه سرمایه گذار در تلاش برای انجام دادن است دارد. او گفت که وجوه با مدیریت فعال می تواند به تنوع پرتفوی ها کمک کند، اما سرمایه گذاران باید بررسی های لازم را انجام دهند.

بلیس گفت: «این بیشتر به دنبال مدیر مناسب و استراتژی مناسب است.

در اینجا آمده است که سرمایه گذاران چگونه باید تصمیم بگیرند که آیا باید وجوه دارای مدیریت فعال را در پرتفوی خود بگنجانند یا خیر – و در هنگام تصمیم گیری باید به دنبال چه چیزی باشند.

یک سابقه خوب کلیدی است

برای سرمایه‌گذارانی که استراتژی‌های مدیریت شده فعالانه را ارزیابی می‌کنند، سابقه یک مدیر اولین جایی است که باید شروع کرد. یک سابقه قوی از عملکرد سه، پنج و 10 سال قبل می‌تواند به شما نشان دهد که صندوق‌ها و روش‌های آن‌ها در چرخه‌های مختلف بازار چگونه عمل کرده‌اند – به‌خصوص زمانی که سبک‌های سرمایه‌گذاری مختلف به نفع خود و از بین رفته‌اند.

بلیس گفت: “همه می توانند یک سال پایانی داشته باشند.” “بنابراین آنچه شما می خواهید انجام دهید این است که درباره صندوق، مدیر، تحقیق کنید و به دنبال سابقه ای باشید. در حالت ایده آل، نگاهی به تاریخ 10 ساله همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.”

سرمایه گذاران همچنین می توانند مدیران و تیم های آنها و همچنین دوره تصدی آنها در صندوق را بررسی کنند. آنها همچنین می توانند دارایی های صندوق را به دقت بررسی کنند تا ارزیابی کنند که چگونه انتخاب ها در برابر معیارهای آنها قرار می گیرند. صندوقی که یک شاخص را خیلی نزدیک منعکس می کند ممکن است آلفای متمایز ایجاد نکند و ممکن است مانند سرمایه گذاری های منفعل به نظر برسد.

همچنین، حتی مدیران موفق نیز می‌توانند یک سال نزولی داشته باشند، زیرا عملکرد گذشته لزوماً شاخص موفقیت آینده نیست.

به دنبال هزینه های کمتر باشید

البته، سرمایه گذاران باید ارزیابی کنند که آیا یک صندوق سرمایه گذاری فعال برای آنها مناسب است یا خیر.

برای سرمایه‌گذاران جدیدتر و با سرمایه کمتر، ابزارهای غیرفعال می‌توانند به آنها فرصت ایجاد ثروت در آستانه ورود به مراتب پایین‌تر را بدهند – به جای کارمزدها و مالیات بر عایدی سرمایه معمولاً بالاتر و همچنین تحقیقاتی که با مدیران فعال همراه است.

طبق گزارش Investopedia، وجوه دارای مدیریت فعال معمولاً نسبت هزینه ای بین 0.5٪ و 1٪ دریافت می کنند، اما هزینه می تواند حتی از 1.5٪ نیز بالاتر رود. این در حالی است که صندوق‌های شاخص غیرفعال به طور میانگین حدود 0.2 درصد است. سایر هزینه‌هایی که می‌توان روی آنها پرداخت، شامل هزینه‌های 12b-1 است که هزینه‌های بازاریابی است.

بلیس گفت: «این هزینه ها ضروری نیستند. بنابراین، شما می‌خواهید مطمئن شوید که دفترچه را بررسی می‌کنید تا مطمئن شوید که آن هزینه‌های بارگذاری اولیه و عقب را ندارید، زیرا وجوه زیادی وجود دارد که آنها را ندارند. دلیلی برای پرداخت وجود ندارد. آنها.”

تنوع را بررسی کنید

سرمایه‌گذاران همچنین باید ارزیابی کنند که در کجا می‌خواهند استراتژی‌های فعال در پرتفوی خود را اعمال کنند، مانند بازارهای نوظهور یا سرمایه‌های کوچک.

کتی کری، مدیر تحقیقات مدیر دارایی، گفت: «این بازارها به قدری گسترده هستند و ایده های زیادی در آنها وجود دارد که فکر می کنم یک مدیر فعال که آن بازارها را دنبال می کند و اصول بنیادی را دنبال می کند، می تواند از برخی ناکارآمدی ها سوء استفاده کند یا ایده های جالبی پیدا کند. در بیرد

شایان ذکر است، بر اساس کارت امتیازی S&P Global، شرکت‌های کوچک در سال گذشته کمترین میزان عملکرد ضعیف را در بین سهام ایالات متحده داشتند. فقط 40 درصد از صندوق های فعال در سرمایه های کوچک داخلی عملکرد ضعیفی داشتند.

کری همچنین گفت که سرمایه گذارانی که به دنبال قرار گرفتن در معرض ایده های خاص تر بازارهای نوظهور در خارج از چین هستند، ممکن است با یک استراتژی فعال معامله شونده شانس بهتری داشته باشند.

به گفته بلیس، دیگر استراتژی‌های جالب در صندوق‌هایی که به طور فعال مدیریت می‌شوند، شامل استراتژی‌های بازده بلند مدت و کل است. در میان صندوق‌های تامینی که به دنبال شرط‌بندی بر روی سهام مطلوب هستند، در حالی که در مقابل سهامی که ممکن است سقوط کنند، شرط‌بندی می‌کنند، از یک استراتژی کوتاه مدت استفاده می‌شود. استراتژی بازده کل بر ایجاد درآمد برای سرمایه گذاران متمرکز است.

Baird’s Carey گفت که سرمایه گذاران می توانند ارزیابی کنند که استراتژی های فعال کجا می تواند به پرتفوی آنها تمایز بیافزاید.

“مدیران فعال، دوباره، این فرصت را دارند که تلاش کنند تا بفهمند بازار به کجا می رود.” کری گفت.