مهمترین چیزی که وارن بافت روز شنبه گفت و این خبر خوبی برای اقتصاد نیست

وارن بافت در آستانه اجلاس سالانه سهامداران برکشایر هاتاوی در اوماها، نبراسکا.

دیوید آ. گروگان | CNBC

اوماها، نب – وارن بافت، که شرکت او به دلیل گستره کسب و کارهایی که در اختیار دارد، به عنوان یک فشارسنج سلامت اقتصادی ایالات متحده در نظر گرفته می شود، چیزی گفت که برای کسانی که معتقدند ما از رکود عبور خواهیم کرد، خبر خوبی ندارد.

«اوراکل اوماها» معتقد است که «دوره فوق‌العاده» هزینه‌های بیش از حد برای محرک‌های همه‌گیر کووید به پایان رسیده است و اکنون بسیاری از کسب‌وکارهای او با انباشت موجودی مواجه هستند که باید از شر آن خلاص شوند. با فروش، او به حدود 40000 سهامدار که در اوماها در اوماها جمع شده بودند گفت برکشایر هاتاوینشست سالانه شنبه.

بافت روز شنبه گفت: “آب و هوای آن متفاوت از شش ماه پیش است. و تعدادی از مدیران ما شگفت زده شدند.” “برخی از آنها موجودی بیش از حد سفارش داشتند، و سپس ناگهان تحویل داده شد، و مردم در ذهنیت قبلی نبودند. اکنون در زمانی که نیازی به فروش نداشته باشیم، شروع به فروش خواهیم کرد. قبل از.”

برکشایر گروه متنوعی از شرکت‌های تابعه دارد، از جواهرات زیبای Borsheims و لباس‌های ورزشی Brooks Running، Duracell، See’s Candies، Dairy Queen، شرکت پوشاک Fruit of the Loom، و همچنین Nebraska Furniture Mart. سرمایه‌گذاران همیشه به دنبال بینش‌های اقتصادی بافت هستند، زیرا کسب‌وکارهای بی‌شمار وی با هزینه‌های گسترده‌تر و تقاضای کلی مرتبط هستند. سپس مالکیت او بر راه آهن BNSF است که به او دید وسیعی از کالاهایی که در سرتاسر کشور حمل می شود، و عملیات انرژی قابل توجه او می دهد، که می تواند سرنخ هایی از سطح فعالیت اقتصادی را نیز ارائه دهد.

زمان “افراطی” به پایان رسیده است

بافت گفت که کسب‌وکارهای او دوره‌ای «بسیار شدید» را تجربه کرده‌اند که در آن مصرف‌کنندگان هدر رفتند، که باعث شد بسیاری از مدیران شرکت‌های تابعه او تقاضا برای محصولات خاص را بیش از حد برآورد کنند.

بافت گفت: “مسئله فقط تحویل دادن کالا بود. مردم خرید می کردند و منتظر فروش نبودند. اگر نمی توانستید یک چیز را به آنها بفروشید، آنها چیز دیگری را در کالاهای عقب افتاده خود قرار می دادند.”

نماد سرمایه گذاری 92 ساله گفت که انتظار دارد در سایه رکود اقتصادی شاهد کاهش درآمد برای بسیاری از مشاغل خود باشد.

او گفت: «در اقتصاد عمومی، بازخوردی که ما دریافت می‌کنیم این است که، می‌توانم بگویم، شاید اکثر کسب‌وکارهای ما در سال جاری نسبت به سال گذشته درآمد کمتری داشته باشند.»

با این حال، بافت فکر می‌کند که برکشایر از نظر درآمد سرمایه‌گذاری موقعیت خوبی دارد، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر بازده قابل‌توجهی را برای این شرکت به همراه دارد. برکشایر در پایان سه ماهه اول حدود 130 میلیارد دلار پول نقد و اسناد خزانه داشت.

برکشایر علیرغم یک محیط کلان چالش برانگیز با جهش 12.6 درصدی درآمد عملیاتی در سه ماهه اول، تاکنون عملکرد خوبی داشته است. عملکرد خوب ناشی از جهش در تجارت بیمه این مجموعه بود. درآمد کلی نیز تا حدی به لطف افزایش سبد سهام خود به رهبری اپل به شدت افزایش یافت.

بافت گفت: “هیچ چیز فردا مطمئن نیست، هیچ چیز در سال آینده مطمئن نیست، و هیچ چیز هرگز مطمئن نیست، چه در بازارها، چه در پیش بینی های تجاری یا در هر چیز دیگری.”