منچین قدرت وام فدرال رزرو را کاهش می دهد ، اما برنامه های اضطراری می توانند دوباره احیا شوند

وزیر خزانه داری ایالات متحده ، استیون مونوچین و رئیس فدرال رزرو ، جروم پاول ، قبل از شهادت ، پیش از شهادت در جلسه رسیدگی به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در مورد نظارت بر بیماری ویروس کرونا ویروس وزارت خزانه داری و فدرال رزرو (COVID-19) ، در مورد واکنش همه گیر در Capitol Hill در واشنگتن ، یک تبریک آرنج مشترک دارند 22 سپتامبر 2020

جوشوا رابرتز | استخر | رویترز

تصمیم وزیر خزانه داری استیو مانوچین در مورد اجازه دادن به پایان دادن به چندین برنامه وام اضطراری فدرال رزرو در 31 دسامبر ، توانایی بانک مرکزی در عقب انداختن سیستم مالی را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

اما اشخاصی که با این وضعیت آشنا هستند می گویند در صورت بروز ضربه به سیستم ، فدرال رزرو همچنان قدرت وام قابل توجهی خواهد داشت.

منچین روز پنجشنبه اعلام کرد برنامه های بانک فدرال را که از بودجه قانون CARES کنگره استفاده کرده تمدید نخواهد کرد. این برنامه ها در پاسخ به هراس مالی همراه با قفل شدن در بهار ایجاد شده است ، این توانایی را به فدرال رزرو می دهد تا 4.5 تریلیون دلار به بازارهای مختلف مالی وام دهد. مانچین استدلال کرد که این هدف کنگره برای انقضا وجوه است.

فدرال رزرو ، در بیانیه ای غیرمعمول ، مخالفت خود را با تصمیم منوچین علنی کرد و گفت: “فدرال رزرو ترجیح می دهد مجموعه کامل امکانات اضطراری ایجاد شده در طی شیوع ویروس کرونا همچنان به نقش مهم خود به عنوان پشتوانه ای برای هنوز سخت گیر ما بازی کند. و اقتصاد آسیب پذیر ».

اما افراد آشنا به این تصمیم می گویند که منچین یا وزیر خزانه داری جدید از دولت بایدن می تواند بر اساس توافق نامه جدید با بانک فدرال تصمیم به احیای برنامه های وام اضطراری بگیرد.

حدود 25 میلیارد دلار از دارایی های موجود خزانه داری از محل صندوق های CARES در صندوق فدرال باقی مانده است. علاوه بر این ، خزانه داری حدود 50 میلیارد دلار در صندوق تثبیت ارز دارد. با استفاده از اهرم 10 به 1 – که همان چیزی است که برای برنامه های اضطراری استفاده می شود – در صورت ایجاد اختلال ، بانک فدرال حدود 750 میلیارد دلار اختیارات وام برای بازپرداخت بازارها خواهد داشت.

تأیید کنگره لازم نیست. توافق جدیدی بین وزیر خزانه داری و هیئت دولت فدرال رزرو وجود دارد.

فدرال رزرو ، تاکنون ، فقط حدود 25 میلیارد دلار از برنامه های متوقف شده وام گرفته است ، و این مبلغ 750 میلیارد دلار را از نظر متناسب قابل توجه می کند.

این از دیدگاه بانک فدرال یک ترتیب بهینه نیست ، زیرا احتمالاً برای تسریع در شروع مجدد برنامه ها نیاز به شوک جدیدی به سیستم مالی است. بانک فدرال امیدوار بود که با حفظ برنامه ها از این شوک جلوگیری کند. اما اگر پول لازم بود آنجا بود.

بازگرداندن 429 میلیارد دلار بلااستفاده از بانک فدرال به صندوق عمومی یک پول قابل تأمین بودجه در حال حاضر ایجاد می کند که کنگره می تواند تصمیم بگیرد از آن برای تقویت مزایای بیکاری تمدید شده یا تأمین وام یا کمک هزینه اضافی به مشاغل کوچک استفاده کند. همچنین 135 میلیارد دلار پول بلااستفاده اضافه شده است که هم اکنون از برنامه حمایت از Paycheck تأمین شده است. یک بسته جدید امدادی می تواند شامل پول جدیدی باشد که توسط کنگره اختصاص داده شده است ، اما بخش عمده ای از آن از قبل تأمین اعتبار شده است.

به نظر می رسد بزرگترین بازنده مشاغل متوسط ​​است که به نظر می رسد تازه تسهیلات وام در خیابان اصلی خیابان فدرال رزرو را آغاز کرده اند. شرایط تسهیلات اخیراً اصلاح شده بود تا وامهای کمتری به مبلغ 100000 دلار نیز فراهم شود. احتمالاً طی دو هفته دیگر به وام های جدید نزدیک می شود و تنها با توافق بین بانک فدرال و خزانه داری می توان آن را تجدید کرد.

اتاق بازرگانی ایالات متحده به همین دلیل از منوچین انتقاد کرد و گفت: “خاتمه غافلگیرانه برنامه های نقدینگی اضطراری فدرال رزرو ، از جمله برنامه اصلی وام در خیابان ، قبل از موعد و غیر ضروری دست دولت جدید را می بندد ، و درها را به روی مهم می بندد. گزینه های نقدینگی برای مشاغل در زمانی که بیشتر به آنها نیاز دارند. “

منوچین به مدت 90 روز سه برنامه را تمدید کرد که از CARES Act Funds استفاده نمی کردند ، از جمله تسهیلاتی که بازارهای کاغذ و پول تجاری را متوقف می کرد.