ممکن است برای سفرهای پارک ملی به رزرو و مجوز نیاز داشته باشید

برنارد فریل/تصاویر آموزش/گروه تصاویر جهانی از طریق گتی ایماژ

گردشگری پارک ملی در حال رونق است. اما می‌توان با نادیده گرفتن یک جنبه مهم از برنامه‌ریزی سفر: مجوزها و رزروهای قبلی، یک ماجراجویی شگفت‌انگیز در فضای باز را از مسیر خارج کرد.

برخی از پارک‌هایی که اغلب بازدید می‌شوند، از مردم می‌خواهند برای دسترسی به جاذبه‌های محبوب مانند پیاده‌روی‌های پر ترافیک، جاده‌ها و اردوگاه‌ها، از قبل رزرو کنند. برخی از آنها برای ورود کامل به پارک به بلیط قبلی نیاز دارند.

این بدان معناست که مسافران لزوما نمی توانند به صورت خودجوش در یک پارک ملی ظاهر شوند و تجربه مورد نظر خود را بدست آورند. این مدارک را که معمولاً رایگان است، اما می‌تواند هزینه پردازش کمتر از 2 دلار را به همراه داشته باشد، ایمن نکنید و ممکن است حتی وارد آن نشوید. از آنجایی که رزروها می‌توانند تقاضای زیادی داشته باشند، لازم است از قبل برنامه‌ریزی کنید.

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:
چگونه در فصل شلوغ سفر تابستان امسال پس انداز کنیم؟
3 راه برای کاهش هزینه های تعطیلات «خارج از جدول» در سال 2023
تاخیر در گذرنامه امسال چهار ماه و بیشتر است

مری کراپر، مشاور سفر و متخصص ارشد ایالات متحده در آدلی تراول، می‌گوید: مجوزهای اولیه «یکی از بزرگترین چیزهایی است که مردم از دست می‌دهند».

قوانین از پارکی به پارک دیگر متفاوت است. گاهی اوقات، ممکن است راه‌هایی وجود داشته باشد که آن‌ها را برای مسافرانی که نمی‌توانند از قبل تهیه کنند، وجود داشته باشد.

ثبت بازدید از پارک باعث رزرو رزرو شد

گردشگران در 14 ژوئیه 2021 در حوضه آبفشان میدوی در پارک ملی یلوستون، وایومینگ جمع می شوند.

ناتالی بیرنگ | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

رزرواسیون یکی از راه هایی است که پارک ها با ازدحام مقابله می کنند.

آمریکایی‌ها در سال‌های 2021 و 2022 به پارک‌های ملی هجوم آوردند تا راهی برای بیرون رفتن و تعطیلات داخلی در دوران همه‌گیری کووید-19، در زمانی که سفر به خارج از کشور به دلیل نگرانی‌های بهداشتی و محدودیت‌های سفر بین‌المللی دشوار بود.

بر اساس داده های خدمات پارک ملی، هجده پارک در سال 2021 رکوردهای بازدید سالانه را شکستند. یکی از آنها، پارک ملی هات اسپرینگز در آرکانزاس، سال گذشته شاهد بازدیدکنندگان بی سابقه بود.

بازدید کلی از پارک های ملی در سال 2022 نسبت به سال قبل 5 درصد افزایش یافت و به 312 میلیون بازدید تفریحی رسید. کتی کاپر، سخنگوی NPS، گفت که اگرچه رکوردی نیست، اما بازدید سال گذشته کمی بیش از 5 درصد به اوج خود در سال 2016، سال صدمین سالگرد سرویس پارک ملی یا NPS بود.

کوپر گفت که NPS بازدید آینده را پیش بینی نمی کند.

این پارک های ملی نیاز به رزرو خودرو دارند

ترافیک به سمت روستای یوسمیتی در پارک ملی یوسمیتی، کالیفرنیا، 6 اکتبر 2019.

جرج رز | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

در حال حاضر بیشتر پارک ها برای ورود نیازی به رزرو ندارند، اگرچه انتظار می رود تعداد آنها در سال های آینده افزایش یابد.

بسیاری از پارک‌هایی که نیاز به رزرو دارند در دوران همه‌گیری شروع به اجرای آنها کردند، اگرچه برخی از آنها قبل از سال 2020 شروع به کار کردند.

پارک ملی گلاسیر، واقع در مونتانا، برای مثال در سال 2021 این کار را انجام داد. پارک ملی یوسمیتی، در کالیفرنیا، این کار را در سال 2020 انجام داد، اگرچه پارک این الزام را برای سال 2023 حذف کرد.

این رزروها برای هر وسیله نقلیه ارزیابی می شوند. پارک‌ها به آن‌ها نیاز دارند تا رانندگان به جاده‌های خاصی مانند جاده رفتن به خورشید در پارک ملی گلاسیر دسترسی داشته باشند.

پارک‌های زیر برای سال 2023 دارای رزرو خودرو هستند:

• پارک ملی آکادیا، مین

• پارک ملی آرچز، یوتا

• پارک ملی یخچال، مونتانا

• پارک ملی هالیکالا، هاوایی

• پارک ملی کوه راکی، کلرادو

بر اساس داده های NPS، Zion، Rocky Mountain، Acadia، Yosemite و Glacier جزو 10 پارک ملی برتر در سال 2023 بوده اند.

ممکن است برای پیاده روی های محبوب، اردوگاه ها مجوز لازم باشد

پاییز دم اسب در پارک ملی یوسمیتی.

