مورگان استنلی قصد دارد 3000 نفر را اخراج کند

لوگوی مورگان استنلی در نیویورک دیده می شود

شانون استپلتون | رویترز

با عمیق تر شدن رکود وال استریت در عرضه های اولیه عمومی و ادغام در سال جاری، شرکت های مشاوره برتر از جمله مورگان استنلی، بانک آمریکا و سیتی گروپ در هفته های اخیر به کاهش مشاغل روی آورده اند.

مورگان استنلی قصد دارد تا پایان ماه ژوئن تقریباً 3000 موقعیت را حذف کند.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

بعد از شکست First Republic چه اتفاقی برای سهام بانکی خواهد افتاد

CNBC Pro

این فرد گفت که این معادل تقریباً 5 درصد از نیروی کار بانک مستقر در نیویورک است، در صورتی که مشاوران مالی و کارکنان پشتیبانی را که در این کاهش ها در امان خواهند ماند، حذف کنیم. بر اساس گزارش بلومبرگ که پیشتر این حرکت ها را گزارش کرده بود، انتظار می رود اخراج ها بیشترین تأثیر را بر کارمندان بانکی و تجاری داشته باشد.

رونق تاریخی معاملات ناشی از این همه‌گیری با رکودی همراه شد که سال گذشته پس از شروع افزایش نرخ‌ها توسط فدرال رزرو برای ضربه زدن به اقتصاد بیش از حد گرم شد، آغاز شد. عرضه‌های اولیه سهام، صدور بدهی و ادغام‌هایی که وال استریت را تغذیه می‌کنند، امسال همگی خاموش مانده‌اند. به عنوان مثال، بر اساس داده های Dealogic، حجم IPO 74 درصد کمتر از سال گذشته است.

برای مورگان استنلی، کاهش ها نشان می دهد که وال استریت با هزینه ها دست و پنجه نرم می کند زیرا رکود بیش از حد انتظار ادامه دارد. CNBC گزارش داد که این بانک در ماه دسامبر حدود 2 درصد از نیروی کار خود را کاهش داده است.

افزایش هزینه ها، کاهش درآمد

ماه گذشته، تحلیلگران مورگان استنلی را به دلیل افزایش هزینه های سه ماهه اول در حالی که درآمد کاهش یافته بود، مورد انتقاد قرار دادند. مخارج در بانک سرمایه گذاری شرکت و بخش مدیریت ثروت به ویژه به حاشیه سود آسیب می رساند.

حرکت های بانک منزوی نیست. کاهش مشاغل این صنعت از سپتامبر آغاز شد، زمانی که گلدمن ساکس روشی را برای حذف افرادی که تصور می کند عملکرد ضعیفی دارند، دوباره برقرار کرد. تقریباً همه شرکت‌های بزرگ وال استریت به دنبال آن بودند و گلدمن خود مجبور شد در ژانویه به دور دیگری از اخراج‌های عمیق‌تر متوسل شود.

در هفته‌های اخیر، همتایان بزرگ بانکی از جمله سیتی‌گروپ و بانک آمریکا هر کدام چند صد شغل را کاهش داده‌اند.

هفته گذشته، مشاور برتر بوتیک لازارد گفت که قصد دارد 10 درصد از نیروی کار خود را در سال جاری کاهش دهد. این اقدام به دلیل فعالیت محدود بازارهای سرمایه و تورم دستمزدها که باعث افزایش حقوق در بانک‌ها شد، ضروری بود.

کن جاکوبز، مدیر اجرایی، به بلومبرگ گفت: صادقانه، اوضاع به خوبی در دسامبر یا ژانویه نیست.

به گفته منابع، اخراج وال استریت انتخابی اما گسترده خواهد بود، هیو سون