نیویورک اولین قانون ایالتی را برای ممنوعیت گاز طبیعی در ساختمان های جدید تصویب کرد

خورشید در خط افق مرکز شهر منهتن و ساختمان امپایر استیت در شهر نیویورک در 23 آوریل 2023 غروب می کند، همانطور که از جرسی سیتی، نیوجرسی دیده می شود.

گری هرشورن | کوربیس نیوز | گتی ایماژ

ایالت نیویورک در آستانه تبدیل شدن به اولین ایالت در کشور است که قانونی را تصویب می کند که احتراق سوخت فسیلی در اکثر ساختمان های جدید را ممنوع می کند، اجاق گاز، کوره ها و گرمایش پروپان را به نفع وسایل سازگار با آب و هوا مانند پمپ های حرارتی و اجاق های القایی ممنوع می کند.

این قانون احتمالاً در سال 2026 برای اکثر ساختمان‌های جدید زیر هفت طبقه و در سال 2029 برای ساختمان‌های بزرگتر اجرایی خواهد شد. پس از هفته‌ها مذاکره، فرماندار کتی هوچول و قانون‌گذاران ایالتی این ممنوعیت را در قرارداد بودجه ایالتی به ارزش 229 میلیارد دلار گنجاندند و رای نهایی برای تصویب این قانون در هفته جاری انجام شد.

در حالی که سایر ایالت‌ها مانند کالیفرنیا و واشنگتن از کدهای ساختمانی خود برای پیشبرد برق‌رسانی استفاده کرده‌اند، نیویورک اولین ایالتی خواهد بود که قانونی را برای پیشبرد خانه‌ها و ساختمان‌های جدید با آلایندگی صفر تصویب می‌کند. این ممنوعیت در سراسر ایالت به دنبال قانونی تصویب شد که در سال 2021 توسط شهر نیویورک تصویب شد که اتصال گاز طبیعی در ساختمان های جدید را تا پایان سال جاری ممنوع می کند.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، نیویورک ششمین مصرف کننده بزرگ گاز طبیعی در میان ایالت ها در سال 2020 بود. گاز طبیعی 46 درصد از برق تولیدی ایالت را تامین می کند. و در سال 2021، بخش مسکونی – که در آن از هر پنج خانوار سه خانوار از گاز طبیعی برای گرمایش استفاده می کنند – بیش از یک سوم گاز طبیعی تحویل شده به ساکنان نیویورک را تشکیل می داد.

طبق مطالعات اندیشکده RMI، ایالت نیویورک و قانون ساختمان سازی با آلایندگی صفر در مجموع از انتشار 6.1 میلیون تن کربن تا سال 2040 جلوگیری می کنند – معادل انتشار سالانه کمی بیش از 1.3 میلیون خودرو.

الکس بوچمپ، مدیر منطقه شمال شرق دیده بان غذا و آب، گفت: «ایالت نیویورک در پایان دادن به اعتیاد ویرانگر آمریکا به سوخت های فسیلی پیشرو است. مابقی کشور اکنون باید به عقب برسند.»

این قانون می‌تواند شامل معافیت‌هایی برای ژنراتورهای پشتیبان اضطراری، بیمارستان‌ها، خشک‌شویی‌ها و آشپزخانه‌های تجاری باشد و برای اقامتگاه‌های موجود که از وسایل گازسوز استفاده می‌کنند، اعمال نخواهد شد. بنابراین، این ممنوعیت انتشار گازهای گلخانه‌ای از ساختمان‌های موجود در نیویورک را که تقریباً 32 درصد از انتشار کلی این ایالت را تشکیل می‌دهند، محدود نمی‌کند.

ممنوعیت ایالتی تعهد نیویورک را برای تامین 70 درصد برق خود از انرژی های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی و آب تا سال 2030 تقویت می کند و تا سال 2040 به بخش برق با انتشار خالص صفر می رسد.

هوچول روز پنجشنبه طی یک سخنرانی بودجه در آلبانی گفت: «بودجه ما اقدامات پیشرو در زمینه آب و هوا را در اولویت قرار می‌دهد که این لحظه را با جاه‌طلبی و تعهدی که می‌خواهد برآورده می‌کند.

ممنوعیت گاز طبیعی از ساختمان ها بخشی از یک جنبش ملی برای مهار انتشار گازهای گلخانه ای در حال تغییر اقلیم و انتقال به انرژی پاک است، به ویژه در میان نگرانی های فزاینده در مورد اثرات زیست محیطی و بهداشتی مرتبط با وسایل گازسوز. برخی تحقیقات نشان داده است که کودکانی که در خانه هایی با اجاق گاز هستند، بیشتر در معرض خطر آسم و سایر مسائل بهداشتی هستند.

در حالی که گروه های زیست محیطی این قانون قریب الوقوع را جشن گرفته اند، جمهوری خواهان تا حد زیادی ممنوعیت گاز در ساخت و سازهای جدید را به عنوان بیش از حد فدرال محکوم کرده اند. شرکت‌های نفت و گاز، اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های تجاری استدلال کرده‌اند که این ممنوعیت هزینه‌های بیشتری را برای ساختمان‌هایی که از برق برای گرما استفاده می‌کنند در مقایسه با ساختمان‌هایی که از گاز استفاده می‌کنند، ایجاد می‌کند.

این دستور همچنین ممکن است مورد پسند ساکنان نباشد. یک نظرسنجی اخیر که توسط کالج سینا انجام شد نشان داد که 53 درصد از کل پاسخ دهندگان نیویورک گفتند که با حذف تدریجی اجاق گاز در خانه های جدید مخالف هستند.

استیون گرینبرگ، محقق کالج سینا، گفت: «دموکرات‌ها قویاً از پیشنهاد هوچول در مورد ممنوعیت تجهیزات سوخت فسیلی در اکثر ساخت‌وسازهای جدید طی چند سال آینده حمایت می‌کنند، با این حال جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها در مخالفت خود حتی قوی‌تر هستند».

ایالت‌هایی از جمله تگزاس و آریزونا شهرها را از اجرای ممنوعیت گاز طبیعی مسدود کرده‌اند و دلیل آن این است که مصرف‌کنندگان باید حق انتخاب منابع انرژی خود را داشته باشند.

ممنوعیت نیویورک احتمالا با چالش های قانونی نیز مواجه خواهد شد.

برای مثال، ماه گذشته، یک دادگاه استیناف فدرال حکم داد که برکلی، کالیفرنیا نمی‌تواند ممنوعیت اتصال گاز طبیعی در ساختمان‌های جدید را اجرا کند، و گفت که قانون فدرال ایالات متحده مانع از مقررات این شهر می‌شود. این تصمیم می‌تواند پیامدهایی برای تلاش‌های مشابه بیش از ده‌ها شهر و شهرستان دیگر، از جمله سانفرانسیسکو، سن خوزه، سیاتل و کمبریج، ماساچوست داشته باشد.

خطرات سلامتی ناشی از پخت و پز با اجاق گاز، توضیح داده شد