فینیکس وانگ | لحظه | گتی ایماژ

به طور جداگانه، پارک ملی صهیون در یوتا به یک مجوز پیش نیاز – که با قرعه کشی در دسترس است – برای بازدیدکنندگان برای دسترسی به پیاده روی فرود فرشتگان، در میان محبوب ترین مقاصد پارک، نیاز دارد. Yosemite برای پیاده روی به بالای Half Dome و همچنین Arches برای کوهنوردی Fiery Furnace به مجوز نیاز دارد.

بنای یادبود ملی مویر وودز در کالیفرنیا نیز یک رزرو قبلی برای پارکینگ اعمال می کند.

در حالی که یوسمیت تابستان امسال رزروهای خود را برای دسترسی به پارک کامل لغو کرد، پارک آنها را برای سه آخر هفته در ماه فوریه نگه داشت تا به مدیریت ازدحام در طول رویداد پاییز دم اسب کمک کند، که طی آن آبشاری که از سازند صخره ای ال کاپیتان سرازیر می شود در غروب ایده آل به رنگ نارنجی می درخشد. شرایط

این زوج در 7 ماه از 61 پارک ملی دیدن کردند - در اینجا نحوه انجام آن بدون پرداخت بدهی

زبان در وب سایت Yosemite پیشنهاد می کند رزرو پارک های گسترده تر ممکن است در سال های آینده بازگردد.

طبق وب سایت خود، یوسمیت چندین دهه است که با ازدحام – حتی انسداد – دست به گریبان بوده است. ما می خواهیم از درس های آموخته شده از سه تابستان گذشته دسترسی مدیریت شده استفاده کنیم.”

علاوه بر این، بسیاری از پارک‌ها برای دسترسی به اردوگاه‌های خاص یا مجوزهای بیابان برای کوله‌پشتی‌های شبانه به رزرو جداگانه نیاز دارند.

طبق وب سایت پارک ملی المپیک، اگر قصد دارید شب را در پارک یا اطراف آن بگذرانید، باید برای اقامت، کمپینگ یا کوله پشتی رزرو کنید. در ماه های تابستان، به خصوص در آخر هفته ها، کمپ ها و متل ها می توانند به سرعت پر شوند.

نحوه رزرو پارک ملی

بازدیدکنندگان می توانند به صورت آنلاین در Recreation.gov یا از طریق مرکز تماس Recreation.gov به شماره 877-444-6777 رزرو کنند. رزروها دارای هزینه پردازش غیرقابل استرداد هستند که بین 2 تا 6 دلار متغیر است.

علاوه بر هزینه پردازش، بازدیدکنندگان باید هزینه استاندارد ورودی پارک را بپردازند یا مجوز سالانه چند پارک خدمات پارک ملی ارائه دهند.

رزروها و مجوزها معمولاً از ماهها قبل به صورت آنلاین در دسترس قرار می گیرند. برای کسانی که نمی توانند رزرو کنند، پارک ها معمولاً بلیط های اضافی را نزدیک به تاریخ بازدید منتشر می کنند، گاهی اوقات فقط یک روز قبل. در هر دو مورد، آنها تمایل به فروش سریع دارند.

جزئیات زیادی در بین پارک ها متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از رزروهای خودرو برای چند روز دسترسی به پارک معتبر هستند و برخی دیگر فقط برای یک روز. برخی از پارک‌ها از بازدیدکنندگان می‌خواهند که برای یک زمان ورودی مشخص رزرو کنند، و رانندگان را ملزم می‌کنند در یک بازه زمانی مشخص به آنجا برسند.

جایگزین هایی برای برخی از رزروها و مجوزها

با این حال، برای کسانی که نمی توانند رزرو کنند، راه هایی وجود دارد.

برای مثال، رزرو وسایل نقلیه عموماً فقط برای ساعات اوج روز و برای زمان‌های خاصی از سال اعمال می‌شود. این بدان معناست که رانندگان می توانند بدون رزرو در خارج از آن ساعات و ماه های اوج بار به پارک دسترسی داشته باشند.

برای مثال، رزرو خودروی Glacier’s Two Medicine از 1 ژوئیه 2023 تا 10 سپتامبر 2023، ساعت 6 صبح تا 3 بعد از ظهر به وقت محلی اعمال می شود. طبق وب‌سایت Glacier، گردشگرانی که خارج از این تاریخ‌ها و زمان‌ها بازدید می‌کنند، معمولاً نیازی به رزرو ندارند.

به طور مشابه، اگر بازدیدکنندگان امکاناتی از جمله اقامت، کمپینگ، حمل‌ونقل یا فعالیت‌های تجاری مانند تورهای واقع در مناطق پارک محدود را رزرو کرده باشند، اغلب می‌توانند الزامات مجوز را دور بزنند.

“بسیاری از اوقات، گرفتن مجوزهای فردی بسیار سخت تر از راهنمای پیاده روی است که این مجوزها را دارد [permits] مایک آگوستین، مشاور سفر و متخصص پارک های ملی ایالات متحده در Mountain Travel Sobek، گفت: برای کل فصل تابستان.

کراپر گفت، اگر قصد بازدید از یک پارک ملی را دارید، وب سایت پارک را برای اطلاعات به روز در مورد رزرواسیون، بسته شدن جاده ها و سایر اطلاعات مهم بررسی کنید.

کراپر افزود: “برنامه ریزی از قبل برای پارک های ملی چیزی است که شما را برای یک سفر واقعا آرام آماده می کند.”