نسخه توسعه دهنده Oppo MR Glass راه اندازی شد: مشخصات، فناوری واقعیت ترکیبی

Oppo MR Glass Developer Edition در نیمه دوم سال برای توسعه دهندگان در چین در دسترس خواهد بود.

اوپو

غول الکترونیکی چینی Oppo روز چهارشنبه یک هدست واقعیت ترکیبی را معرفی کرد و به منطقه ای که شرکت های فناوری آمریکایی مایکروسافت و سیب علاقه شدید دارند

Oppo MR Glass Developer Edition برای توسعه دهندگان طراحی شده است تا برنامه ها را ایجاد کنند و بهترین کاربردها را برای فناوری واقعیت ترکیبی کشف کنند. این هدست از چیپست اسنپدراگون XR2 پلاس کوالکام پشتیبانی می کند.

واقعیت ترکیبی به فناوری‌هایی گفته می‌شود که هم واقعیت مجازی و هم واقعیت افزوده (AR) را در بر می‌گیرند. مردم می توانند هدست بپوشند و تصاویر دیجیتال یا فیلم های تحمیل شده بر دنیای واقعی را در مقابل خود ببینند.

Oppo نسبت به آینده واقعیت ترکیبی خوشبین است و آن را پلتفرم محاسباتی بعدی پس از گوشی هوشمند می داند.

Xu Yi، مدیر فناوری XR در Oppo به CNBC گفت: «این پتانسیل تبدیل شدن به یک پلت فرم محاسباتی جدید را دارد.

اوپو چند سالی است که روی عینک‌های واقعیت افزوده کار می‌کند و سال گذشته آخرین نسخه خود – Oppo Air Glass 2 – را منتشر کرد. این دستگاه مانند یک عینک استاندارد به نظر می رسد.

در همین حال، MR Glass Developer Edition یک هدست حجیم‌تر است که با کنترلرهایی ارائه می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد با چیزهایی که در مقابل خود می‌بینند تعامل داشته باشند.

Xu اعتراف می کند که برای واقعیت ترکیبی “برای اینکه یک محصول واقعی یا یک محصول موفق باشد، بسیاری از چیزها هنوز نیاز به بهبود دارند” از جمله فناوری و برنامه های کاربردی. .

Xu گفت: “همه می خواهند AR انجام دهند زیرا پتانسیل بسیار زیادی دارد، اما این فناوری هنوز وجود ندارد، ممکن است چندین سال دیگر باقی بماند.”

به همین دلیل Oppo به دنبال جذب توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه هایی است که واقعیت ترکیبی را محبوب می کند. این شرکت هدست خود را در نیمه دوم سال برای توسعه دهندگان چینی در دسترس قرار خواهد داد. گفت که هنوز برنامه ای برای عرضه تجاری این دستگاه ندارد.

Xu گفت که واقعیت ترکیبی در نهایت منجر به واقعیت افزوده کامل خواهد شد، که اکنون در حال آزمایش است، اما در مراحل ابتدایی خود باقی مانده است و هنوز به یک محصول انبوه تبدیل نشده است. Xu یک دستگاه AR را به عنوان دستگاهی تصور می کند که در تمام طول روز توسط کاربر استفاده می شود.

“AR چیزی شبیه به گوشی های هوشمند خواهد بود. زیرا AR ایده آل جایی است که می توانید بپوشید [it] در تمام طول روز، با همه عملکردها، روزی با اندازه بازار گوشی های هوشمند قابل مقایسه خواهد بود.

واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی حوزه‌ای هستند که غول‌های فناوری در سطح جهانی به دلیل این پتانسیل روی آن متمرکز شده‌اند. مایکروسافت دستگاه هولولنز خود را دارد، در حالی که یکی از مدیران ارشد سامسونگ در ماه فوریه به CNBC گفت که این شرکت در حال کار کردن یک نقشه راه برای دستگاه های واقعیت ترکیبی خود است. شرکت فناوری چینی شیائومی در همین حال امسال هدست واقعیت افزوده خود را به نمایش گذاشت.

اپل همچنین مدت زیادی است که در حال توسعه هدست خود بوده است. در مصاحبه ای با GQ امسال، تیم کوک، مدیرعامل شرکت توضیح داد که چرا مردم ممکن است در آینده یک هدست واقعیت ترکیبی بخواهند.

کوک به GQ گفت: «این ایده که می‌توان دنیای فیزیکی را با چیزهایی از دنیای دیجیتال پوشش داد، می‌تواند ارتباطات مردم و ارتباط مردم را به میزان زیادی افزایش دهد.