معاملات آتی داو بیش از 200 واحد سقوط می کند زیرا محدودیت های جدید ویروس نگرانی در مورد بهبودی را افزایش می دهد

معاملات آتی سهام در معاملات یک شبه روز پنجشنبه سقوط کرد زیرا افزایش موارد جدید ویروس کرونا باعث بهبود سریع اقتصادی شده است.

همچنین با توجه به احساسات اختلاف نظر بین وزارت خزانه داری و فدرال رزرو در مورد ادامه بودجه برخی از برنامه های اضطراری اجرا شده در دوران رکود اقتصادی وجود داشت.

معاملات آتی با میانگین صنعتی داو جونز 220 واحد کاهش یافت و این به معنی افت بیش از 200 واحدی در افتتاحیه جمعه است. معاملات آتی S&P 500 0.7٪ افت کرد و معاملات آتی Nasdaq 100 0.3٪ افت کرد.

در روزهای اخیر روند نزولی رکورد در بازار کند شد زیرا نگرانی های فوری در مورد وخیم تر شدن بیماری ، خوش بینی نسبت به واکسن زنده را تحت الشعاع خود قرار داد.

طبق تجزیه و تحلیل CNBC از اطلاعات جان هاپکینز ، میانگین هفت روزه آلودگی روزانه Covid-19 در ایالات متحده اکنون 161 هزار و 165 است ، 26 درصد بیشتر از یک هفته قبل. بسیاری از ایالت ها طرح های بازگشایی را لغو کرده و محدودیت های جدیدی را برای جلوگیری از گسترش این محدودیت ها اعمال کرده اند.

فرماندار کالیفرنیا ، گاوین نیوزوم ، روز پنجشنبه با صدور “دستورالعمل محدود ماندن در خانه” برای اکثر ساکنان این ایالت ، به کار غیرمعمول و اجتماعات از ساعت 10 شب تا 5 صبح متوقف شد. در همین حال ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها به آمریکایی ها توصیه کردند از سفر برای شکرگذاری

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب روز پنجشنبه گفت که در حالی که کشور در یک فصل سخت تعطیلات قرار دارد ، دستور تعطیلی ملی را نمی دهد و این اقدام را “ضد تولید” خواند.

در همین حال ، استیون مونوچین وزیر خزانه داری در تلاش است تا تعدادی از تسهیلات بانک فدرال را که اوراق قرضه شرکتی و همچنین برنامه اصلی وام در خیابان اصلی را برای کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​خریداری کرده است ، خاتمه دهد. این اقدام موجب عقبگرد بانک مرکزی شده است ، که می گوید این برنامه ها همچنان نقش مهمی در حمایت از اقتصاد آسیب پذیر دارند.

کریشنا گوها ، نایب رئیس Evercore ISI و رئیس سیاست جهانی و استراتژی بانک مرکزی ، روز پنجشنبه در یادداشتی گفت: “اقدام منچین شرایط اقتصادی را سخت تر می کند و شبکه امنیتی را در لحظه اشتباه از بین می برد.”

جفری گوندلاخ ، پادشاه اوراق قرضه گفت که درخواست منچین برنامه های اعتباری شرکتی را که در بهار “بازارها” را متوقف می کردند ، متوقف می کند. مدیر عامل DoubleLine Capital با طرح این سوال که “چرخ های آموزشی در حال خاموش شدن هستند” با طرح این سوال که آیا بازارها بدون حمایت بانک فدرال می توانند روند صعودی داشته باشند؟

این اقدام یک شبه به دنبال سودهای ناچیز در وال استریت به رهبری سهام فناوری در روز پنجشنبه انجام شد. داو با افزایش 40 واحدی روبرو شد ، در حالی که S&P 500 و Nasdaq به ترتیب 0.4٪ و 0.9٪ رشد کردند. این اولین روز مثبت در سه روز گذشته برای میانگین های اصلی بود.

30 سهام Dow و S&P 500 در پی اخبار امیدوار کننده واکسن ، روز دوشنبه به بالاترین رکورد در پایان بسته شدند.

تونی دویر ، استراتژیست ارشد بازار Canaccord Genuity ، در یادداشتی گفت: “بازار کمی هضم می شود زیرا سرمایه گذاران سطح شیب دار اخیر را بالاتر هضم می کنند و با وخیم شدن گسترش Covid-19 روبرو می شوند.”

سرمایه گذاران همچنین نشانه هایی را هضم کردند که نمایندگان مجلس می توانند در میان وخیم تر شدن بیماری همه گیر ، مذاکرات در مورد لایحه جدید Covid-19 را از سر بگیرند. سناتور چاک شومر ، DN.Y ، روز پنجشنبه گفت که رهبر اکثریت مجلس سنا ، میچ مک کانل ، R-Ky ، با شروع مجدد مذاکرات موافقت کرده است.

اشتراک در CNBC PRO برای بینش و تجزیه و تحلیل منحصر به فرد ، و برنامه های زنده روز کاری از سراسر جهان.