هلندی ها اولین ادعای بین المللی را دارند زیرا نیروگاه های بادی دریایی دریای شمال برای محافظت از پرندگان مهاجر خاموش شدند

توربین های بادی در دریای شمال، در سواحل هلند. با توسعه بیشتر مزارع بادی، تعامل بین توربین ها و پرندگان به یک موضوع مهم تبدیل خواهد شد.

میشا کایسر | منبع تصویر | گتی ایماژ

مزارع بادی فراساحلی در دریای شمال اخیراً به منظور حفاظت از پرندگان مهاجر و فراهم کردن مسیر ایمن برای آنها، در اقدامی که توسط یک وزیر هلندی به عنوان “اولین بین المللی” توصیف شده است، “تعطیل” شدند.

به گفته مقامات هلندی، نیروگاه های بادی فراساحلی در نزدیکی Borssele و Egmond aan Zee در 13 مه حداکثر تا دو دور در دقیقه کاهش یافت. خاموشی چهار ساعته بخشی از یک ابتکار آزمایشی است.

راب جتن، وزیر سیاست آب و هوا و انرژی هلند، در بیانیه‌ای که روز دوشنبه به ترجمه گوگل منتشر شد، گفت: «این اولین بار بین‌المللی است، در هیچ کجای دنیا مزارع بادی در دریا برای محافظت از پرندگان در طول مهاجرت گسترده پرندگان تعطیل نمی‌شوند. .

جتن افزود: «ما می‌خواهیم تأثیر نیروگاه‌های بادی بر طبیعت را تا حد امکان کوچک نگه داریم و این کار را با این اقدام انجام می‌دهیم».

درباره انرژی از CNBC Pro بیشتر بخوانید

در همین بیانیه، دولت هلند گفت که انتظار دارد مزارع بادی از پاییز امسال به بعد “بیشتر تعطیل شوند” تا بتوانند عبور امنی برای پرندگان مهاجری که بر فراز دریای شمال پرواز می کنند، فراهم کند.

این ابتکار از تعدادی ابزار برای تعیین زمان کاهش خروجی توربین استفاده می‌کند، از جمله مدلی که توسط دانشجوی دکترای دانشگاه آمستردام توسعه داده شده است و ورودی‌های کارشناسان مهاجرت پرندگان. هر دو پیش‌بینی می‌کنند که پرندگان چه زمانی و کجا خواهند بود، دو روز قبل.

مقامات گفتند: “بازه زمانی دو روزه به اپراتور شبکه TenneT فرصت می دهد تا پایداری شبکه فشار قوی را تضمین کند.” این زمان همچنین برای اطلاع همه طرف های درگیر و شروع دقیق خاموش شدن توربین ها استفاده می شود.

این اخبار نشان دهنده آخرین نمونه از چگونگی تعامل بین توربین های بادی و حیات وحش در سال های آینده است.

در اوایل سال جاری، اعلام شد که برنامه‌های یک مزرعه بادی خشکی در اسکاتلند، به دنبال نگرانی‌هایی که شامل تأثیر این پروژه بر عقاب‌های طلایی بود، بازنگری شده است.

سازمان صنعتی WindEurope مستقر در بروکسل می گوید می توان از اثرات پروژه ها “با برنامه ریزی مناسب، مکان یابی و طراحی نیروگاه های بادی” جلوگیری کرد.

او می افزاید: «تأثیر مزارع بادی بر پرندگان و خفاش ها در مقایسه با تأثیر تغییرات آب و هوا و سایر فعالیت های انسانی بسیار کم است».