هزاران نفر از Google درخواست پاسخ در مورد عزیمت تیمیت گبرو می کنند

کارمندان Google و سازمان های دیگر از گوگل درخواست پاسخ در مورد چگونگی رسیدگی به عزیمت محقق مشهور تیمیت گبرو در دادخواست آنلاین دارند که بیش از 2000 امضا تا بعد از ظهر جمعه داشت.

گبرو ، محقق مشهور هوش مصنوعی ، سرپرست فنی تیم “Ethical AI” گوگل و منتقد جدی رفتار شرکت های فناوری با کارگران سیاه پوست ، توییت کرد چهارشنبه شب که پس از بحث در مورد استعفا به دلیل اختلاف نظر در مورد یک مقاله تحقیقاتی که سوگیری در هوش مصنوعی را مورد بررسی قرار می داد ، که شرکت از او خواست تا آن را پس بگیرد ، حساب شرکت او به طور ناگهانی خاموش شده بود.

رئیس هوش مصنوعی این شرکت ، جف دین ، ​​که در طول چند ماه گذشته او را به طور علنی تعریف و تمجید کرده بود ، بعدا به کارمندان گفت که مقاله تحقیق را کشیده است زیرا Gebru پروتکل مقاله را دنبال نکرده است و این “تحقیقات بیش از حد مرتبط را نادیده گرفت”. او استعفای خود را به دلیل ایمیلی که برای یک گروه منابع کارمندی ارسال کرد ، “زنان و متفقین” ، که انتقاد از رویکرد رهبری این شرکت در تحقیقات ، و همچنین تنوع و تلاش های فراگیر را به سرعت پیگیری می کرد.

کارمندان بی درنگ با توییتر گفتند و توضیحات دین را گفتند صف نکشید با تجربیات آنها با تحقیق در Google و سازمانهای دیگر.

در دادخواست آنلاین با عنوان “ایستادن در کنار دکتر تیمیت گبرو” که بیش از 1078 کارمند Google و 1413 پرسنل دانشگاهی ، صنعتی و جامعه مدنی امضا دارد ، خواستار روشن شدن علت ختم گبرو و رسیدگی به تحقیقات مقاله است.

این دادخواست سازمان یافته نشان می دهد که نیروهای کار گوگل گوگل در مورد پیشرفت اخلاقی و رفتار این شرکت با کارمندان سیاهپوست در میان پیشرفت بی نظیر این شرکت در زمینه تنوع و تلاش های فراگیر ، بار دیگر صحبت می کنند. کارمندان پس از تعهدات جسورانه شرکت در سال 2020 ، هنگامی که صحبت از تلاش برای تنوع است ، وضوح ، خاصیت و شفافیت را درخواست کرده اند. همچنین به دلیل شکایت هیئت مدیره کار ملی این هفته که ادعا می شود این شرکت تلافی کرده است ، ابراز نگرانی های خود در مورد کارکنان شرایط کاری.

در این دادخواست آمده است: “دکتر گبرو به جای اینکه توسط گوگل بعنوان یک همکار استثنایی و پرکار مورد استقبال قرار گیرد ، با تدافعی ، نژادپرستی ، گازگرفتگی ، سانسور تحقیقاتی و اکنون با شلیک تلافی جویانه روبرو شده است.”

در این دادخواست از جف دین ، ​​همکار ارشد Google و معاون ارشد تحقیقات و مگان کاچولیا ، معاون مهندسی سازمان Google Brain خواسته شده است تا برای عموم و تیم هوش مصنوعی اخلاقی گوگل توضیح دهد که روند Gebru مقاله “توسط رهبری به طور یک جانبه رد شد”. همچنین از این شرکت می خواهد که راهنمایی های روشنی در مورد “چگونگی بررسی تحقیقات و چگونگی رعایت یکپارچگی تحقیقات” ارائه دهد.

در این دادخواست آمده است: “ما از Google Research درخواست می كنیم كه تعهد خود را درمورد صحت تحقیقات تقویت كرده و به صراحت متعهد به حمایت از تحقیقاتی شود كه از تعهدات تعهدات مندرج در Google AI AI احترام می گذارد.” “تا 2 دسامبر ، دکتر گبرو یکی از معدود دانشمندان تحقیقاتی زنان سیاه پوست در این شرکت بود که به طور کلی 1.6٪ کارمندان سیاه پوست را به خود می بالد.”

این امضاها شامل محققان مشهور دیگری از دانشگاهها از جمله استنفورد ، هاروارد و MIT و همچنین رهبران سایر شرکتهای فناوری از جمله متخصصان ورود محصولات ، دانشمندان و محققان از نتفلیکس ، اپل ، آمازون و مایکروسافت است.

“این کاملا خشمگین است ،” توییت کرد رئیس و مدیر مشاور صندوق دفاع حقوقی و آموزشی NAACP شررلین ایفیل. “من بسیار طرفدار و طرفدار کار و صدای سازش ناپذیر هستم timnitGebru. من در مورد سوگیری هوش مصنوعی چیزهای زیادی از او آموخته ام. چه فاجعه ایی.”

گوگل از اظهارنظر درمورد دادخواست و عزیمت گبرو خودداری کرد ، اما به بیانیه دین اشاره کرد که در آن روند بررسی شرکت برای مقالات آکادمیک ذکر شده است.

در بخشی از بیانیه دین آمده است: “هدف ما این است که از نظر سختگیری و دقت در چگونگی بررسی تحقیقات قبل از انتشار ، با مجلات دارای بررسی همکار رقابت کنیم.” “ما به طور فعال در حال بهبود فرآیندهای بررسی مقاله خود هستیم ، زیرا می دانیم که بسیاری از بررسی ها و توازن ها ممکن است دست و پا گیر شود. ما همیشه اطمینان حاصل می کنیم که تحقیقات ما با مسئولیت و کیفیت بالا انجام می شود ، اما ما در تلاش هستیم که روند همانطور که می توانیم ساده شویم ، بنابراین انجام تحقیق در اینجا بیشتر از لذت برخوردار است. “

اکنون تماشا کنید: یک محقق مشهور هوش مصنوعی می گوید گوگل به طور ناگهانی او را اخراج کرد ، و این باعث انتقاد در سراسر صنعت شد