معاملات آتی داو پس از چرخش بازار بزرگ هفته گذشته بیش از 200 واحد افزایش یافت

بازرگانان در کف بورس اوراق بهادار نیویورک کار می کنند.

منبع: NYSE

معاملات آتی سهام ایالات متحده یکشنبه شب افزایش یافت ، در حالی که معامله گران یک چرخش شدید بازار را ارزیابی کردند که منجر به عملکرد هفتگی متفاوت در هفته گذشته شد.

معاملات آتی صنعت داو جونز بیش از 200 واحد افزایش یافت. معاملات آتی S&P 500 و معاملات آتی Nasdaq 100 نیز افزایش یافتند.

S&P 500 در روز جمعه با بالاترین رکورد بسته شد و یک هفته رشد 2.2٪ را تجربه کرد. Dow هفته گذشته بیش از 4٪ تجمع کرد و هفته گذشته برای مدت کوتاهی به یک رکورد در داخل روز رسید. با این وجود ، نزدک کامپوزیت با افت 0.6 درصدی روبرو شد.

این حرکتها در حالی صورت گرفت که معامله گران در میان اخبار مثبت واکسن ، به قیمت سهام رشد پر پرواز ، نامهای ارزش کمتری را جمع کردند. صندوق مبادله iShares Russell 1000 Value (IWD) در هفته گذشته 5.7٪ تجمع کرد در حالی که همتای رشد آن ، iShares Russell 1000 Growth ETF (IWF) 1.2٪ افت کرد.

Pfizer و BioNTech هفته گذشته گفتند که کاندیدای واکسن ویروس کرونا برای جلوگیری از شرکت کنندگان Covid-19 در یک آزمایش آزمایشی بیش از 90٪ موثر است. این خبر امید به بهبود اقتصادی را برانگیخت و بنابراین سهام ارزشمندی مانند United Airlines و Carnival Corp را جذابتر کرد. هفته گذشته یونایتد و کارناوال به ترتیب 12.4 و 15.9 درصد تجمع کردند.

استیون بلیزز و آندره آندره سیستی ، تحلیلگران TS لومبارد در یادداشتی نوشتند: “اعلام واکسن موثر Covid-19 توسط Pfizer / BioNTech در هفته گذشته به قدری مهم بود که تقریباً فراموش می کنیم که به تازگی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شده است.”

آنها گفتند: “واکسن آنچه را که می توانست یک بحران طولانی مدت باشد ، به چیزی نزدیک به یک فاجعه طبیعی (شوک بزرگ ، بهبود سریع) تبدیل می کند.” “بدون واکسن موثر ، انتظارات اجماع فعلی EPS (اشاره به بازگشت روند تا پایان سال آینده) در سمت خوش بینانه خواهد بود. اما با استفاده از یک واکسن ، آنها واقعاً محقق می شوند.”

به طور حتم ، تعداد موارد ویروس کرونا همچنان در حال افزایش است ، بنابراین چشم انداز بهبود سریع اقتصادی را تهدید می کند.

بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز ، بیش از 11 میلیون عفونت کوید 19 در ایالات متحده تأیید شده است. داده های حاصل از پروژه ردیابی COVID همچنین نشان داد که بیش از 68،500 نفر در ایالات متحده با ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند.

دن روسو ، استراتژیست ارشد بازار در Chaikin Analytics ، فکر می کند که بازار می تواند این آخرین جهش را در موارد ویروس کرونا تحمل کند.

وی در پستی گفت: “به نظر می رسد كه سرمایه گذاران بیشتر بر روی اخبار واكسن تمركز كرده و مایلند كه در موارد كوتاه مدت كنترل كنند.” “اگر این موضوع باعث نگرانی سرمایه گذاران شود ، در نمودارها مشخص می شود و مدیریت ریسک را به عهده می گیرد.”

اشتراک در CNBC PRO برای بینش و تجزیه و تحلیل منحصر به فرد ، و برنامه های زنده روز کاری از سراسر جهان.