همه یک برنامه نویس با هوش مصنوعی مولد هستند: مدیر عامل Nvidia

تایپه، تایوان – 29/05/2023: جنسن هوانگ، رئیس و مدیر عامل انویدیا در حالی که سوپرچیپ گریس هاپر را در کامپیوتکس در دست دارد، در یک سخنرانی اصلی صحبت می‌کند. COMPUTEX 2023 از 30 می تا 02 ژوئن 2023 برگزار می شود و بیش از 1000 غرفه دار از 26 کشور مختلف را با 3000 غرفه گرد هم می آورد تا آخرین محصولات خود را به نمایش بگذارند و با خریداران خارجی سفارش امضا کنند. (عکس از ولید برازگ/SOPA Images/LightRocket از طریق گتی ایماژ)

تصاویر سوپا | راکت | گتی ایماژ

تازه کردن Nvidiaجنسن هوانگ، مدیر عامل این شرکت، گزارش درآمدهای درخشان و متعاقب آن افزایش سهام، پیش‌بینی می‌کند که جهان وارد «عصر محاسباتی جدید» می‌شود.

او می‌گوید هر کسی می‌تواند برنامه‌نویس باشد، فقط با صحبت کردن با کامپیوتر، و توابع مورد نظر ظاهر می‌شوند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

کرامر در مورد اینکه چرا سرمایه گذاران باید از هوش مصنوعی لذت ببرند در حالی که مدیران عامل نحوه استفاده از آن را می دانند

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

برنامه نویسان دیگر نیازی به نوشتن خطوط کد نخواهند داشت، فقط برای اینکه به دلیل یک نقطه ویرگول از دست رفته، عبارت ترسناک “شکست در کامپایل” را نمایش دهد.

چگونه این کار انجام خواهد شد؟ هوانگ روز دوشنبه در جریان سخنرانی اصلی خود در انجمن کامپیوتکس در تایوان، با استفاده از هوش مصنوعی مولد گفت.

هوانگ در اولین سخنرانی عمومی خود پس از همه‌گیری، پلتفرم ابررایانه‌ای جدید هوش مصنوعی به نام DGX GH200 را با هدف ساخت مدل‌های هوش مصنوعی مولد معرفی کرد.

هوش مصنوعی مولد نوعی فناوری هوش مصنوعی است که می تواند انواع مختلفی از محتوا از جمله متن، تصویر، صدا و داده های مصنوعی تولید کند.

اطلاعات بیشتر در مورد فناوری و رمزنگاری را از CNBC Pro بخوانید

هوانگ خاطرنشان کرد: “این کامپیوتر اهمیتی نمی‌دهد که چگونه آن را برنامه‌ریزی می‌کنید، بلکه سعی می‌کند منظور شما را بفهمد، زیرا این قابلیت مدل زبان بزرگ باورنکردنی را دارد. بنابراین مانع برنامه‌نویسی فوق‌العاده کم است.”

“ما شکاف دیجیتال را بسته ایم. همه برنامه نویس هستند. حالا فقط باید چیزی به کامپیوتر بگویید.”

انویدیا می‌گوید که هوش مصنوعی مولد «مهم‌ترین پلتفرم محاسباتی نسل ما» است زیرا افراد و شرکت‌ها به سمت ایجاد اپلیکیشن‌های جدید و اهرم‌هایی بر روی هوش مصنوعی مولد در این فرآیند حرکت می‌کنند.

در هر دوره محاسباتی، می‌توانستید کارهای مختلفی انجام دهید که قبلاً ممکن نبود.

به گفته این شرکت، متخصصان خلاق قادر خواهند بود تصاویر را با یک پیام متنی ساده ایجاد کنند، در حالی که برنامه نویسان می توانند توسعه برنامه و تلاش های رفع اشکال را تسریع کنند. حتی معماران نیز می‌توانند مدل‌های سه بعدی را از پلان‌های دوبعدی تولید کنند.

هوانگ گفت: «در هر دوره محاسباتی، می‌توان کارهای مختلفی انجام داد که قبلاً امکان‌پذیر نبودند،» و افزود که «هوش مصنوعی مطمئناً واجد شرایط است».

او توضیح داد که این دوران محاسبات “از چند جهت خاص است”.

مدیر عامل شرکت گفت هوش مصنوعی مولد قادر به درک اطلاعاتی غیر از متن و اعداد است. او افزود: «اکنون می‌تواند چندوجهی بودن را درک کند، به همین دلیل است که این انقلاب محاسباتی می‌تواند بر هر صنعت تأثیر بگذارد».

برخلاف مدل‌های سنتی توسعه برنامه‌های رایانه‌ای، که به برنامه‌های کاربردی جدید و سخت‌افزار جدید برای سازگاری با پیشرفت‌هایی مانند هوش مصنوعی نیاز دارند، هوانگ گفت هوش مصنوعی مولد نه تنها می‌تواند بر برنامه‌های جدید تأثیر بگذارد، بلکه برنامه‌های قدیمی را بهبود می‌بخشد.

“هر برنامه ای که وجود دارد به دلیل هوش مصنوعی بهتر خواهد بود… می تواند با برنامه های قدیمی موفق شود. و برنامه های جدیدی خواهد داشت. سرعت پیشرفت، چون استفاده از آن بسیار آسان است، دلیل رشد سریع آن است. “